AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Jeg og samboer har planer om å få barn snart. Men det som bekymrer meg er at jeg har null erfaring med babyer og jeg har ikke lyst på en baby heller. Jeg vet ikke hvordan man skal håndtere en baby i det heletatt. Jeg har veldig lyst på et barn og jeg vil ha en familie. Men jeg klarer virkelig ikke å se for meg meg selv som mor til en baby, kun til et lite barn. Er det noen som har hatt samme følelse som kan fortelle meg hvordan det har gått for dere når dere fikk baby? Anonymkode: 1e2c3...fdb
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Hadde ikke samme tanker, men hadde null erfaring da jeg ble gravid første gang. fikk helt panikk da vi skulle hjem fra sykehuset fordi jeg følte det var uansvarlig av dem å la meg ta en baby med hjem alene og uten veiledning. 😅 kan le av det i ettertid, men det var en vond følelse. Samtidig kan jeg si at det andre kom helt naturlig. Hormonene som binder mor og barn sammen er ufattelig sterke, og instinktivt visste jeg hva som var riktig, og det føltes mye enklere enn jeg hadde trodd. Baby tiden er over på et blunk, og så er du der du ønsker å være ☺️ Anonymkode: d6655...a5d 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 Jeg var totalt uvitende om hvordan det er med baby og synes tanken var skummel. Altså 0 erfaring fra tidligere. Har en nå på 5 måneder og ble positivt overrasket over hvor utrolig koselig det var/er 🥰 Man blir jo matet med info underveis og etter fødsel fra feks familie/venner, sykehuset, helsestasjon osv, så det går seg jo til. Det er jo selvfølgelig også veldig slitsomt med en som krever så mye av deg med amming, uro, våkennetter osv. Men underveis i utviklingen når barnet smiler til deg for første gang, ruller fra rygg til mage og andre små (men store!) bragder så er det verdt det 🥰 Anonymkode: cd952...8ba
elskersommer Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og samboer har planer om å få barn snart. Men det som bekymrer meg er at jeg har null erfaring med babyer og jeg har ikke lyst på en baby heller. Jeg vet ikke hvordan man skal håndtere en baby i det heletatt. Jeg har veldig lyst på et barn og jeg vil ha en familie. Men jeg klarer virkelig ikke å se for meg meg selv som mor til en baby, kun til et lite barn. Er det noen som har hatt samme følelse som kan fortelle meg hvordan det har gått for dere når dere fikk baby? Anonymkode: 1e2c3...fdb Det er veldig vanskelig og få de ut av magen som ferdig på 10 åring. Men jeg hadde null følelser for barnet jeg bar når jeg skulle ha nr 1. Tenkte ikke på at det skulle bli så flott og fint som alle snakket om. Men jeg kan love deg en ting at i det sekundet jeg fikk henne på magen så slo kjærligheten for denne lille bylten inn for fullt♥️
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 elskersommer skrev (Akkurat nå): Det er veldig vanskelig og få de ut av magen som ferdig på 10 åring. Men jeg hadde null følelser for barnet jeg bar når jeg skulle ha nr 1. Tenkte ikke på at det skulle bli så flott og fint som alle snakket om. Men jeg kan love deg en ting at i det sekundet jeg fikk henne på magen så slo kjærligheten for denne lille bylten inn for fullt♥️ Nøyaktig samme opplevelse. Jeg hadde aldri forutsett hvor mye jeg likte babytiden. Var som TS, ville liksom bare ha barn men ikke baby. Nå som barnet er stort må jeg faktisk si at babytiden var den aller beste. ❤️ Anonymkode: 788aa...75e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 Hehe, jeg har det motsatt. Jeg vil gjerne ha 5 babyer til, men ikke oppdra 5 barn til. Når man blir mamma går det å ta seg av babyen helt av seg selv (for de fleste). Anonymkode: 83ff0...05d 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nøyaktig samme opplevelse. Jeg hadde aldri forutsett hvor mye jeg likte babytiden. Var som TS, ville liksom bare ha barn men ikke baby. Nå som barnet er stort må jeg faktisk si at babytiden var den aller beste. ❤️ Anonymkode: 788aa...75e Ja. Er når de blir 10-18 år att all jobben starte🙈 Anonymkode: 354b6...2cd
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Føler det samme! Vil ha en tre-fireåring, er gravid i uke 36 og gruer meg til babytid hahah men man kommer seg jo igjennom. Anonymkode: 5fd8f...997
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 Jeg tenkte ganske likt men syntes det var mer stas med egen baby enn andre babyer jeg hadde møtt før (Og tusen ganger mer jobb da, syntes generelt det var veldig slitsomt og overveldende å få barn. Men syntes likevel det var mer kos og "gøy" med baby enn jeg trodde jeg skulle synes) Anonymkode: a33b8...8eb
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #10 Skrevet 8. juli 2023 Vet ikke om det er noe for deg, men har du vurdert utenlandsadopsjon? Anonymkode: 763a5...8b3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 Jeg er motsatt. Vil ha baby , men vil ikke ha barn. De er dessverre babyer bare ca. 2 år , så er det over. Anonymkode: 0e111...42c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 Babyer er ikke for alle. Det er veldig normalt at fedre feks ikke har så sterk connection med babyer før de blir større. Men det er jo uansett en fase man må gjennom. Du kan jo prøve å lære litt om babyer og være rundt babyer og se hva du føler/tenker. Du vil ha mange måneder å lære på. Ingen vet hvordan det er å ha baby før de blir foreldre. Men om du er redd for å avsky babyen og ikke være en god mor for en baby, så er det jo kanskje litt skumlere. Anonymkode: 0769a...3c7
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #13 Skrevet 8. juli 2023 Jeg tenker litt samme - eller, jeg er fortsatt usikker på om jeg vil ha barn i det hele tatt, men jeg har mye mer lyst på en åtteåring (+) enn baby. Babytid virker for meg totalt grusomt - bråk og søl, mye jobb og lite frihet. Jeg ser heller for meg å være fosterhjem/adopsjon etterhvert. Anonymkode: 20585...de5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 Jeg føler det faktisk litt motsatt jeg. Har har utrolig lyst på baby, og kommer til å bli litt lei meg når de vokser opp. Men det er nok noe eget og fint med alle fasene, og gleder meg til det også. Bare det at jeg synes baby er så sykt koselig❤️ Tror du får et instinkt når dere faktisk venter barn og at du vil like babytiden også! Anonymkode: 074c9...811
AprilLudgate Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 Ikke for å spolere gleden, men du vet ikke hvordan du skal håndtere et barn heller. Eller en tenåring. Ingen vet det, man finner ut av alt på veien. Følger ingen fasit med nyfødte, og ihvertfall ikke med tenåringen.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og samboer har planer om å få barn snart. Men det som bekymrer meg er at jeg har null erfaring med babyer og jeg har ikke lyst på en baby heller. Jeg vet ikke hvordan man skal håndtere en baby i det heletatt. Jeg har veldig lyst på et barn og jeg vil ha en familie. Men jeg klarer virkelig ikke å se for meg meg selv som mor til en baby, kun til et lite barn. Er det noen som har hatt samme følelse som kan fortelle meg hvordan det har gått for dere når dere fikk baby? Anonymkode: 1e2c3...fdb Tro meg: Babyer er helt fantastiske, og det blir noen annet når du får din egen som bare er din 💕 Jeg har aldri hatt noe barnetekke eller hatt med babyer å gjøre før jeg selv ble mamma, men alt kom naturlig og jeg ble etterhvert helt babygal. Anonymkode: 86479...4ce
Isambard Skrevet 8. juli 2023 #17 Skrevet 8. juli 2023 Dere vil vokse med oppgaven. Det er et lite sjokk å få baby i starten, men dere kommer fort inn i det.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #18 Skrevet 8. juli 2023 Haha. Alle aldre har sin (u)sjarm. Hvem vet, kanskje du får et troll av en trassunge så du lengter tilbake til babytiden. Anonymkode: 00a83...36d
Lindsay Bluth Skrevet 8. juli 2023 #19 Skrevet 8. juli 2023 Jeg hadde det helt likt! Ville ha en 6 åring 😂 Nå har jeg en 6 åring endelig, men det kommer jo heller ikke til å vare for alltid. Greia er jo egentlig at man blir en familie og at barna vokser og forandrer seg hele tiden. Jeg opplevde hvertfall at det var veldig koselig med egen baby, det er noe helt annet.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #20 Skrevet 8. juli 2023 Babyer og yngre barn er så enkelt og gir så mye tilbake! Det er fra 16 år (eller starter så smått ved 12-13 år) og flere år frem at man får slite Virkelig! Da forandrer de nesten personlighet pga hormoner og man mister de mer og bekymrer seg verre. Men nå snakker jeg for meg selv iallfall. Andre kan jo ha lettere tenåringer/unge voksne å forholde seg til. Good for you Anonymkode: 7f0ac...0aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå