Gå til innhold

Taxisjåføren ba meg slå inn pinkode på en annen terminal enn der jeg betalte…

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget ikke hva før jeg allerede innså at det ble godkjent på terminalen for så å be meg om å taste in pinkode. 

Jeg ringte til sentralen som sa de aldri har hørt om sånt før. Og ba meg ringe politiet om de tapper kontoen… 

Å ringe banken går heller ikke… Er da ikke vanlig dette. Jeg har tatt taxi daglig en periode, aldri hendt før…

Anonymkode: 57258...e18

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Logg deg inn i nettbanken og sperr kortet ditt. 

Anonymkode: a33e0...3d9

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Svindel. Hvilket taxi-selskap var dette? Yango?

Anonymkode: 9227b...2a5

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg oppdaget ikke hva før jeg allerede innså at det ble godkjent på terminalen for så å be meg om å taste in pinkode. 

Jeg ringte til sentralen som sa de aldri har hørt om sånt før. Og ba meg ringe politiet om de tapper kontoen… 

Å ringe banken går heller ikke… Er da ikke vanlig dette. Jeg har tatt taxi daglig en periode, aldri hendt før…

Altså, du betalte med et kort som ble godkjent i terminalen, og så fikk du en annen terminal som du tastet pinkoden på? Skjønte jeg det riktig? Da hadde jeg sperret kort/bestilt nytt. Høres mystisk ut. Det er et helvetes virvar av merkelige taxier (spesielt i Oslo) for tiden. Hvilket taxiselskap var dette?

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var det i Oslo? VELDIG mye useriøse taxisjåfører der. Og «useriøs» bør leses som «småkriminell» eller «svindler».

Jeg kjører BARE med OsloTaxi.

Anonymkode: 3549d...db9

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Sperr kortet, dette er garantert svindel. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Påkrevd said:

Altså, du betalte med et kort som ble godkjent i terminalen, og så fikk du en annen terminal som du tastet pinkoden på? Skjønte jeg det riktig? Da hadde jeg sperret kort/bestilt nytt. Høres mystisk ut. Det er et helvetes virvar av merkelige taxier (spesielt i Oslo) for tiden. Hvilket taxiselskap var dette?

Slik forstod jeg det også, og om det stemmer, ville jeg sperret kortet umiddelbart. Veldig sketchy!

Anonymkode: 36f3d...34f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk Uber, Bolt eller Yango så slipper man svindel taxi

Anonymkode: faf91...807

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Påkrevd skrev (41 minutter siden):

Stjørdal.

Skrevet

Pin-kode? Anbefaler å gå over til Apple Pay/Google Pay. Da trenger du aldri taste pin-kode på terminal, og kortet kan ikke skimmes. Mye sikrere. Med Apple Pay trenger du ikke å taste kode på mobilen heller da den autentiserer med FaceID. 

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (6 minutter siden):

Pin-kode? Anbefaler å gå over til Apple Pay/Google Pay. Da trenger du aldri taste pin-kode på terminal, og kortet kan ikke skimmes. Mye sikrere. Med Apple Pay trenger du ikke å taste kode på mobilen heller da den autentiserer med FaceID. 

Eller bruk kredittkort 

Anonymkode: f1d60...b3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig umulig å få tak i banken selv om det er helg? De burde jo ha folk på bakvakt i krisetilfeller. Regner med at du allerede har sperret kortet, selvsagt, men hvordan skal du få betalt for ting ut helgen?

Anonymkode: e4360...c0d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Eller bruk kredittkort 

Anonymkode: f1d60...b3d

Evt. kombinere kredittkort og Apple Pay. Det gjør jeg, med Bank Norwegian. Sikrere tror jeg ikke det går an å få det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er det virkelig umulig å få tak i banken selv om det er helg? De burde jo ha folk på bakvakt i krisetilfeller. Regner med at du allerede har sperret kortet, selvsagt, men hvordan skal du få betalt for ting ut helgen?

Anonymkode: e4360...c0d

Nei ringte og de sa det er trygt og ingen fare 🤷🏻‍♀️

Skrevet

Høres ut som svindel ja.

Og svindlere kommer i alle farger og nasjonaliteter.

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner. 

Christina82, mod

Skrevet

Høyresiden lot hvem som helst drive med taxivirksomhet. Går det an å bytte kode?

AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (1 time siden):

Høyresiden lot hvem som helst drive med taxivirksomhet. Går det an å bytte kode?

Har forsøkt å bytte, og ringte banken, men det går ikke å bytte kode ifølge de jeg snakket med. 

AnonymBruker
Skrevet

Vedkommende tok også 50kr mer enn det som det vanligvis koster å ta den strekningen på en lørdag….

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Stjørdal.

Endret av GrønnNellik68
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...