AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Noen ganger forstår jeg meg ikke på han, vi er på ferie og koser oss masse. Men han klager på at jeg drikker brus.. familien min er også med på turen. Jeg tar 3-4 boks colaer hver dag. Det er mitt godteri kan man si, han er overbevist dette er helt ulogisk og fryktelig sløs. Han tenker at man kan heller kose seg med en brus til middag eller når vi går ut på restaurant. (Han drikker ikke noe brus, han sluttet med det for noen år siden). Han selv bruker penger på diverse gjenstander til hus, men det skal alltid være praktisk. Jeg er mer "leve her og nå" og ha suvenirer og ting som gir ett godt minne.. Jeg vet ikke hva å gjøre, vi ser så forskjellig på hva vi bør bruke penger på, jeg blir gal! Anonymkode: d1f10...e9d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Drikk brusen din og si til han at han kan bruke pengene sine på det han vil, og du gjør det samme. Anonymkode: 1ff32...7c8 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Drikk brusen din og si til han at han kan bruke pengene sine på det han vil, og du gjør det samme. Anonymkode: 1ff32...7c8 Hvis det var så enkelt, men han blir oppriktig sur når jeg sier mot han på dette temaet Anonymkode: d1f10...e9d
Kaffekoppen86 Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Drikk brusen din og si til han at han kan bruke pengene sine på det han vil, og du gjør det samme. Anonymkode: 1ff32...7c8 Signerer denne! Her i huset har vi en felleskonto, hvor vi putter inn penger som går til fellesutgifter. Det jeg har igjen på min konto bruker jeg akkurat på det jeg vil, samme gjelder mannen 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Kaffekoppen86 skrev (2 minutter siden): Signerer denne! Her i huset har vi en felleskonto, hvor vi putter inn penger som går til fellesutgifter. Det jeg har igjen på min konto bruker jeg akkurat på det jeg vil, samme gjelder mannen Hvorfor må det være slik.. jeg blir oppgitt av at man ikke kan se likt på det, selv med egne kontoer vil tanken om hverandre fremdeles være negativ. Og sette en slik skille inn etter ett 5 års ekteskap? Jeg aner ikke hvordan det ville endt. Anonymkode: d1f10...e9d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 Det er vel strengt tatt det man går med på når man gifter seg. Evig syt, mas og krangel til døden eller tingretten skiller dere ad. Bare drikk cola du, det fortjener du i den livssituasjonen du er i. Anonymkode: b0f46...7aa 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel strengt tatt det man går med på når man gifter seg. Evig syt, mas og krangel til døden eller tingretten skiller dere ad. Bare drikk cola du, det fortjener du i den livssituasjonen du er i. Anonymkode: b0f46...7aa Så sant så sant, hadde aldri trodd ekteskap var slik med uenigheter og evig mas. Selv med det gode som døyver det onde, er det fryktelig tungt på kroppen i de periodene det foregår uenigheter. Anonymkode: d1f10...e9d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Noen ganger forstår jeg meg ikke på han, vi er på ferie og koser oss masse. Men han klager på at jeg drikker brus.. familien min er også med på turen. Jeg tar 3-4 boks colaer hver dag. Det er mitt godteri kan man si, han er overbevist dette er helt ulogisk og fryktelig sløs. Han tenker at man kan heller kose seg med en brus til middag eller når vi går ut på restaurant. (Han drikker ikke noe brus, han sluttet med det for noen år siden). Han selv bruker penger på diverse gjenstander til hus, men det skal alltid være praktisk. Jeg er mer "leve her og nå" og ha suvenirer og ting som gir ett godt minne.. Jeg vet ikke hva å gjøre, vi ser så forskjellig på hva vi bør bruke penger på, jeg blir gal! Anonymkode: d1f10...e9d Å drikke så mye brus ER dårlig for helsen din, og vekten og ja er sløsing. Det er sannheten. Suvenirer er jo også sløsing. Og du klager på at han kjøper praktiske ting til huset..? Gikk jeg fem på en trolletråd? Anonymkode: 6bba0...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å drikke så mye brus ER dårlig for helsen din, og vekten og ja er sløsing. Det er sannheten. Suvenirer er jo også sløsing. Og du klager på at han kjøper praktiske ting til huset..? Gikk jeg fem på en trolletråd? Anonymkode: 6bba0...e8e Cola zero** enten er man i nuet eller ikke, men jeg har mitt eget "beløp" jeg ikke overskrider. Max beløp på 1500. Anonymkode: d1f10...e9d
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #10 Skrevet 8. juli 2023 En brusboks koster ca 20 kr? Så 60 kr hver dag. En uke = nesten 500 kroner. Ja jeg vil si det er sløs, men verre enn økonomisk gjør det jo også tennene dårlige så du får mye utgifter der i fremtiden, og det er ikke bra for helsa. Nå gikk WHO nylig ut med at sukkerfri brus settes på kreftlisten og brus med sukker er heller ikke bra for helsa. Syns en boks til maten får være greit men høres mye ut med 3-4 bokser hver dag. Uansett ditt liv så han kan ikke bestemme det men jeg skjønner at han reagerer Anonymkode: c0764...264
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En brusboks koster ca 20 kr? Så 60 kr hver dag. En uke = nesten 500 kroner. Ja jeg vil si det er sløs, men verre enn økonomisk gjør det jo også tennene dårlige så du får mye utgifter der i fremtiden, og det er ikke bra for helsa. Nå gikk WHO nylig ut med at sukkerfri brus settes på kreftlisten og brus med sukker er heller ikke bra for helsa. Syns en boks til maten får være greit men høres mye ut med 3-4 bokser hver dag. Uansett ditt liv så han kan ikke bestemme det men jeg skjønner at han reagerer Anonymkode: c0764...264 20bokser pleier å være på tilbud til kr 99,- + pant. Anonymkode: 2ed59...70f
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 Det er mye penger og ikke sunt, men du velger jo selv. Anonymkode: c7598...8a9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #13 Skrevet 8. juli 2023 Jeg antar at det ikke egentlig er brusen som er problemet, men at han ikke skjønner hvorfor du skal synes og tenke noe annet enn han? Samboeren min er i alle fall litt slik. Han kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke liker ditt eller datt. Eller hvorfor jeg spiser eller drikker ditt eller datt. Det er som at han trigges av enkelte av forskjellene mellom oss og spesielt når det kommer til mat. Det er litt merkelig og ganske slitsomt. Jeg driver aldri og klager så mye over hva han liker eller ikke liker, men for han virker det veldig viktig, stort. Anonymkode: a8952...bbc 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 Brus er problemet. Og mannen din forstår deg ikke. Du er på rett forum! Hadde jeg vært mann og din, hadde jeg bekymret meg for helsen din. Anonymkode: 02e8d...4b6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg antar at det ikke egentlig er brusen som er problemet, men at han ikke skjønner hvorfor du skal synes og tenke noe annet enn han? Samboeren min er i alle fall litt slik. Han kan ikke skjønne hvorfor jeg ikke liker ditt eller datt. Eller hvorfor jeg spiser eller drikker ditt eller datt. Det er som at han trigges av enkelte av forskjellene mellom oss og spesielt når det kommer til mat. Det er litt merkelig og ganske slitsomt. Jeg driver aldri og klager så mye over hva han liker eller ikke liker, men for han virker det veldig viktig, stort. Anonymkode: a8952...bbc Spør han hvordan det var i matsituasjoner i familien hans da han vokste opp. Det å lære å kose seg sammen under måltidene er det slett ikke alle unger som opplever, og det mønsteret er det mange som tar med seg inn i voksenlivet.. Anonymkode: 34c7d...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå