kar90 Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 https://www.tv2.no/video/nyhetene/viral/sterke-bilder-her-skyter-politiet-dixie/1880307/ Her ser man dyreelskerenes sanne ansikt. Fullstendig ut av stand til å forstå at dyrene deres ikke skal være ære til hinder for menneskers sikkerhet. Ha dyrene deres i bånd og følg båndtvanglovgivningen. Jeg håper denne dama blir bøtlagt for uvettig hundehold eller får fengselsstraff for å sette folks helse i fare, samt fikk et dyr drept med sin uansvarlighet. 1 1
Gjest Refreng Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Dersom dette er vanlig blant de som har dyr, hvorfor skjer det så sjeldent?
Melkebarten Skrevet 10. juli 2023 #3 Skrevet 10. juli 2023 On 7/8/2023 at 8:11 PM, kar90 said: https://www.tv2.no/video/nyhetene/viral/sterke-bilder-her-skyter-politiet-dixie/1880307/ Her ser man dyreelskerenes sanne ansikt. Fullstendig ut av stand til å forstå at dyrene deres ikke skal være ære til hinder for menneskers sikkerhet. Ha dyrene deres i bånd og følg båndtvanglovgivningen. Jeg håper denne dama blir bøtlagt for uvettig hundehold eller får fengselsstraff for å sette folks helse i fare, samt fikk et dyr drept med sin uansvarlighet. Dette kunne vært håndtert annerledes av begge parter. Ja de kunne hatt hunden i bånd, men politimannen hadde ikke trengt og skyte hunden. 4
Akhenaton Skrevet 10. juli 2023 #4 Skrevet 10. juli 2023 Dyretullinger? Dyreelskerenes sanne ansikt? Sliter du litt, eller? 7 2
Gunni2 Skrevet 10. juli 2023 #5 Skrevet 10. juli 2023 Angrep hunden eller ville den hilse? Jeg er vant med at hunder kommer løpende men har aldri sett en hund angripe.
miniomelett Skrevet 10. juli 2023 #6 Skrevet 10. juli 2023 Vanskelig å se på mobil fordi bildet er sånn 25x25 pixler i størrelse, men så ut som bare en hund som kom løpende for å hilse? Kan godt hende den var aggressiv, jeg klarer ikke se helt hva som skjer i videoen. Men å løsne flere skudd sånn i et nabolag er jo helt sjukt. De kunne jo truffet folk. 2 1
Anonio Skrevet 11. juli 2023 #7 Skrevet 11. juli 2023 Det er jo for så vidt en grunn til at vi har det som kalles båndtvang, eller at man alltid skal ha kontroll på dyrene sine selv når det ikke er båndtvang. Senest denne uken kom en 'snill hund' bort til nabobarna og nappet etter dem, eieren som ikke hadde bånd på denne forklarte i ente at hunden 'alltid er snill og bare ville hilse' når politiet ankom. Dette var også en golden retriever. Det er båndtvang for en grunn. Jeg eier selv hund og forstår at dette er et dyr som man ikke alltid har 100% kontroll på. Er det barn, dyr eller folk i nærheten har jeg han i bånd selv om han er snill og rolig. Det verste jeg veit er folk som ikke har hundene sine i bånd mens jeg går med bånd, da oppstår det situasjoner hvor min hund kan bli angrepet. 4 6
Gjest Angry Man Skrevet 12. juli 2023 #8 Skrevet 12. juli 2023 Selvforsvar? Kanskje du skulle se videoen. Hunden er på ingen måte aggresiv. Den er nysjerrig og løper bort til han. Før den kommer bort skyter han den. Hvis en nysjerrig tre åring løper mot han, skal barnet det få samme behandling kanskje? Han avfyrer også et våpen i nærheten av folk og i en gate flere ganger. Hørt om rikosjetter? Det han gjør er på ingen måte forsvarlig. Denne saken har ingenting å gjøre med "dyretullinger" men at politmannen er klart uskikket for jobben.
K.B. Skrevet 12. juli 2023 #9 Skrevet 12. juli 2023 kar90 skrev (På 8.7.2023 den 20.11): https://www.tv2.no/video/nyhetene/viral/sterke-bilder-her-skyter-politiet-dixie/1880307/ Her ser man dyreelskerenes sanne ansikt. Fullstendig ut av stand til å forstå at dyrene deres ikke skal være ære til hinder for menneskers sikkerhet. Ha dyrene deres i bånd og følg båndtvanglovgivningen. Jeg håper denne dama blir bøtlagt for uvettig hundehold eller får fengselsstraff for å sette folks helse i fare, samt fikk et dyr drept med sin uansvarlighet. Når det eneste verktøyet du har er en hammer, så ser alt ut som spiker... dette var selvfølgelig helt meningsløst og når du er bevæpnet, så blir våpenet løsningen på alt. Stakkars hund og stakkars eiere.
Stonegiant Skrevet 12. juli 2023 #10 Skrevet 12. juli 2023 Du så ikke videoen? En hund kommer joggende forsiktig mot ham, og han fyrer løs. Er ingen dyreelsker. Mener det er helt greit å skyte hunder i selvforsvar. Dette var ikke noe selvforsvar. Ser ut som lystmord av en psykist ustabil politibetjent.
kar90 Skrevet 12. juli 2023 Forfatter #11 Skrevet 12. juli 2023 Stonegiant skrev (2 timer siden): Du så ikke videoen? En hund kommer joggende forsiktig mot ham, og han fyrer løs. Er ingen dyreelsker. Mener det er helt greit å skyte hunder i selvforsvar. Dette var ikke noe selvforsvar. Ser ut som lystmord av en psykist ustabil politibetjent. Tull. Hunden kommer i 100 bjeffende mot han mens det er en haug med andre løse hunder der som eier over hodet ikke har kontroll på. 4
Hoppetaujenta Skrevet 12. juli 2023 #12 Skrevet 12. juli 2023 Hunden var jo ikke aggressiv. Håper det får følger for politimannen.
Gjest Angry Man Skrevet 12. juli 2023 #13 Skrevet 12. juli 2023 6 hours ago, kar90 said: Tull. Hunden kommer i 100 bjeffende mot han mens det er en haug med andre løse hunder der som eier over hodet ikke har kontroll på. Kjære deg. Hvis du seriøst mener at hunden kom i 100 mot politmannen og utgjorde en trussel mot han han så må du være en skikkelig reddhare. Du må jo knapt tørre å gå ut av boligen din hvis noe så vanlig og trivielt skal utgjøre en trussel såpass alvorlig at det rettferdigjør å avfyre en pistol flere ganger i et boligstrøk. Det er trist at du må være såpass engstelig men du må da ihvertfal forstå at politfolk ikke kan være politi hvis de ser ting som deg. Da ville folk og fe ha daua som fluer i gatene når politfolkene ble redde og følte seg "truet".
kar90 Skrevet 13. juli 2023 Forfatter #14 Skrevet 13. juli 2023 Angry Man skrev (7 timer siden): Kjære deg. Hvis du seriøst mener at hunden kom i 100 mot politmannen og utgjorde en trussel mot han han så må du være en skikkelig reddhare. Du må jo knapt tørre å gå ut av boligen din hvis noe så vanlig og trivielt skal utgjøre en trussel såpass alvorlig at det rettferdigjør å avfyre en pistol flere ganger i et boligstrøk. Det er trist at du må være såpass engstelig men du må da ihvertfal forstå at politfolk ikke kan være politi hvis de ser ting som deg. Da ville folk og fe ha daua som fluer i gatene når politfolkene ble redde og følte seg "truet". Heller reddhare med lemmene i behold. Det er veldig enkelt å unngå denne sitasjonen. Ha hunden i bånd, slik den skal være. 2 1
Gjest Angry Man Skrevet 13. juli 2023 #15 Skrevet 13. juli 2023 7 hours ago, kar90 said: Heller reddhare med lemmene i behold. Det er veldig enkelt å unngå denne sitasjonen. Ha hunden i bånd, slik den skal være. Ja jeg er enig med deg i at de skulle vært holdt i bånd. Jeg ser for meg at en advarsel om å holde hundene i bånd hadde vært passende. Og hvis de måtte møte opp der igjen på grunn av det samme så hadde en bot vært passende. Da avhengig av de lokale lovene.
Million Skrevet 13. juli 2023 #16 Skrevet 13. juli 2023 Anonio skrev (På 11.7.2023 den 14.26): Det er jo for så vidt en grunn til at vi har det som kalles båndtvang, eller at man alltid skal ha kontroll på dyrene sine selv når det ikke er båndtvang. Senest denne uken kom en 'snill hund' bort til nabobarna og nappet etter dem, eieren som ikke hadde bånd på denne forklarte i ente at hunden 'alltid er snill og bare ville hilse' når politiet ankom. Dette var også en golden retriever. Det er båndtvang for en grunn. Jeg eier selv hund og forstår at dette er et dyr som man ikke alltid har 100% kontroll på. Er det barn, dyr eller folk i nærheten har jeg han i bånd selv om han er snill og rolig. Det verste jeg veit er folk som ikke har hundene sine i bånd mens jeg går med bånd, da oppstår det situasjoner hvor min hund kan bli angrepet. Du skriver "vi" har båndtvang. Det gjelder Norge. Det var en amerikansk video. De har ikke båndtvang som oss. 1
Lyxros Skrevet 13. juli 2023 #17 Skrevet 13. juli 2023 Ohio's Leash Laws. Ohio Revised Code Section 955.22 outlines the Ohio dog leash laws. It requires dogs to be on a leash no longer than six feet long in public places unless otherwise specified. If a dog is on someone else's property, it must be on a leash regardless of whether the owner allows it. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå