AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Jeg skal reise med tog fra Gatwick Flyplass i England og lurer på om noen vet om det er lett å bruke billettmaskinene når man kjøper billett til tog? (Jeg skal ikke "tæppe" kortet på toget da det er over en viss sum og da går det ikke) så blir papir billett. Er redd for at maskinen spiser kortet osv.. Noen som vet? Anonymkode: f2350...b51
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Jeg har alltid forhåndsbestilt med kredittkort og printet på stasjonen. Er det et alternativ? Anonymkode: d7f6f...f5b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har alltid forhåndsbestilt med kredittkort og printet på stasjonen. Er det et alternativ? Anonymkode: d7f6f...f5b Kan være aktuelt det ja. Hvor kan man evt forhåndsbestille billetter. Lett og printe ut? Var nytt for meg.... Eller er maskinene slik at man ikke stikker kortet helt inn, for da går det jo greit å bare bruke maskinen når jeg kommer dit. Anonymkode: f2350...b51
Rufs Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 Generelt aldri hatt problemer med dette i utlandet altså, inkludert England. Det er lagt opp til at folk (flest) skal kunne betale for seg. Når vi dro til Stansted var det billetluke ved toget med personal.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Rufs skrev (1 minutt siden): Generelt aldri hatt problemer med dette i utlandet altså, inkludert England. Det er lagt opp til at folk (flest) skal kunne betale for seg. Når vi dro til Stansted var det billetluke ved toget med personal. Er mye turister så det er nok lagt opp for det, men hørt en historie av en bekjent som skulle ta tog i tyskland og maskinen spiste kortet.Bare flaks at vedkommende hadde flere kort. På gatwick har de ikke ticket office, kun maskiner. Anonymkode: f2350...b51
baldrian Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kan være aktuelt det ja. Hvor kan man evt forhåndsbestille billetter. Lett og printe ut? Var nytt for meg.... https://www.gatwickexpress.com/
Rufs Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Er mye turister så det er nok lagt opp for det, men hørt en historie av en bekjent som skulle ta tog i tyskland og maskinen spiste kortet.Bare flaks at vedkommende hadde flere kort. På gatwick har de ikke ticket office, kun maskiner. Anonymkode: f2350...b51 Tror nok ikke at det er et stort problem at kort blir spist. Og det kan du jo også løse ved å ha et ekstra kort du bare overfører til. Men har du evnt sjekket app? Ofte kan man jo kjøpe billetter i app og.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Rufs skrev (5 minutter siden): Tror nok ikke at det er et stort problem at kort blir spist. Og det kan du jo også løse ved å ha et ekstra kort du bare overfører til. Men har du evnt sjekket app? Ofte kan man jo kjøpe billetter i app og. Har dessverre bare et kort. Bruker ikke betalingsmåte i app så litt gammeldags der gitt, men jeg vil tro det går greit med disse maskinene. Det er vel også betjening man kan spørre et sted der hvis noe skjer vil jeg tro. Men som sagt litt skeptisk. Anonymkode: f2350...b51
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 baldrian skrev (12 minutter siden): https://www.gatwickexpress.com/ Kan ikke bestille Expresstogene da jeg skal et annet sted, men må ta lokaltog, men googler litt her for og se om jeg finner ut av det. Takk for svar 🙂 Anonymkode: f2350...b51
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #10 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er mye turister så det er nok lagt opp for det, men hørt en historie av en bekjent som skulle ta tog i tyskland og maskinen spiste kortet.Bare flaks at vedkommende hadde flere kort. På gatwick har de ikke ticket office, kun maskiner. Anonymkode: f2350...b51 Man bør virkelig ikke dra på tur uten flere kort. Det er mye mer som kan skje med kortet enn at en maskin spiser det. Lommetyv (jeg har alltid kort ulike steder), mistet, deaktiviert, glemt igjen, sperret med uhell.. Anonymkode: 90b02...f82 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Har dessverre bare et kort. Bruker ikke betalingsmåte i app så litt gammeldags der gitt, men jeg vil tro det går greit med disse maskinene. Det er vel også betjening man kan spørre et sted der hvis noe skjer vil jeg tro. Men som sagt litt skeptisk. Anonymkode: f2350...b51 Det er veldig enkelt å få et kort nummer to. Men det kan jo hende det er for nærme reisen nå. Ville dog vurdert det sterkt til andre reiser nettopp pga det under her altså. Kan skje mye med kort. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Man bør virkelig ikke dra på tur uten flere kort. Det er mye mer som kan skje med kortet enn at en maskin spiser det. Lommetyv (jeg har alltid kort ulike steder), mistet, deaktiviert, glemt igjen, sperret med uhell.. Anonymkode: 90b02...f82 Anonymkode: d71c4...97e
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 Har funnet ut alt jeg trenger vedr togreisen og fikk beskjed om at det mest sannsynlig er kontaktløs betaling på automatene,så da vil jeg tro det går greit. Booker ikke på forhånd. Takk for svar 🙂 Anonymkode: f2350...b51
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #13 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 16.21): Har funnet ut alt jeg trenger vedr togreisen og fikk beskjed om at det mest sannsynlig er kontaktløs betaling på automatene,så da vil jeg tro det går greit. Booker ikke på forhånd. Takk for svar 🙂 Anonymkode: f2350...b51 Nå vet jeg ikke når og hvor du skal dra, men togpriser i UK kan variere enormt, så det lønner seg ofte å bestille noe tid på forhånd. Anonymkode: 18809...0a1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #14 Skrevet 17. juli 2023 Er vel hjemme igjen og fikk kjøpt togbilletter på stasjonen. Lange køer og det var billettmaskiner der man skyver kortet halveis inn så det gikk bra. 27 pund pr billett dit vi skulle så ikke akkurat billig men. Anonymkode: f2350...b51
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #15 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er vel hjemme igjen og fikk kjøpt togbilletter på stasjonen. Lange køer og det var billettmaskiner der man skyver kortet halveis inn så det gikk bra. 27 pund pr billett dit vi skulle så ikke akkurat billig men. Anonymkode: f2350...b51 Det er billigere hvis man kjører vanlig tog, ikke Gatwick Express. Anonymkode: 45b00...77c
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2023 #16 Skrevet 17. juli 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er billigere hvis man kjører vanlig tog, ikke Gatwick Express. Anonymkode: 45b00...77c Kjørte Thames Link, vet ikke om det er express tog. Den var innom mange stasjoner så tror det var lokal tog. Anonymkode: f2350...b51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå