Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Norges bank har økt styringsrenta, og bankene følger etter, og er raske med å sette opp utlånsrenta,mne ikkje like raske å øke renten på sparing.  Ifølge finanportalen tilbyr noen banker idag  fastrenteavtale 12 mnd    fra 4 - 4,50 %. Fekk tilbud om  fastrenteavtale 12 mnd.  til 4 % i    mars / april da renten lå under på  vel 2  mill. Forventer at renten vil stige ytterligere, at fastrente 12 mnd. vil ligge på omlag 5% før Jul. 

Har i ettertid undret meg  over om det var forhastet å inngå fastrenteavtale på 12 mnd. til  4 %. Har  omlag 3,5 mill på fordelt på flere  banker idag, og renten ligg på fra 3,5-4%.  

Anonymkode: ea553...a68

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3,7% rente på sparekonto hos Santander. Ingen binding og ingen uttaksbegrensning.

Anonymkode: 01c36...57a

AnonymBruker
Skrevet

3,8 hos Nordea hvor jeg fikk boliglån - over finansieringsbevis på nybygg . 600 000 der.

Anonymkode: 10de2...0b2

Skrevet (endret)

4 % uten andre restriksjoner enn at beløpet må være av en viss størrelse.

Endret av Hareena
Skrevet (endret)

Feil

Endret av CaptainColada
Skrevet

3.8 i sor,bindingstid på et år og beløpsgrense

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har 3,7% rente på sparekonto hos Santander. Ingen binding og ingen uttaksbegrensning.

Anonymkode: 01c36...57a

Fastrente 1 år. i Sparebank 1 / Nordea  f.o.m  mars ....4 %

Sparekonto Ekstra  Nordea  3,50 

Santanger 3,95 % 

Skrevet

4,25% Særvilkårskonto hos Bank 2, 4,00% hos Nordea.

Skrevet
2 hours ago, Hareena said:

4 % uten restriksjoner,  men beløpet må være av en viss størrelse.

Dette her må jo har vært dagens knallkommentar. Om beløpet må være av en viss størrelse, så vil jeg kalle det en restriksjon. 

Schmuhu

• Liker 1
Skrevet

3,82% fra 9. august, Bulder Bank. Sparekonto uten noen restriksjoner eller beløpsgrenser eller uttaksgrenser etc.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Nordax, som nå har rente på 3,65

Men fondene mine derimot... 🤤

Anonymkode: 28e25...8f1

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Norges bank har økt styringsrenta, og bankene følger etter, og er raske med å sette opp utlånsrenta,mne ikkje like raske å øke renten på sparing.  Ifølge finanportalen tilbyr noen banker idag  fastrenteavtale 12 mnd    fra 4 - 4,50 %. Fekk tilbud om  fastrenteavtale 12 mnd.  til 4 % i    mars / april da renten lå under på  vel 2  mill. Forventer at renten vil stige ytterligere, at fastrente 12 mnd. vil ligge på omlag 5% før Jul. 

Har i ettertid undret meg  over om det var forhastet å inngå fastrenteavtale på 12 mnd. til  4 %. Har  omlag 3,5 mill på fordelt på flere  banker idag, og renten ligg på fra 3,5-4%.  

Fastrente på 4% var ganske sikkert forhastet, de beste gir jo mer enn det allerede nå. Men jeg gikk på samme smellen i fjor og bandt et helt år på 1,75. Nå har jeg 4,1% i Svea Bank, men regner med betydelig stigning utover høsten. 

Anonymkode: 73f94...a4f

Skrevet

3.30

bulderbank

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...