Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er snart 70 år. Jeg er i begynnelsen av 20 årene. Jeg har avist han noen ganger allerede men han tar ikke et nei for et nei. Han har sagt han vil ha sex med meg og det er noe jeg hvertfall ikke ønsker. Hvordan få han til å holde seg unna meg? Dette er ekkelt og ubehagelig. Når jeg er ute så sitter han på verandaen og følger med på meg.

Anonymkode: 434c4...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han er snart 70 år. Jeg er i begynnelsen av 20 årene. Jeg har avist han noen ganger allerede men han tar ikke et nei for et nei. Han har sagt han vil ha sex med meg og det er noe jeg hvertfall ikke ønsker. Hvordan få han til å holde seg unna meg? Dette er ekkelt og ubehagelig. Når jeg er ute så sitter han på verandaen og følger med på meg.

Bli ordentlig aggressiv neste gang han så mye som hinter om noe som helst og spør han hvem i H han tror han er. Voksne gubben som prøver seg på smårips liksom. Ekkelt. Gjør det helt tydelig at ALL den type oppmerksomhet er uønsket på permanent basis

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Ymse meninger skrev (2 minutter siden):

Bli ordentlig aggressiv neste gang han så mye som hinter om noe som helst og spør han hvem i H han tror han er. Voksne gubben som prøver seg på smårips liksom. Ekkelt. Gjør det helt tydelig at ALL den type oppmerksomhet er uønsket på permanent basis

Takk for bra tips 👍

AnonymBruker
Skrevet

Anmeld han for seksuell trakassering. Viktig at politiet får et notat på ham her, han høres ut som en pedo overgriper

Anonymkode: af150...f39

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Her kan man også melde i fra til styret i blokka. 

Anonymkode: 6992f...e8a

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Anmeld han for seksuell trakassering. Viktig at politiet får et notat på ham her, han høres ut som en pedo overgriper

Tror ikke TS er prepubertal.

Anonymkode: 287bd...183

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Tror ikke TS er prepubertal.

Anonymkode: 287bd...183

Det er fortsatt seksuell trakassering det han driver med og når han går etter 50 år yngre damer går ham garantert etter 55 år yngre damer også, det er ikke noe gråsone der. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt at jeg ringer politiet hvis han ikke lar deg være i fred. Kan være begynnende demens eller noe 

Anonymkode: 43878...43b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare gjøre det så pinlig for han at han slutter. Jeg hadde startet med å spørre om han har noen barn eller andre pårørende jeg kan kontakte, med min bekymring for at han er dement og ikke kan ta vare på seg selv, eller om jeg må kontakte kommunelegen angående dette. 

Anonymkode: decf2...e48

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er fortsatt seksuell trakassering det han driver med og når han går etter 50 år yngre damer går ham garantert etter 55 år yngre damer også, det er ikke noe gråsone der. 

Det er ikke kor mer seksuell trakassering om en på 70 sier han vil ha sex med henne enn om en på 25 hadde gjort det. Han må selvsagt stoppe når du ber han la være, men alle må ha lov til å vise interesse. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette må enten være en dement eller en som ikke er helt normal. Du må være streng og si fra. "Det er jeg ikke interessert i" La meg være i fred" Eller lignende.

Anonymkode: 2880a...fa5

• Liker 1
Skrevet

Så ekkelt! ☹️

Han har ingen rett til å ha sex med deg, så bare fortsett å si nei og aldri gi deg. Helst aldri vær nært han om du kan. Du kan anmelde han som andre sier, spesielt om du syns det blir vanskelig å måtte bli streng og aggressiv. Pluss hva om han er farlig? Nå har kanskje du mye bedre helse til å kjempe imot eller rømme, men greit å ha i bakhodet når han er så pågående allerede

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du skal i alle fall ikke unngå ham, vise engstelse eller la ham forstå at han stresser deg.
Sånne insisterende typer tenner ofte på følelsen av å få kontroll på kvinner, så du skal ikke vise fram ubehaget ditt.

Vær klar og tydelig på at "Nei, er en komplett setning. Gjentagende spørsmål er respektløst mas og trakassering, så jeg kommer til å ta adferden din opp med politiet og med borettslagsstyret om du ikke gir deg."
Spill kald og rolig, og forlat samtalen. Det er bare en fordel om andre overhører samtalen.

Dersom du blir beglodd når du oppholder deg på ditt private areal; film ham. Gjør ham oppmerksom på at det er plagsom adferd, og at du dokumenterer stalkingen hans for å kunne drøfte det med politiet.
Fortell at du vet at han nyter å gjøre deg utilpass, men at du ikke finner deg i at han prøver å skremme og presse deg.

Ikke kall ham noe stygt, vær saklig, rolig og modig. Dersom han blir sint er det fint, da har du vunnet.

Endret av Andro
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte også på begynnende demens. Hvis du ser han har slektninger på besøk kan du forhøre deg litt med dem og evt fortelle om oppførselen hans. Demens er en grusom sykdom. 

Anonymkode: d1309...d49

• Liker 2
Skrevet
Sølvi Normalbakken skrev (7 minutter siden):

Det er ikke kor mer seksuell trakassering om en på 70 sier han vil ha sex med henne enn om en på 25 hadde gjort det. Han må selvsagt stoppe når du ber han la være, men alle må ha lov til å vise interesse. 

Det er definitivt trakassering å spørre om det samme mange ganger.
Et nei er ikke en invitasjon til å overtale henne. Svaret er avgitt.
Det er definitivt verre å plage noen som er langt yngre, både på grunn av forskjell i maktforholdet som ligger i alder, og fordi det er helt usannsynlig at hun tenner på en gammel mann. Han er gammel nok til at man skal forvente at han har manerer, og heller tar vare på unge naboer enn å plage dem.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ville sagt at jeg ringer politiet hvis han ikke lar deg være i fred. Kan være begynnende demens eller noe 

Anonymkode: 43878...43b

Ja det kan være,mange demente liker sex snakk også tror dem selv at dem bare er ungdommen selv.Kansje lurt forhøre seg litt før man anmelder

Anonymkode: be629...e91

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenkte også på begynnende demens. Hvis du ser han har slektninger på besøk kan du forhøre deg litt med dem og evt fortelle om oppførselen hans. Demens er en grusom sykdom. 

Anonymkode: d1309...d49

...men det unnskylder ikke trakassering av unge naboer. Hennes adferd skal ikke preges av slike antagelser og unnskyldninger.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

innbilsk eller😂

Anonymkode: 42821...1af

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det kan være,mange demente liker sex snakk også tror dem selv at dem bare er ungdommen selv.Kansje lurt forhøre seg litt før man anmelder

Anonymkode: be629...e91

Å dikte opp mannens sykdommer for å forsvare uakseptabel adferd er å gå veldig langt i å delta i trakasseringen av naboen, spille på usikkerheten hennes, og kanskje gi henne dårlig samvittighet for noe som bare er et fantasifoster fra en anonym man på KG.

Nei, man skal ikke avstå fra å anmelde uakseptabel adferd fordi folk kanskje er sjuke. Man anmelder hendelser uansett. Det er politiets oppgave å sjekke om det er tvil om tilregneligheten til folk som blir anmeldt. Det er ingeting som tyder på at dette er et menneske som ikke kan ta ansvar for egen adferd.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

innbilsk eller😂

Anonymkode: 42821...1af

For en latterlig latterliggjøring av en person som opplever å bli trakassert.
Menn som hater kvinner presenterer ofte trakassering som om det skulle ha vært et slags kompliment. Trakassering sier aldri noe om den som blir plaget, men det kan si alt om den som uøver den verbale volden som slik adferd er. Å forsvare trakassering ved å selv håne den som er utsatt for det forteller meg hvilket lag du spiller på.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...