Gå til innhold

Sugde på mitt barns smokke

Anbefalte innlegg

Gjest Uhygienisk?
Skrevet

Da jeg hentet barnet mitt i barnehagen fortalte assistenten at ett av de andre barna hadde hatt smokken hans i munnen. Hun hadde skylt godt av den etterpå. Jeg sa det gjorde ingenting.

Jeg er ikke så hysterisk på sånne ting. Babyer og barn putter leker i munnen etter tur, og immunforsvaret har bare godt av det, mener jeg. Det er vel ikke noe verre dette enn at to ungdommer/voksne kysser...

Er det bare jeg som er så lite bekymret for slike ting?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Altså, jeg synes det er ganske mye hysteri omkring koking av ditt og datt til små barn - de ligger jo og sleiker gulvet, jo!

Gjest Bodillen
Skrevet (endret)

Ungene våre har ligget i søledammer og drukket, hivd innpå svære istapper og spist nydelige sandkaker uten å bli dausjuke, så å sutte på noens smokk tror jeg nok ikke kan skade så veldig.

Jeg synes mange er hysteriske når det gjelder bakterier og smitte. Litt skitt er bare med på å herde ungene. Jeg leste et sted at de ungene som sjeldnest får astma og allergi bor på gård og har dyr, så det må jo være noe i det...

Endret av Bodillen
Skrevet

Det hadde jeg definivt ikke brydd meg om.

som de andre sier, barna få da i seg allverden, det burde knapt være nødvednig å vaske den (men skjønner jo at de gjør det) men å opplyse om det? Det synes jeg er komplett unødvednig. Forteller de at "forresten, bilen han lekte med og putta i munnen, den hadde et annet barn lekt med før, og det barnet putta den jo også i munnen (og vi vasket den ikke i mellomtiden, i stedet var det et annet barn som bare kjørte den på gulvet i mellomtiden, der vaska vi jo i går, så..)" For, altså, dette skjer også. Nei, du er ikke for lite bekymret. Det er barnehagen som er FOR bekymra når de forteller deg dette.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Bare så det er sagt, så var ikke dette ment som kritikk på personalet. Er veldig godt fornøyd med dem. Ville bare høre hva dere andre mener om sånne ting.

Skrevet

Jeg mente det heller ikke som kritikk av personalet. Bare at... nei, det slett ikke nødvendig å krisemaksimere at et annet barn har hatt ditt barns smukk i munnen, og du trenger ikke reagere noe mer på det enn du har gjort.

Selv hadde jeg ikke engang tengt over det etter at det var sagt (annet enn at jeg ville syntes det var rart de gadd informere om det) om det var meg. Men, det er ikke meg, for jeg har ikke egneltig "rett" til å uttale meg, jeg har ikke barn.

Skrevet

Å suge på smokken til barnet er jo noe mange foreldre gjør viss den har fallt i gulvet eller noe, så at et annet barn gjør det kan jo ikke være så mye verre...

Ikke noe stress..

Skrevet

ehhh :klø:

Er det virkelig noen som ville reagert på en sånn bagatell..

Det hadde sagt litt om foreldrene i så fall.

Skrevet

For meg er det helt greit, bryr meg ikke om det. men mitt barn har fått sopp på leppene etter å ha brukt smokken til noen andre på barnehagen en gang..

Skrevet

Ikke noe jeg bryr meg stort om, men jeg foretrekker at mitt barn suger på sin smokk og at andre barn igjen suger på sine smokker.... Dog skyller jeg bare eventulle "bortlånede" smokker i varmt vann.

Skrevet

Det hadde heller ikke jeg brydd meg noe om.

Gjest Miloine
Skrevet

Det gjør da ingenting!

Ungene får i seg bakterier uansett, og vi kan ikke utstyre oss med munnbind heller.

Til orientering så er varmt vann fra springen fullt opp av bakterier, det er jo netopp derfor vi må koke vannet når vi eks. skal drikke/spise noe der varmt vann skal tilsettes.

Vi kan ikke lukke unger inne i et kjemirenset rom heller!

Skrevet

Hadde nok ikke brydd meg så veldig om det.

Gjest LoisLane
Skrevet

Det hadde gått veldig bra her i huset, men jeg hadde satt pris på at barnehagen fortalte om det.

Skrevet

Jeg skumleste trådstarters innlegg, og tolket det dithen at det var assistenten som hadde sugd på smokken. Og tenkte at det var rart at bare jeg syntes at det hørtes ekkelt ut...:rodme:

Det er litt mer uskyldig når det var et annet barn som gjorde det. :ler:

Gjest Miloine
Skrevet (endret)
Jeg skumleste trådstarters innlegg, og tolket det dithen at det var assistenten som hadde sugd på smokken. Og tenkte at det var rart at bare jeg syntes at det hørtes ekkelt ut...:rodme:

Marilla da! :ler: Hvor står det hen?Kanskje ikke så rart at det bare var du som reagerte på at det var en assistent som hadde gjort det, når det ikke var det ;)

Da jeg hentet barnet mitt i barnehagen fortalte assistenten at ett av de andre barna hadde hatt smokken hans i munnen.

Det står jo at det var et av barna :)

men, jeg står for underskriften min

Endret av Miloine
Skrevet

Sånn går det når man først bare skumleser raskt gjennom :ler:

Jeg tenkte at jeg måtte være litt rar, siden alle andre syntes det var helt greit. Da jeg senere på dagen leste tråden en gang til, så leste jeg jo at det var ett annet barn som hadde suttet på smokken - og slettes ikke assistenten ;)

Jeg regner herved med at resten av dere ikke hadde likt om det var assistenten som suttet på smokken :sjarmor:

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

:ler:

ja, der ville jeg vært helt enig, hvis det var assistenten...hvis det var det ;)

:klem: synns det var søtt jeg

Endret av Miloine
Gjest Embla s
Skrevet

Tror overdreven bakterie/skitt-frykt er mer skadelig for barn enn det motsatte :sjenert:

Skrevet

Jeg hadde heller ikke brydd meg. Husker mamma fortalte fra da jeg var liten, sønnen til venninnen ble regelrett vasket mens han satt i sandkassen sammen med meg. Han var mye syk, luftveisgreier osv., jeg var sjelden syk. Mamma var mest fornøyd når vi kom hjem møkkete fra barnehagen, for da tydet det på at vi hadde hatt en fin dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...