AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Jeg gjorde en stygg feil i trafikken. Kjørte forbi et kjøretøy i 80-sona, og var oppe i 100 km/t. Dette tærer på samvittigheten og jeg vurderer å gå til politiet med film fra dashboardcam. Hvilke straff kan jeg vente meg? Anonymkode: 730c3...d40
Mezzosoprena Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjorde en stygg feil i trafikken. Kjørte forbi et kjøretøy i 80-sona, og var oppe i 100 km/t. Dette tærer på samvittigheten og jeg vurderer å gå til politiet med film fra dashboardcam. Hvilke straff kan jeg vente meg? Anonymkode: 730c3...d40 Å men slapp av da - det skjedde da ingenting? 8 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 En slik forseelse er automatisk førerkortbeslag, og du kan forvente deg 6-12 mnder ubetinget fengsel avhengig av forholdene. Anonymkode: 728fa...b61 3 1
Bombasi Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 Jeg tenker at det at du har tatt dette til etterretning, og hvis du lover deg selv å ikke gjøre lignende igjen, så er det godt nok. 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Ser at det er for lite kontroll på vegen for tiden ! Jeg er en tilhenger av kjappe forbikjøringer. Tenker 100 i en 80 sone er greit så lenge du går ned igjen etter forbikjøringen. Tenk om du kryper forbi i motsatt kjørefelt og møter på imot kommende trafikk. Hadde en idiot som kjørte 60 i en 80 sone og når jeg nesten var ferdig med forbikjøringen så gasset han voldsomt på. Jeg måtte helt opp i 190 for å komme inn før han før svingen. Jeg anmeldte saken med dashcam opptaket og vedkommende mistet lappen mens jeg ikke fikk reaksjon. Anonymkode: 3eda2...3ce 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjorde en stygg feil i trafikken. Kjørte forbi et kjøretøy i 80-sona, og var oppe i 100 km/t. Dette tærer på samvittigheten og jeg vurderer å gå til politiet med film fra dashboardcam. Hvilke straff kan jeg vente meg? Anonymkode: 730c3...d40 hvorfor i all verden skal man kaste bort politiets allerede temmelig magre ressurser på noe sånn?? Anonymkode: f925c...65b 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Hærregud, dette må være tull. Ingen ble skadet. Som om politiet ikke har nok å gjøre....... Anonymkode: 6195a...c1f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hvorfor i all verden skal man kaste bort politiets allerede temmelig magre ressurser på noe sånn?? Anonymkode: f925c...65b Det tar null tid, hun får en bot og saken er ute av verden. Hvorfor tror du politiet bruker ressurser på fartskontroller? Anonymkode: fd928...a79
Topsi Skrevet 8. juli 2023 #10 Skrevet 8. juli 2023 Så lenge ingen ble skadet kan du ta det som ditt eneste frikort 1
Grüner Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg gjorde en stygg feil i trafikken. Kjørte forbi et kjøretøy i 80-sona, og var oppe i 100 km/t. Dette tærer på samvittigheten og jeg vurderer å gå til politiet med film fra dashboardcam. Hvilke straff kan jeg vente meg? Anonymkode: 730c3...d40 Synes ikke det var en så stygg feil, hvis forbikjørselen ellers var forsvarlig. Du må jo opp i større fart enn den andre bilen for å komme forbi, men du skal jo selvfølgelig ikke overdrive.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 Hadde ikke tenkt på det i det hele tatt. Søskenbarnet kjører budbil og han sier alltid at han kjører mer i tresifret fart enn i tosifret når purken ligger og sover. Anonymkode: b928f...d83
Tilbakestående Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjorde en stygg feil i trafikken. Kjørte forbi et kjøretøy i 80-sona, og var oppe i 100 km/t. Dette tærer på samvittigheten og jeg vurderer å gå til politiet med film fra dashboardcam. Hvilke straff kan jeg vente meg? Anonymkode: 730c3...d40 Min mening er at du ikke bør melde deg til politiet. Ingen ble skadet og det gikk tross alt bra denne gangen. Det er ikke sikkert det gjør det neste gang du kjører i 100 km/t i en 80-sone. Du har såpass dårlig samvittighet at hendelsen allerede har gitt ønsket effekt: du gjør ikke dette igjen.
Maskinfører Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 Prikker bot og evt tap av førerkort bøter er ikke rimelige i dag for å si det sånn
Grüner Skrevet 9. juli 2023 #16 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hadde ikke tenkt på det i det hele tatt. Søskenbarnet kjører budbil og han sier alltid at han kjører mer i tresifret fart enn i tosifret når purken ligger og sover. Anonymkode: b928f...d83 Det er ikke noe å skryte av 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #17 Skrevet 9. juli 2023 Grüner skrev (12 timer siden): Synes ikke det var en så stygg feil, hvis forbikjørselen ellers var forsvarlig. Du må jo opp i større fart enn den andre bilen for å komme forbi, men du skal jo selvfølgelig ikke overdrive. Det er uansett ikke lov å bryte fartsgrensa, og gjør du det kjører ikke bilen foran så sakte at det er nødvendig å kjøre forbi. Anonymkode: 2a00f...dc5
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #18 Skrevet 9. juli 2023 Å herregud........................... Ja meld deg til politi du. Så flink atte, hæ, skal trossalt vise at "jeg melder meg selv når jeg har kjørt litt fort jeg". Gullstjerne til deg. Blablabla Du skal ikke bare slutte å kjøre bil da? bruke beina istedet for? Det blir bot eventuelt. Anonymkode: 3d67e...82c 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #19 Skrevet 9. juli 2023 On 7/8/2023 at 10:08 PM, AnonymBruker said: En slik forseelse er automatisk førerkortbeslag, og du kan forvente deg 6-12 mnder ubetinget fengsel avhengig av forholdene. Anonymkode: 728fa...b61 Hæ??? Anonymkode: 8b7ee...f13
Gunni2 Skrevet 9. juli 2023 #20 Skrevet 9. juli 2023 Kjære deg. Du angrer og det er det som er viktig. Hadde alle angret som deg ville mye av vitsen med bøter vært borte. Du får ingen premie for å "skrifte" til politiet. Du får bot og prikker og når du har gått vil politiet le av deg. Hvis du absolutt vil gjøre et økonomisk offer kan du heller sende litt penger til Røde Kors eller noen andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå