shakini Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Vi kjøpte vår første bolig for noen måneder siden. Har egentlig ikke dårlig økonomi, men skal snart ha en baby og om vi kunne fått avsragsfritt lån i noen måneder, ville det betydd at vi kunne hatt råd til å forlenge permisjonstiden litt. Men: vi eier bare litt over 15% av boligen vår. Er det helt uaktuelt å få innvilget avdragsfrihet eller kan man få ja allikevel?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Søk du, du kan få avslag men det skjer også at det gjøres unntak 😊 Anonymkode: 53d9a...dab
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #3 Skrevet 9. juli 2023 Jeg tror ikke at man får fast avdragsfrihet, men man kan be om å få enkelte avdragsfrie måneder. Jeg tror at hvor ofte du kan be om det, kommer litt an på belåningsgrad og nedbetalingstiden på lånet. Det er noe slikt at de kan gi like mye avdragsfrihet som det som tilsvarer en 30 års nedbetalingsplan men ikke mer. Så hvis du har et lån som har 25 års nedbetaling, men sammenligner det mot hvordan innbetalingene ville sett ut for et 30 års lån, så er det denne forskjellen du kan få i avdragsfrihet. Anonymkode: 5d7dc...351
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #4 Skrevet 9. juli 2023 shakini skrev (5 timer siden): Vi kjøpte vår første bolig for noen måneder siden. Har egentlig ikke dårlig økonomi, men skal snart ha en baby og om vi kunne fått avsragsfritt lån i noen måneder, ville det betydd at vi kunne hatt råd til å forlenge permisjonstiden litt. Men: vi eier bare litt over 15% av boligen vår. Er det helt uaktuelt å få innvilget avdragsfrihet eller kan man få ja allikevel? Det er jo bare å søke, du kan jo få ja, selv om jeg tror banken sier nei. Du bør også regne på hvor dyr den forlengelsen av permisjonstiden din i såfall faktisk blir. Avdragsfrihet gjør så du utelukkende betaler renter og gebyr. Har dere et lån på 3 millioner til 5 % så er det fort rundt 13000 kr ekstra hver måned i renter og gebyr- hvor du har avdragsfrihet. Anonymkode: c3811...fa6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå