AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Jeg er så fortvilet, og redd for at det ikke er noe som kan gjøres. For noen år siden hadde jeg vondt over lengre tid i ett punkt i høyre side av korsryggen. Gikk av og til nedover i foten. Brukte masse penger på undersøkelse og behandling. Mr viste ingenting. Det gikk over etter kanskje ett år, kommer tilbake av og til. For ett par mnd siden fikk jeg veldig vondt i høyre kne. Ingen skade eller noe som jeg vet. Vondt å gå, kan ikke gå tur engang😭 Skal snart ta mr, men det er vel ikke noe som kan gjøres med det? Har gjort øvelser over lengre tid, ingen forandring. Høyre stortå har vært skjev i mange år, mistenker at alt det henger sammen på høyre side. Legen mener nei. Hva skal jeg gjøre?? Jeg kan ikke leve ett liv der jeg ikke kan trene/være i bevegelse, og ikke engang gå tur.. (Har vondt i skuldrene og. Øvelser her og, ingen forskjell.) Anonymkode: cc227...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Du kan ha hatt helvetesild uten utslett. Anonymkode: 4dd88...554
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 Å trene seg bedre kan ta tid, mange måneder til et år. Du vet ikke helt sikkert hva som er problemet, Da er det ekstra viktig at du trener forsiktig, det skal ikke gjøre vondt. Anonymkode: 9a7b9...4b4
Brunello Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 Gå til kiropraktor. Ryggsmertene du beskriver i korsryggen kan utmerket være årsaken til de øvrige plagene.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Litt utenfor tema, men da jeg så overskriften av siste innlegg på KG så trodde jeg det var et politisk spørsmål- hva feiler det høyre side 🤪 For min del så høres det ut som du kan ha låsninger / feilstilling i bekkenet. Men hvis du har vært til dyre behandlinger har du kanskje allerede blitt undersøkt av kiropraktor? Jeg sliter med bekkenet selv, og de fant at jeg har ryggsøyle som går "feil vei" og at jeg har en ekstra virvel på ene siden av bekkenet. I tillegg så er en fot litt lenger enn den andre. Håper du får riktig undersøkelser og behandling 🥰 Anonymkode: 0c5c9...a9b
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 Jeg har vært hos både lege, kiropraktor, naprapat, massasjeterapeut. Ingen har funnet noe ut av hva det i ryggen er. Har til og med tatt mr. Så fortvilende. Anonymkode: cc227...ab8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Litt utenfor tema, men da jeg så overskriften av siste innlegg på KG så trodde jeg det var et politisk spørsmål- hva feiler det høyre side 🤪 For min del så høres det ut som du kan ha låsninger / feilstilling i bekkenet. Men hvis du har vært til dyre behandlinger har du kanskje allerede blitt undersøkt av kiropraktor? Jeg sliter med bekkenet selv, og de fant at jeg har ryggsøyle som går "feil vei" og at jeg har en ekstra virvel på ene siden av bekkenet. I tillegg så er en fot litt lenger enn den andre. Håper du får riktig undersøkelser og behandling 🥰 Anonymkode: 0c5c9...a9b Ja jeg har vært hos kiropraktor og. Var hos en fysio for ikke lenge siden fordi jeg hadde fått noe rart inni hofta etter at jeg tok matkløft, som ryggen og hoftene mine tydeligvis ikke tåler. (Selv om det nesten ikke var noe vekt.) Han mente jeg var litt skjev og svak i brkkenet, og fikk øvelser. Men de slutta jeg med etter ett par mnd da jeg fikk vondt i kneet, fordi jeg ikke klarer å gjøre de da. Så jeg har øvelser for både hofte, kne og skuldre. Og for de to siste har jeg gjort i flere uker, og jeg merker ingen bedring😕 Har du fått noe hjelp til å bedre dine problemer? Anonymkode: cc227...ab8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Ingen andre som har hatt noe lignende? Regner ikke med det, og derfor er det ingen som vet hva det er, de gjetter seg frem, gir meg forskjellige øvelser. «Knekker» ryggen hos kiropraktor. Hjelper ingenting. Og når ikke mr engang vises hva det kan være. Det går opp og ned, er ikke konstant, men sjekden helt borte. Er muligheten til å kunne være i aktivitet som er det værste.😢 Anonymkode: cc227...ab8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 Jeg hadde noe av det samme, da var det prolaps og nerve i klem. Det kan ikke kneppes opp av en kiropraktor. Jeg hadde masse vondt i kne, korsrygg og stråling ned beinet. Endte med operasjon og ryggfusjon der to virvler ble skrudd sammen. Anonymkode: 7bd18...a7a
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #10 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde noe av det samme, da var det prolaps og nerve i klem. Det kan ikke kneppes opp av en kiropraktor. Jeg hadde masse vondt i kne, korsrygg og stråling ned beinet. Endte med operasjon og ryggfusjon der to virvler ble skrudd sammen. Anonymkode: 7bd18...a7a Men hvordan fant de ut dette? På mr? Jeg har bare mr av kne igjen. Hvis ikke det viser noe vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: cc227...ab8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvordan fant de ut dette? På mr? Jeg har bare mr av kne igjen. Hvis ikke det viser noe vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: cc227...ab8 Har forresten ikke prolaps, eller isjas eller noen ting.. Anonymkode: cc227...ab8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 Siden prolaps er utelukket... Forsøk å tøye hoftebøyeren (google), og kjenn etter om den ene er strammere enn den andre. Tøy begge daglig. Samme med setemuskler, bakside, innside og fremside lår. Og latissimus (google tøyning for denne rygg-/skuldermuskelen). Tøy daglig og se om du merker forskjell etter noen dager. Anonymkode: 9efd5...263
Gjest Adobyen Skrevet 8. juli 2023 #13 Skrevet 8. juli 2023 Jeg vet ikke hvorfor, men hver gang jeg leser om rare symptomer så tenker jeg at kanskje det er noe en nevrolog kan finne ut av.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen andre som har hatt noe lignende? Regner ikke med det, og derfor er det ingen som vet hva det er, de gjetter seg frem, gir meg forskjellige øvelser. «Knekker» ryggen hos kiropraktor. Hjelper ingenting. Og når ikke mr engang vises hva det kan være. Det går opp og ned, er ikke konstant, men sjekden helt borte. Er muligheten til å kunne være i aktivitet som er det værste.😢 Anonymkode: cc227...ab8 Eg hadde liknande smerter: korsrygg, venstre hofte og nokre gonger stråling uti foten. Venstre kne opplevest "svakare" enn det høgre og eg kan feks ikkje stå med venstre kne i golvet utan at det gjer vondt og blir stivt. Det som funka for meg var å slutte tvert med styrkeøvelsar ei tid: 1. Akupunktør 2. Desse øvelsane og denne hypnomeditasjonen. Eg veit framleis ikkje om smertene starta i ryggen eller foten, men gjer desse tinga om eg kjenner at symptoma er på veg tilbake. Anonymkode: a19bf...fcd
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 Adobyen skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hvorfor, men hver gang jeg leser om rare symptomer så tenker jeg at kanskje det er noe en nevrolog kan finne ut av. Meg som svarte over. Eg har vore til nevrolog, men det ga ingen svar. Anna enn at den "vonde sida/venstresida" mi er meir sensitiv. Ellers funka alt som det skulle Anonymkode: a19bf...fcd
Gjest Adobyen Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Meg som svarte over. Eg har vore til nevrolog, men det ga ingen svar. Anna enn at den "vonde sida/venstresida" mi er meir sensitiv. Ellers funka alt som det skulle Anonymkode: a19bf...fcd Ok, det er jo både godt og vondt, når du kjenner at noe er galt, og at ingen finner ut hvorfor. Ønsker deg god bedring og lykke til med å finne ut av det ❤️
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #17 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Siden prolaps er utelukket... Forsøk å tøye hoftebøyeren (google), og kjenn etter om den ene er strammere enn den andre. Tøy begge daglig. Samme med setemuskler, bakside, innside og fremside lår. Og latissimus (google tøyning for denne rygg-/skuldermuskelen). Tøy daglig og se om du merker forskjell etter noen dager. Anonymkode: 9efd5...263 Jeg tøyer hver eneste dag. Har bare vært litt vanskelig når kneet har vært mest vondt. Det i ryggen er ikke VONDT, men kjenner at noe ikke er som det skal. Det er mer plagsomt og irriterende. Anonymkode: cc227...ab8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #18 Skrevet 8. juli 2023 Adobyen skrev (13 minutter siden): Jeg vet ikke hvorfor, men hver gang jeg leser om rare symptomer så tenker jeg at kanskje det er noe en nevrolog kan finne ut av. Jeg var hos en mitopraktor med videreutdanning i nevrologi. Han tok forskjellige tester, og mente jeg var «skjev» etter en kraftig hjernerystelse jeg hadde for flere år siden. Skulle tøye hofta og gjøre en øvelse med armene for å rette opp. Det ble faktisk bedre, men kom tilbake etter ett par år. Prøvde øvelsene da, og de funket ikke like bra. Synes det virker skummelt å trene kun ene del av kroppen hele tiden igjen, tenk hvis jeg blir enda mer skjev.. Dro uansett til han igjen, og fikk inntrykk av at han mente det er psykisk. Muskelspenningebe er nok det, men ikke det med ryggen.. Anonymkode: cc227...ab8
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #19 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Eg hadde liknande smerter: korsrygg, venstre hofte og nokre gonger stråling uti foten. Venstre kne opplevest "svakare" enn det høgre og eg kan feks ikkje stå med venstre kne i golvet utan at det gjer vondt og blir stivt. Det som funka for meg var å slutte tvert med styrkeøvelsar ei tid: 1. Akupunktør 2. Desse øvelsane og denne hypnomeditasjonen. Eg veit framleis ikkje om smertene starta i ryggen eller foten, men gjer desse tinga om eg kjenner at symptoma er på veg tilbake. Anonymkode: a19bf...fcd Jeg har vært hos fysio, og siden det er problemer med virker faktisk til å være sterkere. Det gjør jo bare hele meg unormal og enda vanskeligere å finne ut av ting. Tøyer hver dag. Men takk for svaret ditt. Anonymkode: cc227...ab8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå