Ludsk Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Hei alle praktiske folk 😊 Trenger hjelp til finne ut hvordan jeg skal male innvendig dørblad (som vender inn mot leilighet, ikke ut) + med karm og lister rundt med lys maling. Ytterdøren er en Swedoor i størrelsen 200cm/80 cm i glatt materiale. Vet dessverre ikke hvilket materiale dørbladet består av, men det er ikke treverk. Listene rundt er av tre. Har dere noen gode tips til dør som er ganske glatt og hva jeg burde bruke av rulle og maling? Ønsker dere en riktig god sommer 🌸
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Har ikke malt sånn type dør, men har malt noen møbler som har glatt overflate, og skapdører på kjøkken, samt noe dører i tre. Jeg pusset lett over med veldig fint pussepapir, og brukte grunning før jeg malte. De vanlige innerdørene i tre brukte jeg gulvmaling på, mens jeg bare brukte vanlig maling på møblene. Kommer an på hvor slitesterkt du trenger det. Jeg skal male innsiden av ytterdøren i leiligheten min også, men den er i tre og det gjør det litt enklere. Kommer til å pusse ned, grunne og male den. Anonymkode: bbd83...e0e
Ludsk Skrevet 8. juli 2023 Forfatter #3 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har ikke malt sånn type dør, men har malt noen møbler som har glatt overflate, og skapdører på kjøkken, samt noe dører i tre. Jeg pusset lett over med veldig fint pussepapir, og brukte grunning før jeg malte. De vanlige innerdørene i tre brukte jeg gulvmaling på, mens jeg bare brukte vanlig maling på møblene. Kommer an på hvor slitesterkt du trenger det. Jeg skal male innsiden av ytterdøren i leiligheten min også, men den er i tre og det gjør det litt enklere. Kommer til å pusse ned, grunne og male den. Anonymkode: bbd83...e0e Tusen takk for svar😊 Tok du en eller to runder med grunning på skapdørene, og brukte du pensel eller rull?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå