Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er forskjellen på lønnstrinn og lønnsramme? Skjønner meg mer på lønnstrinn men ikke lønnsramme. Der er jeg helt grønn.

Jobber i Oslo kommune og har samme lønnstrinn som en kollega, begge er vi barnehagelærere. Vi er også like gamle og har jobbet like lenge. Hun har allikevel litt høyere lønn. Er det pga. lønnsramme? Vi har samme lønnstrinn. 

Nå har jeg tatt videreutdanning i regi av jobben (30 stp) kan jeg kreve noen kroner ekstra i lønn?

Anonymkode: 566a9...6a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i lønnsramme nå, og ble fortalt av fagforeningen av det er viktig å søke om høyere lønn i hvert års lønnsforhandlinger. På grunn av at man ikke går opp automatisk i lønn når man er i lønnsramme. Som man gjør når man har lønnstrinn. 

Men jeg synes dette er forvirrende. Jeg jobber i administrasjonen i en statlig institusjon. Hvorfor er det noen stillinger hos oss som er i lønnstrinn og noen som er i lønnsramme? Vet ikke, tenker det er resultat av kompromisser og hestehandel som fagforeningene inngår for å løse puslespillet om lønn. 

Anonymkode: 573f8...9fc

AnonymBruker
Skrevet

En lønnsramme angir i hvilket intervall man ønsker/ har mulighet til å avlønne en stilling. For eksempel er lønnsrammen i min jobb lønsstrinn 60 - 65. Samme stillig i annen del av landet ble nylig lyst ut med lønnstrinn 50 - 55. 

Lønnstrinn blir justert ved lønnsoppgjør/mellom oppgjør. Hvilken innpassing du har kan du få justert i lokale forhandlinger ( lønns samtale .

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er i lønnsramme nå, og ble fortalt av fagforeningen av det er viktig å søke om høyere lønn i hvert års lønnsforhandlinger. På grunn av at man ikke går opp automatisk i lønn når man er i lønnsramme. Som man gjør når man har lønnstrinn. 

Men jeg synes dette er forvirrende. Jeg jobber i administrasjonen i en statlig institusjon. Hvorfor er det noen stillinger hos oss som er i lønnstrinn og noen som er i lønnsramme? Vet ikke, tenker det er resultat av kompromisser og hestehandel som fagforeningene inngår for å løse puslespillet om lønn. 

Anonymkode: 573f8...9fc

Anonymkode: 271ef...b37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...