Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er snart annethvert bilde jeg ser på insta og snap der det skåles, bilde av et glass vin, bilder av alkohol. 
Det er liksom stas med det glasset. Er det en venninnegjeng så er glassene trykt opp i kamera og jentene i bakgrunn. Det er altså så viktig å vise frem det glasset. 
Bare meg som legger merke til dette? 
En gammel venninne av meg bor i en annen by, og lever et luksusliv. Mannen tjener rått. Hun snapper og legger ut hver dag, og det er alltid et glass vin. Sikkert 4 dager i uka. 
Det har blitt en sånn «poppis» greie det med vinglasset. 
flere som legger merke til dette? 
jeg er ikke avholds, men drikker ikke alkohol. Liker det ikke 

Anonymkode: dc25c...ce1

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel for å vise at "nå koser vi oss". Vi har råd til dyr og fancy vin/sjampis, og det er sååå godt.  

Drikker ikke alkohol selv heller, og ser og dette på mange bilder. Tror det er fordi at vin er kos, og vin er ferie.. 

Anonymkode: bd535...78f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Samtidig sier vi at polakker og russere er «alkiser». Jaja…

Enig med deg, ts. 

Anonymkode: db9fb...301

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er kleint og patetisk ja. Folk må gjerne drikke vin, men dette voldsomme behovet for å fremheve det er latterlig. Masse alkiser i dette landet, som kamuflerer det med interesse for vin, vin er kultur liksom. 

Anonymkode: da6d3...e8b

• Liker 5
Skrevet

I min feed er det mest kaffekopper😅 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får mye vinglass på snap av enkelte jeg og. Disse snappe forteller meg at vi har totalt ulike verdier i livet. Jeg tar meg ei cider eller to av og til men snapper det aldri. Sosialt liker jeg best å treffe mennesker når alle er edrue men det er nå meg, jeg fat godt til ro med livet slik det er og det siste jeg trenger er fyllesyke.

Anonymkode: 9a55e...90f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig fokus på alkohol 

Jeg var ute med 2 venninner i går. Drakk 2 glass vin og spiste. Etter 3  timer så dro vi hjem. På vei hjem fikk jeg melding fra ei venninne der hun spørr om hvordan det går. Jeg svarte at jeg var på vei hjem. Fikk til svar: allerede? Klokken er bare 20. Må si at dere er dårlige på å drikke 

Anonymkode: fe237...1c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe stort problem her mer for mye bilder av det, blant mine venner er det lite. Kommer vel et bilde i ny og ne, noe som er helt naturlig. Andre kontoer jeg følger synes jeg ikke det er så voldsomt der heller. Nå er ikke jeg kjent for og få med meg uvesentlige detaljer i bilder, videor heller 😅 så mulig noen viser mere en jeg får med meg.

Anonymkode: ade31...a3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Red red winee eée

PXL_20230708_214655776.jpg

Anonymkode: 8ac55...3a3

• Liker 2
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg får mye vinglass på snap av enkelte jeg og. Disse snappe forteller meg at vi har totalt ulike verdier i livet. Jeg tar meg ei cider eller to av og til men snapper det aldri. Sosialt liker jeg best å treffe mennesker når alle er edrue men det er nå meg, jeg fat godt til ro med livet slik det er og det siste jeg trenger er fyllesyke.

Anonymkode: 9a55e...90f

Samme her. Jeg kan drikke og ha det gøy, men jeg tåler det ikke. Blir så dårlig av alkohol, selv bare litt. Så er ikke verdt det for min del. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er kleint og patetisk ja. Folk må gjerne drikke vin, men dette voldsomme behovet for å fremheve det er latterlig. Masse alkiser i dette landet, som kamuflerer det med interesse for vin, vin er kultur liksom. 

Anonymkode: da6d3...e8b

Det er akkurat det, så snart de tar seg et glass må det dokumenteres og sendes i alle veier. Synes det har tatt helt av! 
Festival bilder.. man ser jo at de er på festival, er sosial og har det gøy, men veldig viktig å fremheve glasset 

AnonymBruker
Skrevet

Alle damer drikker vin fordi at de skal slanke seg eller holde på formene 🤮

Anonymkode: 5372d...756

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at det ikke er alkoholfritt/alkoholsvakt i glasset? Vinmonopolet har mye spennende på den fronten. 

Anonymkode: b6a1f...fd1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Alle damer drikker vin fordi at de skal slanke seg eller holde på formene 🤮

Anonymkode: 5372d...756

Ikke jeg. Drikker kun øl😀

Anonymkode: fe237...1c8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når man er så negativ og dømmende så tror jeg man har det bedre uten SoMe. 

Anonymkode: 31994...dbb

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er hyggelig jeg, det er jo for å vise stemningen og jeg føler meg litt med i stemningen av sånne bilder jeg. Tenker at de legges ut for å inkludere andre i hyggen :)

Anonymkode: 66ddf...7a0

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke avholds, men drikker ikke alkohol? Da er du jo avholds. Hva tror du avholds betyr egentlig?

Anonymkode: 64350...69b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det virker litt umodent.
18-åringer på russefest er én ting, men damer på 40+… 

Anonymkode: 1fc8f...612

AnonymBruker
Skrevet

Jeg driter egentlig langt i hva andre legger ut bilde av og et vinglass eller to er vel ikke verre enn andre øyeblikksbilder. Liker at folk legger ut litt diverse jeg.

Anonymkode: a1303...098

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
On 7/8/2023 at 11:28 PM, AnonymBruker said:

Det er snart annethvert bilde jeg ser på insta og snap der det skåles, bilde av et glass vin, bilder av alkohol. 
Det er liksom stas med det glasset. Er det en venninnegjeng så er glassene trykt opp i kamera og jentene i bakgrunn. Det er altså så viktig å vise frem det glasset. 
Bare meg som legger merke til dette? 
En gammel venninne av meg bor i en annen by, og lever et luksusliv. Mannen tjener rått. Hun snapper og legger ut hver dag, og det er alltid et glass vin. Sikkert 4 dager i uka. 
Det har blitt en sånn «poppis» greie det med vinglasset. 
flere som legger merke til dette? 
jeg er ikke avholds, men drikker ikke alkohol. Liker det ikke 

Misunnelig? 

Anonymkode: 51a9a...5bc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...