AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Del Skrevet 8. juli 2023 Jeg har nylig startet i en ny jobb etter en lang periode som arbeidsløs. Jeg trives veldig godt i den nye jobben og føler meg bedre psykisk enn på lenge, men jeg har merket at jeg har fått mindre matlyst. Jeg har gått ned 5 kilo på mindre enn en måned, og jeg fikk faktisk sjokk da jeg så meg selv ordentlig i speilet. Jeg har nå en BMI på 20,2. Det er en aktiv jobb og jeg går veldig inn i "jobb-modus" på jobb. Jeg har vært så travelt opptatt med jobb at jeg har ikke engang innsett hvor mye jeg har gått ned. Jeg kjenner ikke at jeg er sulten før magen rumler. Og magen blir fort full. Jeg har vært småsyk en stund og tenker at det kan skyldes det - eller at kroppen trenger tid til å venne seg til endringen i hverdagen. Jeg har også lite energi etter jobb, som gjør at det fort blir mer "snacks" enn middag. Spiser masse frukt, smoothies og andre ting som frister for å få i meg noe. Jeg har en historikk med spiseforstyrrelse og blir derfor bekymret over vektnedgangen. Denne gangen har jeg ingen forklaring på det - for stort sett så har jeg fått tilbakefall når ting har vært vanskelig. Nå har jeg det bedre enn på lenge og jeg fatter derfor ingenting. Jeg skal også snart hjem og besøke familien - noe jeg har begynt å grue meg til grunnet vektnedgangen. Jeg vet ikke hvordan de kommer til å reagere og jeg vil ikke at de skal bli bekymret. Jeg har det genuint bra med meg selv og ser selv at jeg har gått ned masse i vekt. Denne gangen føles faktisk vektnedgangen ubehagelig. Hvordan skal jeg snakke med dem om det slik at de ikke blir bekymret? Anonymkode: 7fc36...f34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har nylig startet i en ny jobb etter en lang periode som arbeidsløs. Jeg trives veldig godt i den nye jobben og føler meg bedre psykisk enn på lenge, men jeg har merket at jeg har fått mindre matlyst. Jeg har gått ned 5 kilo på mindre enn en måned, og jeg fikk faktisk sjokk da jeg så meg selv ordentlig i speilet. Jeg har nå en BMI på 20,2. Det er en aktiv jobb og jeg går veldig inn i "jobb-modus" på jobb. Jeg har vært så travelt opptatt med jobb at jeg har ikke engang innsett hvor mye jeg har gått ned. Jeg kjenner ikke at jeg er sulten før magen rumler. Og magen blir fort full. Jeg har vært småsyk en stund og tenker at det kan skyldes det - eller at kroppen trenger tid til å venne seg til endringen i hverdagen. Jeg har også lite energi etter jobb, som gjør at det fort blir mer "snacks" enn middag. Spiser masse frukt, smoothies og andre ting som frister for å få i meg noe. Jeg har en historikk med spiseforstyrrelse og blir derfor bekymret over vektnedgangen. Denne gangen har jeg ingen forklaring på det - for stort sett så har jeg fått tilbakefall når ting har vært vanskelig. Nå har jeg det bedre enn på lenge og jeg fatter derfor ingenting. Jeg skal også snart hjem og besøke familien - noe jeg har begynt å grue meg til grunnet vektnedgangen. Jeg vet ikke hvordan de kommer til å reagere og jeg vil ikke at de skal bli bekymret. Jeg har det genuint bra med meg selv og ser selv at jeg har gått ned masse i vekt. Denne gangen føles faktisk vektnedgangen ubehagelig. Hvordan skal jeg snakke med dem om det slik at de ikke blir bekymret? Anonymkode: 7fc36...f34 "Jeg har vært småsyk en stund og tenker at det kan *kanskje* skyldes det - eller at kroppen trenger tid til å venne seg til endringen i hverdagen". Anonymkode: 7fc36...f34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2023 #3 Del Skrevet 30. juli 2023 For meg er hvertfall ikke tilbakefall til anoreksien sånn tilfeldig og uten at jeg litt bevisst øker matregler osv. Så dersom du faktisk ikke har merket at du har spist mindre, tror jeg heller det skyldes stress og nye rutiner. Det eneste riktige å gjøre nå, er å fokusere på å få inn nok mat. Gå tilbake til kostplanen eller lag klare rutiner for å få inn nok og regelmessig mat. Du er sterk nok til å ta kontroll over dette💪🏻🏆 Ikke grue deg til hva andre vil si, husk at du er voksen og kan snu dette helt selv. Og din bmi er ikke noe skummel nå i det hele tatt. Bra at du følger med og tar tak selv. Anonymkode: 8a344...07c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå