Gå til innhold

Reiseforsikring for ungdom som reiser alene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Femtenåringen vår skal reise uten oss og trenger reiseforsikring. Når jeg søker får jeg ikke opp egne reiseforsikringer for de som er under 18. Det eneste jeg får opp er at barn er forsikret under foreldrene sine, men vi har ikke helårsreiseforsikring selv. Dere andre som har hatt barn som har reist uten foreldrene, hvordan har dere ordnet dette? Er eneste mulighet at en av oss foreldre tegner en helårsreiseforsikring selv? Det virker dyrt for en ukes reise så hadde håpet på en annen løsning.

Anonymkode: ab19a...391

AnonymBruker
Skrevet

NB: Husk at det kanskje blir flygelederstreik i sommer. (kan bli mange kanseleringer/delays) Kommer vist mere info om det på mandag. Bare et tips.

Anonymkode: 98ab1...0c6

AnonymBruker
Skrevet

Det går fint an å kjøpe enkeltreiseforsikring til barnet, men du må nok ringe siden ungen sikkert ikke har bankID.

Utover det bør egentlig alle ha årsreiseforsikring.

Anonymkode: 1eeda...75b

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror min dekket sønnen min opp til han var 18 selv om han reiste alene, tror det er derfor det er lite for barn under 18

Les deg opp på viklårene i din egen reiseforsikring så er du sikker

Endret av NakenPanda
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

NB: Husk at det kanskje blir flygelederstreik i sommer. (kan bli mange kanseleringer/delays) Kommer vist mere info om det på mandag. Bare et tips.

Anonymkode: 98ab1...0c6

Han skal ikke reise med fly og det er uansett ikke før i høst. 

NakenPanda skrev (2 timer siden):

Tror min dekket sønnen min opp til han var 18 selv om han reiste alene, tror det er derfor det er lite for barn under 18

Les deg opp på viklårene i din egen reiseforsikring så er du sikker

Som jeg skrev har vi ikke egen helårsreiseforsikring. Når vi reiser får vi reiseforsikring via kredittkortet som brukes til å bestille ferien, men det er da ikke mulig i dette tilfellet.

Men takk for alle svar. :) Får ringe forsikringsselskapet vårt og høre om det er mulig å forsikre bare ham for den ene reisen.

Anonymkode: ab19a...391

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...