AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Del Skrevet 8. juli 2023 Noen som kan dele erfaringer som kanskje kan hjelpe meg med angsten? Anonymkode: 20aa1...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Del Skrevet 8. juli 2023 De som har hatt det og ikke overlevd får ikke skrevet her….. Anonymkode: fc0ab...2b2 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Del Skrevet 8. juli 2023 Pappa hadde, men de kuttet den bare bort og det var det. Ble oppdaget tidlig Anonymkode: 03683...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #4 Del Skrevet 8. juli 2023 Hadde det ikke, men tok en sjekk av en føflekk fordi den var så mørk. Du kan gå på apoteket ditt å få sjekket om det er noen du er bekymret for. Kanskje det får roet nervene litt. Anonymkode: 08f5b...b4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde det ikke, men tok en sjekk av en føflekk fordi den var så mørk. Du kan gå på apoteket ditt å få sjekket om det er noen du er bekymret for. Kanskje det får roet nervene litt. Anonymkode: 08f5b...b4f Leger anbefaler ikke de apotek-sjekkene, det har jeg fått med meg. Anonymkode: 20aa1...e78 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leger anbefaler ikke de apotek-sjekkene, det har jeg fått med meg. Anonymkode: 20aa1...e78 https://www.nrk.no/trondelag/advarer-mot-helsetester-pa-apotek-1.11205292 Anonymkode: 20aa1...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Del Skrevet 8. juli 2023 Jeg kjenner flere. Ingen større senvirkninger jeg vet av Anonymkode: 386f9...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): https://www.nrk.no/trondelag/advarer-mot-helsetester-pa-apotek-1.11205292 Anonymkode: 20aa1...e78 Åh, det har jeg ikke fått med meg. Takk for link! Da skal jeg sjekke hos lege om det skulle dukke opp flere lumske føflekker 😃 Anonymkode: 08f5b...b4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Del Skrevet 8. juli 2023 Hvis du er redd for å dø av kreft, er det mye som er farligere enn føflekkreft. Det er faktisk 13 andre kreftformer som er mer dødelig for norske kvinner enn føflekkreft. Anonymkode: ef63a...3df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #10 Del Skrevet 8. juli 2023 Det spiller ingen rolle hvilke erfaringer andre har hatt... Dette må du nesten ta med hudlegen. ♥️ Anonymkode: 16390...531 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufs Skrevet 8. juli 2023 #11 Del Skrevet 8. juli 2023 Mamma har hatt det, to ganger tom, det holdt faktisk med operasjon begge gangene. Det vi derimot lærte mye om var at man må være veldig ressurssterk og ha folk rundt seg, ble kasteball i sykehussystemet en liten stund andre gangen og det hadde gått galt dersom jeg ikke hadde vært ekstremt tydelig og stått på for henne. (Og hun selv var også sterk psykisk.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Del Skrevet 8. juli 2023 Dersom det ikke er spredning, så er det ikke noe verre enn at selve føflekken fjernes. Ikke noe cellegift eller noe slikt. Anonymkode: 3f5dd...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #13 Del Skrevet 8. juli 2023 (endret) Du kan betale for føflekk sjekk hos hudlege privat. Jeg gjorde det og det var veldig betryggende. Legen så på absolutt alle føflekkene mine gjennom et forstørrelsesglass lignende apparat. Jeg sa hvilke jeg ville sjekke ekstra og så så han på absolutt alle de andre flekkene også. Alt var ok hos meg. Anonymkode: d4252...761 Endret 9. juli 2023 av Matas Innlegget er redigert for link som inneholdt reklame. Matas, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Del Skrevet 8. juli 2023 Mannen min har hatt det og lever i beste velgående. Føflekken ble først sett på av en fastlege, som mente at det var "ingenting å bekymre seg over". Ca fem år senere la jeg merke til at føflekken hadde vokst, og (ny) fastlege tok det på alvor. Viste seg at det var kreft i den, men det hadde ikke spredd seg til nærmeste lymfeknuter. Ble et par operasjoner for å fjerne føflekken og sjekke lymfeknutene, samt transplantasjon av hud (for å dekke hullet hvor føflekken satt). Verken min mann eller jeg tenker noe særlig over dette med føflekksjekk, og ingen av oss er rutinerte på å sjekke. Når alt kommer til alt kan den kreftfylte føflekken sitte et sted hvor den er vanskelig å oppdage, slik den var på min mann (den var i hælputen). Noe både jeg og mannen min lærte etter hans runde med kreft: lev i dag, ikke bekymre deg for så mye. Anonymkode: 3d15f...c60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #15 Del Skrevet 8. juli 2023 Rufs skrev (19 minutter siden): Mamma har hatt det, to ganger tom, det holdt faktisk med operasjon begge gangene. Det vi derimot lærte mye om var at man må være veldig ressurssterk og ha folk rundt seg, ble kasteball i sykehussystemet en liten stund andre gangen og det hadde gått galt dersom jeg ikke hadde vært ekstremt tydelig og stått på for henne. (Og hun selv var også sterk psykisk.) Motsatt erfaring her. Fra føflekken ble oppdaget, ble det "høy beredskap" fra dag én. Det gikk slag i slag med legetimer, operasjoner og sjekk, helt uten at man måtte pushe på det. Anonymkode: 3d15f...c60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege123 Skrevet 8. juli 2023 #16 Del Skrevet 8. juli 2023 Jeg har hatt alvorligste form for føflekkkreft (malignt melanom). Den syke føflekken ble operert bort i 2 omganger. Var deretter til rutinemessige kontroller i 5 år. Ingen tilbakefall eller spredning, og er nå erklært frisk! Anbefaler alle å få undersøkt føflekker man er usikker på av lege. Hvis de blir oppdaget og fjernet på et tidlig stadium er sjansen stor for at det går bra. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #17 Del Skrevet 8. juli 2023 Kjenner ei som hadde i alvorlig grad. Opererte bort og ingen spredning eller cellegift eller noe. Gikk bra. Anonymkode: fa66e...ea6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #18 Del Skrevet 9. juli 2023 Kan skrekken for føflekkreft ha noe å gjøre med skremselspropagandaen fra Kreftforeningen å gjøre? Selv værmeldinga advarer mot den farlige føflekkreften. Det er dobbelt så mange i Norge som får lungekreft hvert år (og forekomsten øker år for år, selv om "alle" har stumpa røyken), men det snakker ingen om. Anonymkode: ef63a...3df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #19 Del Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kan skrekken for føflekkreft ha noe å gjøre med skremselspropagandaen fra Kreftforeningen å gjøre? Selv værmeldinga advarer mot den farlige føflekkreften. Det er dobbelt så mange i Norge som får lungekreft hvert år (og forekomsten øker år for år, selv om "alle" har stumpa røyken), men det snakker ingen om. Anonymkode: ef63a...3df Sikkert. Nesten hver dag er det «KREFT KREFT KREFT» i media. Ikke spis det, ikke gjør det….Jeg fikk en alvorlig kreftfobi i 20-årene pga det. Var inn og ut av legekontoret nesten hver måned 😕 Anonymkode: 6d197...02e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #20 Del Skrevet 9. juli 2023 Jobbet på kreftavdelingen tidligere. Vet om én som døde av det Anonymkode: ff51d...1e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå