Gå til innhold

Han er 29 og sier han aldri vil ha barn. For meg er han drømmetypen. Men.. Jeg vil ha barn også

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har datet i flere måneder nå og under eksamensperioden var han helt fantastisk. Han tok vare på meg og ordnet opp for meg, bestilte mat så vi kunne spise sammen på campus. Jeg har virkelig aldri møtt noen som han. Slik som han verter opp og tar vare på. Jeg tenkte det var en hake kanskje. Han ventet litt før han tok opp dette med barn. 

Jeg fortsatte og date han og jeg vil tro at vi ender opp som kjærester. Han er helt fantastisk.

Jeg har også et håp om at han vil endre mening om når det kommer til dette med barn. Han har f.eks ingen kompiser som selv har blitt fedre og jeg tror han blir å endre mening.

Er det noen her som har opplevd at typen deres har endret mening?

Jeg visste ikke om jeg skulle poste denne på singel-delen eller barn og familie-delen. Men tror kanskje den passer best under singel og dating-kategorien.

Anonymkode: 2b495...5af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er vel heller om du kan leve med det dersom han IKKE endrer mening.

Anonymkode: eeadd...24c

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Han endrer nok sikkert ikke mening. Mer typisk at damer endrer mening når venner får barn, ikke menn. De er mer bastante, mindre lettpåvirkelig på slikt virker det som.

Anonymkode: 4c201...526

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dump han og si tydelig fra at det er fordi han ikke ønsker barn, noe du vil ha.

Stå for de verdiene du har og hva du ønsker. Aldri undertrykk det for å bli likt.

Aldri! Bli sammen med noen som har grunnleggende andre fremtidsdrømmer enn deg selv. Du kan ikke satse på at folk endrer seg, eller endrer meninger. Det skjer sjeldent.

Anonymkode: 79763...3c0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke risikert å sløse bort tiden min på denne personen, men det er vel verdt det å ta en skikkelig samtale med han om det :)

Anonymkode: 52f0d...dea

• Liker 8
Skrevet

Hans ikke eksisterende barne ønske er like viktig som ditt eksisterende barne ønske. Hadde du ønsket å blitt overbevist, gått på kompromiss, blitt overtalt til å forandre ditt syn? 

Jeg traff en mann som var 100% sikker på at han ikke ønsket barn, han møtte en kvinne som var 100% sikker på at hun ikke ønsket barn og sånn har det vært med oss. Noen forandrer mening etterhvert, noen gjør det ikke og da må en la den andre også få leve med det valget og heller bryte opp om en selv ønsker noe annet. Kanskje ikke det svaret du ønsker men det spiller jo ikke så stor rolle om noen andre menn har skiftet mening, spm er hva du ønsker viss han ikke gjør det.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Alle fremstår bedre, snillere, rausere og mer omtenksomme i starten i et forhold enn hva de egentlig er. Spesielt gjelder dette menn. Eksen min var også den typen, men etter et par år ga han totalt f og oppførte seg som en bortskjemt drittunge. Ikke sikkert han du dater er sånn altså, men poenget var at han sannsynligvis ikke er SÅ fantastisk som du tror og at det finnes veldig mange andre som ville gjort det samme som du beskriver her. Jeg syns vel egentlig ikke det var så veldig imponerende at han ordnet mat for deg i eksamensperioden. Hvis det er helt spesielt og fantastisk, så tror jeg du bare har pleid å gå etter feil menn.

Anonymkode: 90d0e...774

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da er han ikke drømmemannen.

Anonymkode: fa5f1...37f

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men om han ikke endrer mening, hva gjør du da? Er det vits å fortsette? 

Anonymkode: 64b13...29b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje skifter du mening? Kæm væit? Det er vel like sannsynlig som motsatt vil jeg tru :vetikke: 

• Liker 1
Skrevet

Du får spørre denne fantastiske mannen hvem han tenkte skulle arve ham når han dør. Du kan jo f.eks melde deg frivillig. Ellers så er en slik "problemstilling" med å bli foreldre såpass grunnleggende vesentlig at det ville være snakk om å være eller ikke være for min del. Det høres egentlig ut som han er for egoistisk til å tenke på andre enn seg selv. Du skal ikke være mannens eiendom resten av livet, du skal være moren til dine fremtidige barn, så får "pappaemnet" komme i andre rekke.

Hilsen opplyst mann..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel mer vanlig å endre mening fra at man ønsker barn til at man ikke ønsker det enn omvendt. 

Tror nok du må belage deg på at han ikke blir far til dine barn.

Anonymkode: fa0de...8d8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han endrer mening når han blir 40. Finn deg en som er klar , du har ikke mulighet å vente så lenge.

Anonymkode: df8f4...528

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri, aldri gå ut ifra at noen kommer til å endre mening på sånt. Du kaster da bort livet og de fertile årene dine på noe som kanskje aldri kommer til å skje.

Anonymkode: f8e2a...5d5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (På 8.7.2023 den 23.50):

Det høres egentlig ut som han er for egoistisk til å tenke på andre enn seg selv. Du skal ikke være mannens eiendom resten av livet

Det er ikke egoistisk at folk personlig foretrekker å ikke få barn

Anonymkode: 43886...6eb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke egoistisk at folk personlig foretrekker å ikke få barn

Hva er det da?

AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (Akkurat nå):

Hva er det da?

Kan like gjerne være uselvisk. Viss en ser en ikke har helse/økonomi til å bli forelder. Mange foreldre som er super egosentrisk og fæle foreldre. Det å få barn gjør deg ikke til en helgen, noe mange barnevernsbarn kan skrive under på. Og dessuten får folk barn forbi de ønsker det som er like egoistisk som å ikke få barn fordi en ikke ønsker det

Anonymkode: 3f741...6fa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ThereGoesBob skrev (9 minutter siden):

Hva er det da?

Et personlig valg. Jeg kjenner noen foreldre som overhodet aldri burde blitt det

AnonymBruker
Skrevet

Det er da mange som velger å ikke få barn, hva er så spesielt med det.

Anonymkode: a656b...e23

Skrevet

Han vil jo ikke ha barn. Om du vil ha barn må du enten slå opp eller høre om dere kan være særboere mens du oppdrar ungen. Ulogisk å bli i et forhold om du ønsker noe du ikke får av han. Da kan du gå glipp av en som ønsker det samme som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...