Gå til innhold

Uten mat og "drikke" ;) duger han faktisk ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overskriften er teit men kunne ikke dy meg, måtte starte på en litt morsom måte, med en dårlig pun og tenkte Fitte eller F!tt3 som overskrift ville bli tatt ned.

Jeg tror faktisk seriøst at jeg er med en mann som ikke er sex avhengig, og vi trenger ikke å ha sex hver eneste dag. Men etter hva som skjedde for noen måneder siden, og nå på sommeren hvor vi har hatt extra mye sex. Jeg tror ikke at det er en bevist tankegang han har, det er heller ikke at han oppfører seg dårlig mot meg, mishandler meg ikke noe hvis, kommer ikke med spydige eller sure kommentarer. Jeg klarer bare ikke å la være å legge merke til at depresjons nivået hans minsker betraktelig etter sex. Å si at han ikke duger er å sette det litt på en ekstrem spiss, han e ikke vond og be om hjelp uansett hva det er, jeg måtte faktisk være den som satt ned foten tils han lærte å gjøre det selv. Da jeg så hvor mye folk har utnyttet han nå han enda var singel, samt starten hvor vi ble sammen. 

Jeg mistenker nå det var fordi han var så seksuelt frustert at han utnyttet all annen mulighet til å føle seg nyttig for å distrahere fra frusterasjonen. Men er det faktisk en ting, har du opplevd en partner hvor foruten om de vanlige tingene som ofte går bedre i et forhold om man har bra regelmessig sex sammen. At det virker som at sex for dem nærmest er som folk som ADHD folk som selv medisinerer seg selv ved å ruse seg med Alkohol? 

Han er en veldig kjærlig mann av natur, er det en ting som faktisk kan skape problemer for han, hvor han kan bli irritabel er det om han ikke får middags eller kvelds kosen. Vi er begge to veldig aktive når det kommer til trening, og vi er begge slik at hvis vi ikke får den treningen vi trenger blir vi fort veldig grinette humør fordi kroppen trenger det dopamin kicket vi får fra det. Hvis han ikke har fått rørt meg enten ved at vi danser, kjærtegne, kysse, kose stående eller liggende. Jeg har sett han i vinduet ventet på meg om jeg har vært borte en helg og heile beine hans går opp og ned i en ekstrem fart tils han legger merke til at jeg er kommet hjem, kommer løpene for å hjelpe meg med å få inn sakene, kanskje et raskt kyss. Før vi så står i gangen og han trenger å få holdt meg for å få roet ned systemet. 

Jeg setter jo pris på at han er så glad i meg og at jeg har en så ned roende effekt på han. Men jeg hadde en ikke så alt for liten skrekk for noen måneder siden. Han var helt fantastisk, han stilte opp og tok bedre vare på meg enn om jeg skulle vært innlagt på en spesial avdeling. Nå har jeg vært meg selv igjen i en måned, og vi gikk fra litt sex igjen til veldig mye. Vi hadde også en periode før det skjedde, hvor vi bare ikke hadde sex fordi jeg følte ikke for det, som viste seg være en bi-effekt da det påvirket hormonene mine. Han sa aldri noe, så lenge han fikk slappe av med meg var det tydeligvis mer enn nok for han. Men jeg kunne se depresjonen hans komme tilbake, som han så la til side når ting ble mer alvorlig og bare gav meg alt av seg. Selv når han var fullstendig utslitt, hadde sovet maks 4 timer og var dårlig selv. 

Er det faktisk reelt at sex kan påvirke deg så til det ekstreme at uten for de personene som han som har depresjons problemer at sex gjør det bedre? Har det med aksept å gjøre? Fordi jeg vet selv at depresjon ofte kom av mangel på aksept for meg selv, noe han har hatt problemer med i livet.

Anonymkode: 10f3d...c08

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sex frigjør endorfiner, klart det hjelper. På lik linje med trening, lystbetonte ting, alkohol og alt annet man kan bli avhengig av.

Anonymkode: 41e3c...747

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Sex frigjør endorfiner, klart det hjelper. På lik linje med trening, lystbetonte ting, alkohol og alt annet man kan bli avhengig av.

Anonymkode: 41e3c...747

Så du vil si at han er sex avhengig? Han drikker aldri mer en et glass vin om året, eller kanskje holder på et helt glass med sjampis ved spesielle anledninger som bryllup så han ruser seg aldri. Så den eneste tingen jeg vet han er avhengig er samme tingen som meg, trening. 

For å gå til fullstendig alvor jeg vet hvor utrolig sterk depresjon han var i når vi ble sammen, han ville ikke at forholdet skulle starte på falske premisser så han innrømte at han slet og gikk på medisiner. Etter tre måneder sammen var han medisin fri, ikke at han sluttet å ta dem på egenhånd, legen mente at han burde trappe ned og så slutte helt på det.

Siden han får så mye ut av bare berøring har jeg vurdert for perioder når jeg ikke føler for å ha sex på samme vis som vi har det nå. Om jeg skulle kjøpt en litt avansert sex leke som gjør jobben for han. Hadde jeg enten holdt leken eller plassert den mellom beina slik at han ble seksuelt tilfredstilt mens vi slapper av. Ville det faktisk ha vært en lettelse å vite at vi har et hjelpe middel hvor det blir nesten som å ha sex for han, hvis det også skulle gjøre et depresjonen hans ble holdt tilbake. Hvis alt som skal til for at den mentale helsen hans skal være slik den er nå er at jeg må være til stede under en orgamse om dagen er det den billigste prisen jeg kunne betalt tilbake for alt han har gjort for meg.

Men funker det? Eller er det den direkte nærheten man bare får fra sex som trenges?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Siden han får så mye ut av bare berøring har jeg vurdert for perioder når jeg ikke føler for å ha sex på samme vis som vi har det nå. Om jeg skulle kjøpt en litt avansert sex leke som gjør jobben for han. Hadde jeg enten holdt leken eller plassert den mellom beina slik at han ble seksuelt tilfredstilt mens vi slapper av. Ville det faktisk ha vært en lettelse å vite at vi har et hjelpe middel hvor det blir nesten som å ha sex for han, hvis det også skulle gjøre et depresjonen hans ble holdt tilbake. Hvis alt som skal til for at den mentale helsen hans skal være slik den er nå er at jeg må være til stede under en orgamse om dagen er det den billigste prisen jeg kunne betalt tilbake for alt han har gjort for meg.

Men funker det? Eller er det den direkte nærheten man bare får fra sex som trenges?

Det er nok begge deler.

Men hva mener du med "betale tilbake for alt han har gjort for deg"? 

Anonymkode: 87394...5de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det er nok begge deler.

Men hva mener du med "betale tilbake for alt han har gjort for deg"? 

Som jeg sa hadde en skrekk periode tidligere i år hvor han virkelig stilte opp og tok seg av meg bedre enn om jeg skulle vært innlagt og blitt tatt vare på av profesjonelle. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Som jeg sa hadde en skrekk periode tidligere i år hvor han virkelig stilte opp og tok seg av meg bedre enn om jeg skulle vært innlagt og blitt tatt vare på av profesjonelle. 

Det høres ut som dere tar bra vare på hverandre, da 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Det høres ut som dere tar bra vare på hverandre, da 😊

Jeg håper ihvertfall det, føler egentlig han setter såpass mye av mine behov foran sine egne at det er derfor jeg har lyst til å gi igjen men ikke alltid jeg er i humør til sex så derfor jeg vurderte å introdusere leker hvis det gir han det samme. Men vil det bli det samme?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tro på at de fleste blir i bedre humør når de merker at man blir begjært av kjæresten sin. Om det fokuseres på det positivt at man blir glad av hverandre og kjenner lyst og glede, så er det en god sirkel som er sunn og bra. Men hvis man vet at selv om man knapt har sovet de siste døgnet, og man vet at det blir uutholdelig i morgen om du sier nei, så blir motivasjonen helt feil. Og etter en stund vil man kjenne at man har mistet den deilige sexlysten sin, og at det har gått over i pliktsex.

Anonymkode: 32ed3...f5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har tro på at de fleste blir i bedre humør når de merker at man blir begjært av kjæresten sin. Om det fokuseres på det positivt at man blir glad av hverandre og kjenner lyst og glede, så er det en god sirkel som er sunn og bra. Men hvis man vet at selv om man knapt har sovet de siste døgnet, og man vet at det blir uutholdelig i morgen om du sier nei, så blir motivasjonen helt feil. Og etter en stund vil man kjenne at man har mistet den deilige sexlysten sin, og at det har gått over i pliktsex.

Anonymkode: 32ed3...f5a

Pliktsex har vi aldri hatt, eller teknisk sett har vi vel gjort det i 5 sekunder hvor jeg ikke hadde lyst men ville gjøre det for hans del så vi holdt på som vanlig med forspill, han var inni meg et lite øyeblikk. Og isteden for å spørre om han skulle hente glidemiddel, spurte han, mest retorisk, om jeg ikke hadde lyst til å ha sex. Når jeg svarte nei avsluttet han med en gang. Andre gangen det skjedde ble han lei seg for at jeg ikke sa nei på forkant, men ikke fordi han ikke fikk sex, fordi han ønsket aldri at vi skulle ha sex bare for hans del.

Så jeg setter pris på å være observant på en slik situason du beskriver, men det er ikke problemet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...