Gå til innhold

Noen som driver med utleie av hoppeslott eller har hatt aktivitetsdag hjemme mot betaling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har 1 stk hoppeslott til 6000 kr med vannbasseng og sklie, kan være 4-5 småbarn om gangen, eventuelt 3-4 10 åringer.

Har 1 stk hoppeslott til 50 000 med sklie og hoppeområde til 16 barn på en gang. 

Har stor sandkasse, massevis av leker til sandkasse.

Utevask for barn i en lav høyde så t.o.m 2 åringer kan fylle bøtter med vann. Trampoline har vi, huskestativ med rund huske og en vanlig huske, og en ekstra tarzanhuske på verandaen, ungene elsker å slenge seg i. Svingdumpe har de. 

Høner som kan gå frittgående. Har også 2 belgiske kjemper. 

Har store mengder med jordbær (corona) og markjordbær, blåbær og bringebær de kan forsyne seg med. 

Lekestue på 10-15 m2 vil bli bygget snart.

Lurer på om jeg kunne startet opp et foretak å begynt med arrangementer neste sommer? Ser at flere leier ut hoppeslott. Er eventuelt det noe å tjene penger på? 

Hvis jeg har type "åpen gård" bare med lekeapparater og kun høns av dyr da. Det er fult inngjerdet hos oss men har naboer. Tomten er på 2 mål, og alt vi har er kjøpt i løpet av 3 år for vi har en 3 åring og en 5 åringer selv. Hvor mye kan jeg ta for at noen skal komme på dagsbesøk med barna? Tenkte kun å ta betalt for barn. For eksempel 50 eller 100 pr så åpningstid fra 10 til 17? 

Grunnen til at jeg er nysgjerrig på dette er at jeg er på veien mot å bli ufør svært uønsket og det var en venn av meg som tipset om dette da jeg har så mye til barn. 

Anonymkode: 487e4...d0b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om noen som begynnte slik, og etterhvert ble det ganske mye større. Jeg synes det er en god ide. Jeg ville benyttet meg av det hvis du klarte å reklamere for det på en god måte. Å ha et sted å dra til med småbarn som ikke er så dyrt. Kanskje som en utendøres åpen barnehage?

Men, det med vannsklie er litt vanskelig med tanke på hygiene. Det spørs også om du må ha noen tilatelse for å bruke det store hoppeslottet kommersielt.

Anonymkode: 5607d...10d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For det første, hvorfor har du et hoppeslott til 50000? Du må starte med å finne ut hva slags forsikringer du må ha og hvor mye du må skatte av fortjenesten. Det er jo litt andre regler for lekeapparater som leies ut i forhold til eget bruk. Mattilsynet må kanskje involveres når det er frukt, bær og høner involvert. Når du har kartlagt alle utgiftene kan du se på hva du skal ta for inngangsbilletten. 

Anonymkode: d55a0...b21

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...