Gå til innhold

Hvordan takle sjalusi følelser ovenfor familiemedlem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et søskenbarn jeg hat følt en form for sjalusi ovenfor i mange år. Siden tenårene hvertfall. Og følelsen blir ikle borte. Vi er begge voksne nå, med våre egne liv. Vi er en liten familie, bare 3 søskenbarn. Og vi har alltid vært tett. Altså fysisk tett, feirer alle bursdager sammen, jul.. siden jeg ble voksen har jeg ikke vært med på så mye av det, men jeg ønsker jo være nær familien min. Men jeg kjenner hver gang jeg hører om noe hun skal, så blir jeg litt irritert. 

Hun har barn, jeg har ikke. Foreldrene hennes er friske, min far er syk. Veldig barnslig å føle sånn, jeg vet.. men klarer ikke la vær. Det fører til at jeg egentlig ikke orker høre så mye om henne. Nå skal hun på ferie med foreldrene sine, de har hytte ved sjøen. Og jeg kjenner det irriterer meg. Veldig teit, jeg skjønner jo det..

Andre som har følt på sjalusi ovenfor et familiemedlem? Hvordan takler dere det? 

Anonymkode: 2575e...751

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det viktigste er at du forstår at det handler om DEG, og at dette er noe DU må jobbe med! 
ofte har man med seg ulike reaksjonsmønstre overfor ulike mennesker pga hendelser i tidligere liv. 
Mulig du ikke tror på dette, men det gjør det likevel ikke usant. 

Anonymkode: 49a23...c6d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det viktigste er at du forstår at det handler om DEG, og at dette er noe DU må jobbe med! 
ofte har man med seg ulike reaksjonsmønstre overfor ulike mennesker pga hendelser i tidligere liv. 
Mulig du ikke tror på dette, men det gjør det likevel ikke usant. 

Anonymkode: 49a23...c6d

Jeg skjønner jo at det handler om meg. Og at jeg må jobbe med det, det skjønner jeg. Men jeg klarer bare ikke. Kan fortelle meg selv det er tull å føle det sånn, så kan det gå greit en stund, men så dykker det opp noe hun skal, eller jul.. og alle følelsene kommer tilbake.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg skjønner jo at det handler om meg. Og at jeg må jobbe med det, det skjønner jeg. Men jeg klarer bare ikke. Kan fortelle meg selv det er tull å føle det sånn, så kan det gå greit en stund, men så dykker det opp noe hun skal, eller jul.. og alle følelsene kommer tilbake.

Så har du sikkert en del ting hun misunner deg.. 

Anonymkode: e4324...ce6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...