AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Hun har dårlig selvinnsikt og dårlige unnskyldninger. Så jeg føler ikke jeg kommer noen vei utenom å ghoste henne. Hun har ingen barn, som meg, men hun fyller dagene sine (23 )timer i døgnet med arbeid. Hun tjener fett på dette selvsagt, og det blir hennes prioritering nummer 1. Kanskje litt selvsagt, for hvis hun sier nei til noe, ja så går hun jo faktisk glipp av endel kroner. Da blir det slik at jeg og et par andre venninner blir prioritert helt nederst. Typen hennes går vel litt foran også, han ser jo knapt noe til henne heller. Vi har riktignok blitt invitert hjem til hennes luksusvilla ved flere anledninger. Det hender jo at hun har en ledig lørdag. Den ganske nye typen hennes er alltid der og skal lage show. Skikkelig kvalm fyr. Han har stirret meg opp og ned noen ganger, skikkelig ekkelt, og litt pga han at jeg har takket nei til invitasjonene de siste to gangene. Den virkelige dråpen for min del er tlf-samtalene med henne. Hun mottar nesten alltid et annet anrop underveis og kan brått si at hun bare mååå.. ta den. "Jeg ringer tilbake etterpå," sier hun. Hvorfor kan hun aldri ringe de opp igjen? Noen ganger i det minste. Eller hun kan si hun må inn på et møte. Det er mer forståelig. Og etter slike forklaringer så hører du kanskje noe tilbake etter én eller to uker, og som ender med samme type samtale igjen. Jeg har begynt med å ringe sjeldnere selv. Og da blir det faktisk et par uker til neste gang. Og vi som pratet nesten daglig for noen få år siden. Jeg har snakket men en av de andre venninnen litt generelt uten å gå i detaljer om henne. Hun sier enkelt at vi bare må avfinne oss med lav prioritering fra en såpass aktiv dame. Men jeg føler ikke lenger noen verdi i denne relasjonen. Bare irritasjon egentlig. Jeg tenker hun ikke kan få i pose og sekk. Lojale venner og som hun hverken har mulighet og/eller vilje til å prioriterer selv. Jeg vet ikke om de andre opplever de samme irriterende tlf-samtalene med henne. De er heller ikke forberedt på at jeg vil trekke meg helt ut. Det er veldig mye lettere å ghoste noen isteden for å ta det opp med vedkommende. Men som sagt, jeg er 100% sikker på at det i så fall er bortkastet energi. Synes dere jeg helt på jordet her? Anonymkode: 6f612...6ef 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Jeg hadde bare sluttet å ringe, og å invitere. Så får du se hva som skjer Anonymkode: b0f77...460 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 Hvis du mister energi av henne, så bare ghost. Virker som hun ikke ville merket at du ghoster uansett. Kan hende dere bare er på forskjellige stadier og at å gli fra hverandre er naturlig. Det skjer ofte, spesielt i tidlig 20årene, så ramler en del vennskap bort uten at det er noe feil i det. Anonymkode: 3a1ff...879 4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 Trenger da ikke lage noe drama eller noen stor greie av at du skal "trekke deg helt ut" eller "ghoste" henne. Bare la være å ta kontakt så ofte om du ikke føler at vennskapet gir deg noe særlig. Senk forventningene til henne, la være å bry deg så mye om hva hun gjør, nedgrader henne i hodet ditt til en litt mer perifer venn. Anonymkode: f93a8...edb 9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du mister energi av henne, så bare ghost. Virker som hun ikke ville merket at du ghoster uansett. Kan hende dere bare er på forskjellige stadier og at å gli fra hverandre er naturlig. Det skjer ofte, spesielt i tidlig 20årene, så ramler en del vennskap bort uten at det er noe feil i det. Anonymkode: 3a1ff...879 Vi er 40+ faktisk. Og hun har bare fått flere og flere oppdrag med årene. Gledelig for henne selvsagt. Hun hadde en del mentale utfordringer for noen år siden, og da var jeg daglig til støtte for henne. Jeg sier ikke nødvendigvis at hun skal være og vise evig takknemlighet livet ut. Men hadde det samme skjedd med meg nå. ja kan jo bare lure.. Ts. Anonymkode: 6f612...6ef 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 Din venninnes verden dreier seg ikke rundt deg, og det er naturlig å ha mindre kontakt i perioder når man er voksen og har andre forpliktelser. Hvis du bare vil ha venner med masse tid kanskje hun er litt for aktiv og vellykket for deg? Synes du høres mer slitsom ut enn henne. Anonymkode: 71005...54e 6
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 Hun jobber neppe 23 timer i døgnet. Og det å snakke på telefon er det få voksne som liker. Men hvis du ikke liker relasjonen du har med henne er det bare å fase henne ut. Bør være en smal sak Anonymkode: 3db78...ed3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun jobber neppe 23 timer i døgnet. Og det å snakke på telefon er det få voksne som liker. Men hvis du ikke liker relasjonen du har med henne er det bare å fase henne ut. Bør være en smal sak Anonymkode: 3db78...ed3 Sa 23 timer litt på tull. Og hun elsker å høre sin egen stemme. Så ikke noe tlf skrekk der i gården nei. Kom jeg på nå. Utenom alt jeg har beskrevet så er hun utrolig selvopptatt. Får blant annet hele arbeidsuken hennes i replay. Diskuterer med seg selv. Sjelden noen spørsmål til oss. Anonymkode: 6f612...6ef
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har dårlig selvinnsikt og dårlige unnskyldninger. Så jeg føler ikke jeg kommer noen vei utenom å ghoste henne. Men jeg føler ikke lenger noen verdi i denne relasjonen. Bare irritasjon egentlig. Jeg tenker hun ikke kan få i pose og sekk. Lojale venner og som hun hverken har mulighet og/eller vilje til å prioriterer selv. Jeg vet ikke om de andre opplever de samme irriterende tlf-samtalene med henne. De er heller ikke forberedt på at jeg vil trekke meg helt ut. Det er veldig mye lettere å ghoste noen isteden for å ta det opp med vedkommende. Men som sagt, jeg er 100% sikker på at det i så fall er bortkastet energi. Synes dere jeg helt på jordet her? Anonymkode: 6f612...6ef AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kom jeg på nå. Utenom alt jeg har beskrevet så er hun utrolig selvopptatt. Får blant annet hele arbeidsuken hennes i replay. Diskuterer med seg selv. Sjelden noen spørsmål til oss. Anonymkode: 6f612...6ef Du får bare slutte å ta kontakt da. Synes ikke du er noe særlig bedre, som sitter på et forum og skal ha ukjente mennesker til å ha en mening om henne og hennes liv. Og hva du burde gjøre. Om du føler at relasjonen ikke har verdi, så lar du kontakten bare fade ut. Svar kort om hun spør deg om noe. Du trenger ikke å ghoste, det er utrolig stygt. Anonymkode: 08f76...280 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #10 Skrevet 8. juli 2023 Det er i hvert fall 100% mer feigt å ghoste noen. Og veldig spesielt om du ser på deg selv som en særlig god venn, som tenker på å ghoste, ikke liker din venninne og ikke kan være en støtte i hennes suksess. Når man som voksen har andre forpliktelser, enten det er jobb, familie eller hobby, så blir vennskap nedprioritert. Gode vennskap klarer å overleve slike ting også. Anonymkode: af2ee...d25 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er i hvert fall 100% mer feigt å ghoste noen. Og veldig spesielt om du ser på deg selv som en særlig god venn, som tenker på å ghoste, ikke liker din venninne og ikke kan være en støtte i hennes suksess. Når man som voksen har andre forpliktelser, enten det er jobb, familie eller hobby, så blir vennskap nedprioritert. Gode vennskap klarer å overleve slike ting også. Anonymkode: af2ee...d25 Den har jeg vondt for å se. Hvordan kan et gjensidig vennskap bestå når det ikke finnes tid? Eller nedprioritert i alt, som du selv skriver.. Anonymkode: 6f612...6ef 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hun har ingen barn, som meg, men hun fyller dagene sine (23 )timer i døgnet med arbeid 2 hours ago, AnonymBruker said: Den ganske nye typen hennes er alltid der og skal lage show. Skikkelig kvalm fyr 2 hours ago, AnonymBruker said: vi bare må avfinne oss med lav prioritering fra en såpass aktiv dame 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tenker hun ikke kan få i pose og sekk. Hun har ikke barn, som deg. Men hun fyller opp tiden sin med arbeid og aktiviteter som betyr mye for henne. Det er helt i vinden i 2023. Mener du at hun burde ta hensyn til deg og ditt fordi du har barn? Eller mener du at hun ikke skal være så opptatt siden hun ikke har barn som deg? Hva er i det hele tatt poenget med denne vektleggelsen? Virker ikke om du liker noe med henne, personligheten, livet eller kjæresten hennes. Du nevner pose, og sekk, men hva sikter du egentlig til? At hun ikke både kan være aktiv uten barn, ha et aktivt liv, kjæreste og venninner som ikke kommer noen vei utenom å ghoste henne? Du virker misunnelig. Lurer mest på hvem som taper mest på at dere avslutter dette. Anonymkode: c90e9...03e 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #13 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har ikke barn, som deg. Men hun fyller opp tiden sin med arbeid og aktiviteter som betyr mye for henne. Det er helt i vinden i 2023. Mener du at hun burde ta hensyn til deg og ditt fordi du har barn? Eller mener du at hun ikke skal være så opptatt siden hun ikke har barn som deg? Hva er i det hele tatt poenget med denne vektleggelsen? Virker ikke om du liker noe med henne, personligheten, livet eller kjæresten hennes. Du nevner pose, og sekk, men hva sikter du egentlig til? At hun ikke både kan være aktiv uten barn, ha et aktivt liv, kjæreste og venninner som ikke kommer noen vei utenom å ghoste henne? Du virker misunnelig. Lurer mest på hvem som taper mest på at dere avslutter dette. Anonymkode: c90e9...03e Nei sånn sett er verden enkel. Ingen av oss har barn. Misunnelig er jeg ikke, jeg hadde aldri orket å jobbe så mye uansett for luksus. Men det er faktisk ikke derfor hun jobber, det vet jeg. Det er at hun ikke kan være uten aktivitet, og hun blir direkte deppa hvis hun ikke har for mye å gjøre. Og det er da jeg tenker at det kanskje er like greit at hun ønsker å ha det slik som hun vil, og så finner vi andre på noe annet. Jeg vil ikke kjenne noe særlig savn over henne slik hun er blitt idag. Jeg kjenner til og med på litt utålmodighet og irritasjon over hennes altoppslukende ego. Hun var ikke sånn tidligere. Ts. Anonymkode: 6f612...6ef
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 Syntes ingenting av dette behøver å bety å lutte kontakten. Kutte ned, er ok. Folk har er dynamisk liv. Hennes er svært travelt om dagen. Hun prøver jo å ha kontakt, men klarer det ikke bare. Så da har dere det litt bedre med mindre kontakt en stund. Anonymkode: 7af58...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sa 23 timer litt på tull. Og hun elsker å høre sin egen stemme. Så ikke noe tlf skrekk der i gården nei. Kom jeg på nå. Utenom alt jeg har beskrevet så er hun utrolig selvopptatt. Får blant annet hele arbeidsuken hennes i replay. Diskuterer med seg selv. Sjelden noen spørsmål til oss. Anonymkode: 6f612...6ef Jeg er ikke så god på å stille spm. Er redd for å "grave". Liker veldig godt at folk tar ansvar selv og forteller om seg selv og sitt liv, det de ønsker å dele. Da er jeg en aktiv lytter og stiller oppfølgingsspørsmål Anonymkode: bc4c0...fd4
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 Skjønner du er skuffet og litt såret når ei god venninne plutselig ikke er å se lenger. Du er jo glad i henne og vil ha henne i livet ditt, men så føler du deg nedprioritert da hun jobber hele tiden. Du har lyst å gooste henne for å ta litt igjen fordi du er såret. Det beste er egentlig å bare å trekke deg litt tilbake. Bruk mer tid med andre venner, og hold kontakten med henne på snap etc. Jeg har mange venninner som var veldig nære før, men som har sklidd ut pga flytting, vi har likevel kontakt men ikke så ofte, de er mine nærmeste selv om jeg har venner jeg er mer sammen med Anonymkode: 32848...f60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå