Gå til innhold

Hvordan regne gravid uke ?

Mammatil1994

Anbefalte innlegg

Nå skjønner jeg absolutt ingenting her !! 

Jeg hadde en positiv clearblue 27.juni (første mensdag i siste menstruasjon var 13.juni) så egentlig skulle ikke det vært mulig, men om det var en blødning å ikke menstruasjon så går det jo visst an. 

Uansett!, tok 2 tester ikveld fra rfsu, svake positive begge to. Ingen problem å se streken. Lyserosa å fin. Har jo drukket litervis med vann osv i dag, og testen ble jo tatt på kvelden så kan sikkert være derfor dem ble svake. 

Problemet er at ..om det var menstruasjon å ikke blødning, så er jo mensen 3 dager fra nå .. å det er vell litt tidlig å få positiv da også?.. 

Så..hjelp ! 🫣 bør jeg regne fra den 27.juni testen eller i dag ? .. hjelpes.. blir sannelig ikke klok på dette her 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fikk positiv test 7 dager før. Tre dager før er ikke noe uvanlig. Du regner fra 13 juni. 

Anonymkode: b17b0...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Evt. ta en tidlig ultralyd om noen uker for å få et estimat  :)

Anonymkode: 83705...e8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du regner deg ca 4 fullgåtte graviduker når du er 2 uker over eggløsning. Er du usikker på eggløsning så prøv å huske når du evt hadde sex eller symptomer på el. Eller når testen var ganske tydelig positiv som de ofte er 14 dpo. Eggløsning skjer 2uker. Forventet mens er 4 fullgåtte uker.

jeg har aldri hatt regelmessig mens (men aldri blødd ved el eller utenom mens heller) og har i mine svangerskap måttet gå ut fra eggløsning for å finne rett termin. Har da «løyet» til jordmor / lege med når siste mens var for å få riktig termin fra start. 

Anonymkode: a864e...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...