AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Jeg er gravid med barn nummer to. Litt over halvveis og magen er enorm sammenliknet med samme tidspunkt i forrige graviditet. Forrige gang endte jeg med null strekkmerker og helt gjennomsnittlig magestørrelse til slutt. Noen med samme opplevelse i graviditet nummer to - og slapp dere unna strekkmerker? Anonymkode: 08ff3...5ec
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Nå har jeg ikke samme erfaring i det hele tatt, har strekkmerker opp til navlen etter første graviditet, men vet at strekkmerker stort sett er genetisk. Kanskje berger du denne gangen og men når det er sagt - jeg har ikke ofret strekkmerkene én tanke etter jeg fikk de, så det går som regel bra uansett Anonymkode: baa9e...089 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 Jeg hadde mindre mage med andremann enn førstemann, men fikk strekkmerker likevel. Oppdaget det ikke før etter graviditeten. Anonymkode: 87211...ff7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 Vi er alle forskjellige og det kommer an på hormoner og gener osv. Strekkmerker og slappere hud er det mange som får, blant annet meg. Jeg smurte med oljer og styrte med dermaroller og gud vet hva😂 Men strekkmerkene kom likevel og jeg ga opp å krige mot kroppen. Men jeg elsker magen min nå, den har huset to friske og fine barn!❤️ Anonymkode: 4e37a...b38 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Jeg fikk veldig stor og spiss mage med nummer to, mye større enn med nummer to men jeg fikk allikevel ikke strekkmerker. Litt mer løs hud fikk jeg derimot etter graviditet nummer to. Anonymkode: fb62d...bd4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 Samme erfaring med str som deg, men ingen strekkmerker andre gang heller! Anonymkode: ab5fc...2e1 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 Jeg ble endel større med nummer to, men slapp unna strekkmerker med begge la på meg 11 kg med første og 17 kg med andre. Fikk imidlertid mer hud og litt mer «hengemage» med nummer to, og det tok myye lenger tid å gå ned i vekt😅 Anonymkode: 6ee24...455
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Det er gener og hormoner som styrer dette, men på et generelt grunnlag kan man si at sannsynligheten for strekkmerker er større jo mer huden blir tøyd. Det betyr at det er mer sannsynlig at du får det nå enn forrige gang, men det er jo ikke sikkert at du får det. Anonymkode: 8fb03...d8b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 Jeg ble ganske stor med nr 2, fikk 1 strekkmerke helt på slutten av svangerskapet. Gikk 10 dager over forventet termindato, og tror faktisk det dukket opp samme dag vi kjørte til sykehuset for igangsetting på dag 7 over 🤪 Det endte i keisersnitt, og jeg fikk kort tid etter noen par flere. De startet i arret og gikk oppover, så mistenker at det hadde noe å si. Anonymkode: 67797...c1c
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #10 Skrevet 9. juli 2023 Jeg fikk et par små og lite synlige strekkmerker under trusekanten i første svangerskap. I andre svangerskap var magen betydelig større, og da fikk jeg en god del strekkmerker over hele magen. Men jeg vil tro at det at en ikke fikk det første gang, øker sannsynligheten for at en slipper i senere svangerskap også, selv om magen blir større. Det er ganske vanlig at den blir det, har jeg skjønt. Moren min har ikke strekkmerker, og jeg har sett bilde av henne som høygravid. Hun hadde minst like stor mage som meg, og størst i andre svangerskap. Anonymkode: e8a58...e11
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #11 Skrevet 9. juli 2023 Fikk ingen med førstemann, men fler og fler etter hver påfølgende unge😅 opplevde at det betydde mindre og mindre for hver unge også. Magen kom tidligere og tidligere, men fra rundt tredje trimester har den vært på samme kurve som de andre. Cirka 12kg opp med alle 4, veldig gjennomsnittlig. Anonymkode: 8273d...4c8
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #12 Skrevet 9. juli 2023 Jeg er veldig lav og pga dette samt mye fostervann fikk jeg veldig stor mage i andre svangerskap. Fikk ingen strekkmerker, ikke i første svangerskap heller. Min mor hadde ingen og ikke min søster. Anonymkode: 4d327...a1b
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #13 Skrevet 9. juli 2023 16 kg fleste gang 25 kg andre gang 😅 Ingen strekkmerker på noen 🙏 Anonymkode: 10935...47f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #14 Skrevet 10. juli 2023 Liten mage med nr 1, stor med nr 2. Strekkmerker med begge. Anonymkode: 88055...aeb
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #15 Skrevet 10. juli 2023 Med første la jeg på meg 28 kg, fikk ikke et eneste strekkmerke. Men magen var ikke veldig stor🙈 Nå er jeg i uke 36, foreløpig gått opp 20 kg. Magen er større denne gangen, men fortsatt ikke fått strekkmerker. Pigmentflekker i ansiktet og åreknuter derimot har jeg fått🥳 Anonymkode: 80158...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå