Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Orker ikke lengre spise sammen med ham, det er pusting, pesing, slapsing, smatting, slurping. Blir gal snart. Hva skal jeg gjøre? Sier jeg i fra hjelper det en liten stund, men så er det på an igjen.

Anonymkode: 88f33...58b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du autist?

Hvis ikke så er det vel bare hyggelig å høre at han nyter maten?💕

Anonymkode: b83e1...cce

• Hjerte 1
Skrevet

Kunne ikke brydd meg mindre, ville tatt de lydene som kompliment over at du lager deilig mat:) Tenåringsgutten min oppfører seg slik i blant:)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er du autist?

Hvis ikke så er det vel bare hyggelig å høre at han nyter maten?💕

Anonymkode: b83e1...cce

Nei, jeg er ikke autist.

Skrevet

Mulig du har misofoni.

• Liker 6
Skrevet

Slurping, smatting og pesing når man spiser er ikke greit og det er ikke TS det er noe galt med når han/hun irriterer seg over det. Jeg har en 11 år gammel sønn og han har kamerater som spiser med åpen munn, slafser og smatter når de spiser her. Det handler om dårlig oppdragelse og manglende folkeskikk, ikke at det er noe galt med TS som irriterer seg over dette. 🤯

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Altså man trenger da ikke å være autist eller ha misofoni for å synes at ekle lyder er plagsomme. Skjønner at du blir gal, men har dessverre ingen gode tips... Selv pleier jeg bare å forlate rommet når jeg synes sånt blir for mye 😅 

Anonymkode: bb82a...90b

• Liker 3
Skrevet

Google misofoni TS, det er veldig vont å ha dette men det er mulig å jobbe med heldigvis. Du bør søkke hjelp, lykke til.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan prøve å fise, for å vise hvor irriterende det er

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også problemer med enkelte spiselyder. Jeg tror nok at jeg har misofoni som noen er inne på. Jeg kjenner en voldsom irritasjon bygge seg opp og må forlate rommet om de lydene TS beskriver her. Det verste jeg vet er spising av eple, knekkebrød og potetgull, men det går greit om vedkommende ikke åpenbart mangler evnen til å forstå at spiselydene kan plage andre.

Om det mangler så må jeg virkelig jobbe med å holde meg. Får lyst til å gi vedkommende en på tryne.. 😂 det er helt merkelig, men jeg klarer ikke å leve med sånne lyder.

Anonymkode: 07b22...621

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Plagde det deg i starten av forholdet? Eller kan det hende at det er pga at du har mistet følelser for han, og at de sjarmerende feilene nå blir ekle?

Er det kun han som plager deg med slike lyder, eller reagerer du også på andre? Barn?

Anonymkode: f0793...696

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også problemer med enkelte spiselyder. Jeg tror nok at jeg har misofoni som noen er inne på. Jeg kjenner en voldsom irritasjon bygge seg opp og må forlate rommet om de lydene TS beskriver her. Det verste jeg vet er spising av eple, knekkebrød og potetgull, men det går greit om vedkommende ikke åpenbart mangler evnen til å forstå at spiselydene kan plage andre.

Om det mangler så må jeg virkelig jobbe med å holde meg. Får lyst til å gi vedkommende en på tryne.. 😂 det er helt merkelig, men jeg klarer ikke å leve med sånne lyder.

Anonymkode: 07b22...621

Samme her, og visse andre lyder også.  Jeg går ut av rommet hvis det blir for ille.

Anonymkode: 2c8d1...c1b

Skrevet
Topsi skrev (1 time siden):

Du kan prøve å fise, for å vise hvor irriterende det er

Det var lurt :ler:

• Hjerte 2
Skrevet

Høres ut som meg han da :D 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Plagde det deg i starten av forholdet? Eller kan det hende at det er pga at du har mistet følelser for han, og at de sjarmerende feilene nå blir ekle?

Er det kun han som plager deg med slike lyder, eller reagerer du også på andre? Barn?

Anonymkode: f0793...696

Han har ikke alltid drevet på slik, det er den siste tiden og ja uansett hvem som lager spiselyder så irriterer det meg.

Skrevet

Rart det er krig i verden?

Når folk begynner å bli sur fordi man spiser mat 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

...uansett hvem som lager spiselyder så irriterer det meg.

Gratulerer, du har misafoni 

Anonymkode: 61865...5ab

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Han har ikke alltid drevet på slik, det er den siste tiden og ja uansett hvem som lager spiselyder så irriterer det meg.

Spør han om han er klar over at han spiser som ei bikkje. Ta opp lydene og spill de av for han slik at han får seg en aha opplevelse.

Anonymkode: 4ddd1...cd7

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ellers så har du skiftet fokus og nylig begynt å imitere deg over det. Du bør Google misofoni!

• Liker 1
Skrevet

Ts, jeg skjønner hva du mener. Min x spiste ikke normalt. Han kunne ikke bruke en kniv. Han slet kjøtt og mat ifra hverandre, han brukte aldri kniven. Nå var dette ikke grunnen til at jeg gikk ifra han. Dette var en bagatell i hverdagen. Gå i deg selv, kan du leve med dette? Men her på kg får du lov til å komme ut med alle frustrasjoner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...