AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #41 Del Skrevet 25. august 2023 Av bokforfattere så føler jeg for å trekke frem Hans Olav Lahlum og Jon Michelet. Språklig er Jo Nesbø en bedre tekstforfatter hva låter gjelder. I den anledning er det også på sin plass å nevne OnklP som jo vant Edvard-prisen, og Bob Dylan. Ellers likte jeg godt trilogien til Carlos Ruiz Zafon. Anonymkode: 6e07d...147 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #42 Del Skrevet 25. august 2023 Karin fossum er dronning i bøkenes verden. Anonymkode: 2a569...74f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #43 Del Skrevet 25. august 2023 Ullvott skrev (På 9.8.2023 den 22.12): Av krimforfattere med et godt språk vil jeg nevne både Unni Lindell og Anne Holt. Man kan like eller mislike bøkene deres, men språklig er de gode, etter min mening. Anne Holt har språklig blitt bedre med årene. Mye bedre. Plottene hennes har alltid vært bra. Unni Lindell derimot - elendig. Både språklig og plotmessig. Hun var en del i media med Anne B. Ragde, som er en glimrende forfatter på alle vis. Men sammen framsto disse damene som tøvete, i media i hvert fall Anonymkode: 3764b...781 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 27. august 2023 #44 Del Skrevet 27. august 2023 Synes det er veldig vanskelig å si noe om utenlandske/overnatte bøker. Leste f.eks. bøker av Annie Ernaux og Margareth Atwood som jeg ble skuffet av, men visste ikke om det var oversettelsene eller bøkene. Av norske forfattere er mine favoritter Helene Uri og Liv Ullmann. Og her skjønner jeg at de fleste nok ikke er enige, men jeg har problemer med Vigdis Hjort. Synes språket er repetetivt og at det er eviglange setninger. Mer sansen for forfattere som kan si mye med korte og konkrete setninger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå