AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Jeg velger å være anonym på denne. Jeg har flere barn i ulike alder. 2 av dem er hos sin far 50% ca. 2 av barna har ikke far da han er en voldelig psykopat og verre ( kan ikke fortelle alt av hensyn til at jeg blir nokså paranoid av å tenke på at han leser her/familien osv) selv om de ikke gjør det. Traumer heter det vel... Så 2 av barna har jeg hatt omsorg for 100% alene siden de var små. Eldste er nå 16år,mens den andre 12år. Jeg fikk ingen avlastning gjennom barnevernet. Det vil si jeg sto i en kø,men de hadde ikke noen. Sto i kø i 2 år før jeg gav opp. Jeg har ingen foreldre som er i stand til å hjelpe. Den ene bor ikke her ( bor på andre siden av landet og lite kontakt),den andre foreldren jeg har er syk. Jeg er singel. Jeg har aldri møtt en eneste mor som ikke har en far til barnet/barna sine. De fleste har hvertfall en helgefar om ikke 50%. Jeg har aldri vært på noe ferie alene,jo en gang 6 dager i Tyskland. 3 år siden. Har en bror med familie som passer barna noen helger i året,men de har travle liv og barn selv. Når sommeren her, alle har barnefrie uker....Jeg har 2uker fri fra de minste barna ,men hva hjelper det når de eldste er hjemme uten noen far🙈 Tenker ikke på par som ikke har avlastning,de er hvertfall 2...men noen andre her som har barn uten far i bilde og uten særlig familie? Joda vi har vært i Danmark hele gjengen,barna fikk seg en ferie...men ja...Tenkte på det i dag hvor urettferdig ting kan være. Samtidig så føler man seg så annerledes for de aller fleste har en far til barnet som har barnet litt hvertfall. Men finnes det noen andre fortell gjerne din historie. Aldri møtt noen jeg. Har vel 5 bekjente rundt her. Single damer med barn,MEN alle de har en far til barna og de har fri..unntatt meg da🙈 Anonymkode: e6fac...16f 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Jeg har mann og tre barn. Har aldri barnefri. Har aldri vært på ferie alene etter jeg fikk barn. Er det vanlig? Anonymkode: fd06b...c2c 12
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 Jeg har mitt barn 100% alene Anonymkode: f4708...163 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 De er jo 12 og 16.. trengs d så mye avlastning da? De er vell mye ute og farter på sitt. Anonymkode: 7e622...c8b 8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Det er vel ikke så vanlig. Her er det mor som ikke er til stede, men har heldigvis familie i nærheten. Ellers vet jeg nå om flere fra Ukraina, som i hvert fall per nå er alene om omsorgen her i Norge. Anonymkode: 3f3d7...ca2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har mann og tre barn. Har aldri barnefri. Har aldri vært på ferie alene etter jeg fikk barn. Er det vanlig? Anonymkode: fd06b...c2c Og jeg har mann og ett barn og er i samme situasjon. Vi har dog masse trøbbel i forholdet fordi mannen taklet dårlig å bli far, selv om barnet nå er flere år (ja, vi var etablerte og barnet var ønsket). Her er også familie for syke etc til å avlaste. Jeg kan til nøds dra på butikken eller noe mens mannen ser etter ungen, men ellers er jeg med barnet hele tiden og har mistet noen venner pga det. Heldigvis har jeg også venner med barn og noen barnløse jeg kan treffe med barnet eller hvis jeg har opparbeidet meg litt avspasering, så vi kan ta en time på kafé før jeg henter i barnehagen. Anonymkode: 13bf3...18d 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 Jeg har 100% omsorg for barnet, faren er ikke egnet som omsorgsperson. Hun er 12. Jeg har hatt avlastning via BV de siste fem-seks årene da, og vet ikke hvordan jeg skulle klart meg uten. Det skal sies at jeg har noen psykiske utfordringer som gjør det vanskelig å være en god mor om jeg ikke får mulighet til å hente meg inn av og til. Anonymkode: 30a07...d8d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Har en tenåring selv som ikke har samvær med far. Der var noe sporadisk samvær i starten, men ang overnatting var der kuk en natt om gangen. Forrige overnatting var i 2012… Mine foreldre er døde. Har søsken på min fars side, men aldri snakket med de. Har da kun det ene barnet, det tror jeg gjør det ‘lettere’ for min del. Vi har reist på utenlandsturer. Skal til berlin senere i sommer. Var i syden da hun var yngre. Etter at hun ble stort nok er det storbyferier som gjelder. Har vært i Stockholm, København, Amsterdam, Køln, Hamburg, Paris og Brussel. Har vært en del i Finland og Sverige også. Vi driver og planlegger Asia-ferie om noen år, så vi sparer til det og vil de kommende årene ha ‘budsjettferier’. Aldri hatt avslastning annet enn når ungen har overnattet vis venner. Anonymkode: a1c2d...41c
Topsi Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 Er det noen steder i lokalmiljøet du kan søke avlastning? Lokal menighet som har noen som vil være reserve-besteforeldre? 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #10 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har mann og tre barn. Har aldri barnefri. Har aldri vært på ferie alene etter jeg fikk barn. Er det vanlig? Anonymkode: fd06b...c2c Du har mann som skal avlaste. Anonymkode: 38524...1c6 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Der var noe sporadisk samvær i starten, men ang overnatting var der kuk en natt om gangen. Forrige overnatting var i 2012… Like greit det er over ti år siden sist overnatting... Anonymkode: a7528...7c1 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 Jeg er 100% alene med mine 2. Faren har ikke villet se dem på 6 år. Barna er 7 og 9. Har barnefri to kvelder i året så jeg kan være med på jul og sommerfest med jobben. Den minste er mye på sykehus så har heldigvis søsken som passer den eldste😊Vurderer å søke avlastning for den minste, så jeg forhåpentligvis kan få en time i uka med bare eldste. Anonymkode: ecdb7...e66 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #13 Skrevet 8. juli 2023 Jeg er alene med en på litt over 2, så det har ikke vært så lenge selvfølgelig:) Utenom barnehagen så er det oss to, og jeg har aldri sovet en natt uten barnet eller barnet uten meg, med unntak av et akutt sykehusopphold - det teller vel ikke som barnefri/avslapning vil jeg si Nå er jeg ikke der at jeg ønsker avlastning fra BV e.l., hadde jeg hatt flere så ville jeg nok følt mer behov, evt. kommer jeg tilbake om noen år her, hehe. Hvis du har økonomi til det, kunne ikke f.eks 12åringen fått en ukes opphold på sommerleir? 16åringen ville vel klart seg selv evt. med tilsyn av en venn eller venns foreldre som en tjeneste i noen dager? Det er kanskje uhørt, jeg var en del hjemme alene på den alderen selv men så var det jo 90-tallet og ting var litt mer vilt og wacky kanskje:) Anonymkode: f54fa...3d7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 Hvorfor fikk du to barn til med en far du ikke er sammen med når du helt alvorlig mener at barnevernet skal gi deg avlastning til de to største..? Anonymkode: 3a02b...046 9 1
minister-mio Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 Jeg er alene med mine barn, men liker å være sammen med dem, spesielt i ferier. Jeg hadde ikke villet dra på feire uten dem. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvorfor fikk du to barn til med en far du ikke er sammen med når du helt alvorlig mener at barnevernet skal gi deg avlastning til de to største..? Anonymkode: 3a02b...046 🤦🏻♀️ Anonymkode: 4e424...ce3 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #17 Skrevet 8. juli 2023 Har ett barn som ikke har samvær med far lenger, men håper jo at de får kontakt igjen. Anonymkode: e824a...817
GammelKaktus Skrevet 8. juli 2023 #18 Skrevet 8. juli 2023 Har egentlig vært alene fra dag 1, har ikke vært noe problem her, men så har jeg bare et barn og jeg visste jo hva jeg gikk til. Livet som mamma innebærer iallfall for meg at jeg skal tilbringe tiden min med barnet så jeg har vært lykkelig som singelmamma hele tiden. Avlastning har jeg ikke hatt behov for, jeg lever ganske så barnevennlig så hadde jeg hatt "avlastning" så hadde jeg jo gjort akkurat det samme som jeg gjør når barnet er hjemme. Kjenner til utrolig mange (både menn og kvinner) i samme situasjon som er alene med barn og har lite familie rundt seg. Når barna var mindre var vi mer sammen og for da kunne barna leke mens vi voksne kunne sitte å prate.. Skal jeg på ferie så vil jeg jo selvsagt ha barnet med, hvis ikke så hadde det jo ikke vært vits i ferie for min del. Bor du på et lite sted eller noe siden du ikke har truffet andre i samme situasjon? Bare i klassen til barnet mitt så er det jo 5 stykker som har en død eller fraværende forelder. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #19 Skrevet 8. juli 2023 Det mest krevende barnet forlot da min eks flyttet ut. De små var da 2 og 4 år. Samværsavtalen sier annen hver helg og halve ferier. Heldigvis har hun vært så opptatt av nye forhold at det ikke har passet for henne å ha barna på samvær i perioder opp til et par måneder. Jeg foretrekker å ha barna hos meg. Hun er ikke alkoholiker, men hun drikker mer enn jeg synes er trygt for barn. Det andre kaller barnefri, har for meg vært helger med uro og bekymring. Jeg har ikke familie i nærheten, men synes jeg har klart meg bra som aleneforelder. Å være far, og å ha hovedomsorgen for barna, føles som å ha vunnet i pengelotteri. Nå er englebarna 12 og 14 år. Anonymkode: 6e944...582 3 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. juli 2023 #20 Skrevet 8. juli 2023 Hva med sommerleirer etc? Er selv nylig alene. Far vil kun ha noen timer annenhver helg grunnet jobb og bosituasjon. Så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå