Gå til innhold

Betatt av nabo, jeg har fortalt ham det, han kommer likevel stadig vekk innom oss

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt, to barn i barneskolealder. Nærmeste nabopar har barn i samme alder som våre. De leker godt sammen. Nabomannen er innom oss flere ganger i uken, noen ganger daglig. Vanligvis kun på terrassen, noen ganger kommer han inn også. Siste halve året har jeg merket at jeg gleder meg mer og mer til han kommer, blir skuffet de dagene han ikke dukker opp. Jeg valgte derfor å si det som det er til ham, at jeg har blitt noe betatt av ham (ikke min type egentlig, ikke en jeg kunne tenkt meg å delt livet med), og om han derfor kan holde litt avstand, at han ikke trenger å komme innom så ofte. Han begynte å bare le og tullet det bort. Dette er et par mnd siden. Han er like hyppig innom, nesten mer. Føler nesten at han liker å vite at jeg er betatt av ham. Jeg trekker meg inn når jeg ser han komme, samtidig som jeg vil ut til ham.. Hva gjør jeg?

Anonymkode: e1bef...807

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*gift

Skrevet

Hmm, på en måte kan det hende han også er betatt, men på en annen måte kan det hende han liker sosialiseringen dere imellom å ikke har lyst til å miste den. Kanskje han er super sosial, men det er jo mistenkelig

Forelsker/betatt het kan jo gå over med tiden, men selvsagt forstår jeg jo det er vanskeligere å komme over dette når du ser han så mye 

Han liker nok at du er betatt, gjør sikkert godt for selvtilitten hans 😅 

Kanskje du må si ifra igjen?

Skrevet

Det krydrer nok hverdagen hans litt å vite at du er betatt av han.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
3 minutter siden, Khloe P.T said:

Det krydrer nok hverdagen hans litt å vite at du er betatt av han.

Tenker faktisk også dette, er nok noe med spenningen i det for hans del. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg er redd mannen min skal mistenke noe når jeg nå går inn når naboen kommer. Søren altså! 

..men, jeg håper og tror at denne betattheten vil gå over siden han egentlig ikke er min type i det hele tatt

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart han lo, i hvert fall. Jeg syns det var veldig spesielt av deg, hvis det aldri har vært noe mellom dere, at du ber han holde avstand fordi du er betatt. Sånn sier man bare ikke rett ut, da jobber man heller med seg selv. Enten tror han at du tulla, eller så likte han selvtillit-boozten.

Anonymkode: 2be13...691

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

En ting er stormende forelskelse, da kan man sikkert fortelle og be folk holde avstand. 

Men å si til en gift nabo at du er BETATT når du selv er gift? 😂 da burde du jo heller sagt det til mannen din spør du meg, og så hadde dere sammen kommet frem til en løsning/holdt dere unna dette paret.

Men du har heller gått til denne fyren og fortalt han om betattheten og du er livredd for at gubben din skal finne ut av dette? Herregud sier jeg bare 

Anonymkode: c916d...df9

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En ting er stormende forelskelse, da kan man sikkert fortelle og be folk holde avstand. 

Men å si til en gift nabo at du er BETATT når du selv er gift? 😂 da burde du jo heller sagt det til mannen din spør du meg, og så hadde dere sammen kommet frem til en løsning/holdt dere unna dette paret.

Men du har heller gått til denne fyren og fortalt han om betattheten og du er livredd for at gubben din skal finne ut av dette? Herregud sier jeg bare 

Anonymkode: c916d...df9

Holde oss unna går ikke siden barna er så gode venner. Vi er aldri hos naboene, det er alltid han som kommer til oss. Derfor jeg tenkte at han kunne roe ned alt dette besøket. Hva skal mannen min gjøre med at naboen stadig er hos oss? 

AnonymBruker
Skrevet

Han stortrives med at du er betatt og får en selvtillitsboost. Kanskje han synes det er spennende og vil se hvor langt han kan «dra den».

Det han ikke har er respekt for at du ba han holde avstand. Jeg hadde blitt rimelig irritert pga manglende respekt og hensyn. Du har jo veldig tydelig sagt ifra (?)

Hva med å bli sur og be gan slutte å komme så ofte? At det irriterer deg (det bør det)?

Slutt å dyrke følelsene og tankene rundt at han er fin. Han er jo bare egoistisk og hensynsløs her.

Anonymkode: d2c75...b8f

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg hadde vært i et forhold og hadde hatt en slik fullstendig ubetenksom nabodame, så hadde jeg foretrukket å ikke kjenne henne. Slitsomt med folk som ikke kan styre seg. Å bli betatt er ingen forbrytelse, men hold det for deg selv. 

Anonymkode: aaa53...1f3

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo være at naboen din allerede har fortalt mannen din hva du sa

Anonymkode: 6ab79...e4c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i all verden fortalte du dette til han (naboen)?? Slike ting holder man kjeft om (med mindre begge er single og man tenker at dette er noe man ønsker å satse på).

Anonymkode: 0c6a6...3a2

• Liker 9
Skrevet

Du er i et forpliktigende monogamt forhold.

Du har vært uheldig å blitt betatt av enn som ikke er din partner.

Per nå, så er du in situasjon at det vil være nesten umulig å ikke ha mye kontakt med denne mannen.

Du lurer på hva du skal gjøre?

Hva vil du med livet fremover må du da først fortelle oss. Hvilken mål har du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor i all verden fortalte du dette til han (naboen)?? Slike ting holder man kjeft om (med mindre begge er single og man tenker at dette er noe man ønsker å satse på).

Anonymkode: 0c6a6...3a2

Enig, kunne aldri falle meg inn å fortelle om dette til noen med mindre jeg var singel og likte en.  En gift kvinne (eller mann) sier vel ikke  dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt og snakk om følelsene dine til naboen. Bare gjør det som er riktig og forklar at det er upassende at han kommer. Du må være tydelig her! Enig med de andre her, at dette styrker selvtilliten hans. Dette er type historier som blir delt mellom gutta og spredd rundt. Også respektløst ovenfor mannen din å dele følelser med denne naboen.

Anonymkode: 477dc...0fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fortalte du at du er betatt? Det hadde vært bedre å si at han ikke trenger å komme innom hver dag, uten å nevne at du er betatt. 

La mannen ta deg hardt ute på verandaen en dag i den tida han pleier å dukke opp. Det bør begrense besøkene. 

Anonymkode: e13bc...94c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje naboparet vil swinge med dere?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du bli en snakkis i nabolaget nå.

Anonymkode: 6043e...98f

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg prøvd en ny strategi.. Kommer ut med en gang jeg ser han og mannen min snakke: Er det deg IGJEN? Snart må vi re gjestesengen til deg.. Eller, vet koma du at du er her IGJEN.. Overdriver veldig og gjør litt narr av ham.. Kjenner at betattheten har begynt å avta ja

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...