Meg2 Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 hadde en uåpnet graadost i kjøleskapet som har stått 2,5 uke i kjøleskapet. vart 3 uker til den gjekk ut på dato, synes den smakte litt rar når eg åt av den ( åt av den nyåpnet) men synes nesten alle nyåpnet oster smaker rart. Kan det har komt listeria i graadosten selv om den var uåpnet og 3 uker til utløpsdato?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Mener du gräddost? Har aldri hørt om graadost... Skulle være passe trygt å ete, ja. Men som alltid er det greit å både lukte og smake først Anonymkode: f482f...223
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 Går nok fint. Den står jo i kjøleskap i butikken og kan fint selges 3 uker før utløpsdato. Med mindre den ble stående leeenge i varmen i tiden mellom kjøleskapet i butikken og ditt kjøleskap så skal det gå fint. Men, ikke spis ting du synes lukter rart og som byr deg imot Anonymkode: 0ee66...623
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 Meg2 skrev (6 minutter siden): hadde en uåpnet graadost i kjøleskapet som har stått 2,5 uke i kjøleskapet. vart 3 uker til den gjekk ut på dato, synes den smakte litt rar når eg åt av den ( åt av den nyåpnet) men synes nesten alle nyåpnet oster smaker rart. Kan det har komt listeria i graadosten selv om den var uåpnet og 3 uker til utløpsdato? Trodde man skulle unngå myke/ferske oster selv om de er pasteuriserte? Slik var det i hvert fall for noen år siden, Anonymkode: b0c54...ba7
Meg2 Skrevet 8. juli 2023 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Trodde man skulle unngå myke/ferske oster selv om de er pasteuriserte? Slik var det i hvert fall for noen år siden, Anonymkode: b0c54...ba7 Graadost regner som hard ost akuratt som vanlig hvitost.
Meg2 Skrevet 8. juli 2023 Forfatter #6 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mener du gräddost? Har aldri hørt om graadost... Skulle være passe trygt å ete, ja. Men som alltid er det greit å både lukte og smake først Anonymkode: f482f...223 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Går nok fint. Den står jo i kjøleskap i butikken og kan fint selges 3 uker før utløpsdato. Med mindre den ble stående leeenge i varmen i tiden mellom kjøleskapet i butikken og ditt kjøleskap så skal det gå fint. Men, ikke spis ting du synes lukter rart og som byr deg imot Anonymkode: 0ee66...623 pleier ikke å spise ting som jeg synes smaker/lukter rart, men tenkte denne gang ikke så mye før etter på jeg hadde spist., men synes all ost smaker litt rart når det er nyåpnet. den var jo uansett nyåpet og 3 uker til den gikk ut på dato
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 31 minutter siden, AnonymBruker said: Trodde man skulle unngå myke/ferske oster selv om de er pasteuriserte? Slik var det i hvert fall for noen år siden, Anonymkode: b0c54...ba7 Jo, men gradestokken er vel ikke en myk ost Anonymkode: f7833...a28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå