AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Hei jeg er alene med en datter på 13 år. Vi har hele ferien foran oss og jeg synes vi må finne på noe. Hun kjeder seg mye da de fleste vennene er bortreist. men samtidig er alt jeg foreslår «kjedelig». Hva gjør dere med deres tenåringer? Vi var i utlandet i påsken, og det er derfor ikke aktuelt nå i sommer pga økonomi. Anonymkode: 89222...bf6 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Hei jeg er alene med en datter på 13 år. Vi har hele ferien foran oss og jeg synes vi må finne på noe. Hun kjeder seg mye da de fleste vennene er bortreist. men samtidig er alt jeg foreslår «kjedelig». Hva gjør dere med deres tenåringer? Vi var i utlandet i påsken, og det er derfor ikke aktuelt nå i sommer pga økonomi. Anonymkode: 89222...bf6 Hva foreslår hun hvis du spør hva hun kunne tenke seg da? Anonymkode: 1f114...941 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva foreslår hun hvis du spør hva hun kunne tenke seg da? Anonymkode: 1f114...941 Absolutt ingenting… 😫 hun kjeder seg og vil egentlig finne på noe. Men avviser mine forslag og har ingen selv… har foreslått: rideleir campingtur Fjelltur dra til en annen del av landet (by) dra til Sverige tusenfryd Anonymkode: 89222...bf6 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 Da får hun bare kjede seg da. Forslagene dine er jo kjempefine❣️
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Hm går det ann å involvere en venninne. Her får jeg tenåringen med på det meste sålenge en kompis er med. Anonymkode: eda11...0cc 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 La henne kjede seg? Hun har jo mange valgmuligheter her, og tenker hun er såpass gammel at hun får ta litt ansvar over at ferien hennes, og din, skal bli fin. Planlegg ting du vil gjøre, vil hun sitte hjemme så la henne, men ikke la det ødelegge din ferie. Finn på ting på dagtid, kos deg med da egentid, også får du se om tenåringen snur på flisa etterhvert. Anonymkode: fafe4...e15 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 Jeg AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La henne kjede seg? Hun har jo mange valgmuligheter her, og tenker hun er såpass gammel at hun får ta litt ansvar over at ferien hennes, og din, skal bli fin. Planlegg ting du vil gjøre, vil hun sitte hjemme så la henne, men ikke la det ødelegge din ferie. Finn på ting på dagtid, kos deg med da egentid, også får du se om tenåringen snur på flisa etterhvert. Anonymkode: fafe4...e15 Jeg lar ikke 15åringe her, eller noen av de andre barna, diktere ferien. Når hun var 13 fikk hun fint bli med på ferie, enten hun ville eller ei. La alltid opp til ting som jeg vet var kjekt for henne alder også. Anonymkode: fafe4...e15 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Har samme problem. Vanskelig. Føler ingenting er interessant fordi han vil jo være sammen andre barn. Ikke like gøy å gjøre ting sammen med foreldre lenger. Problemet er at han har jo ikke venner🤧 Anonymkode: 3f09a...baf 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 Hvorfor bestemmer hun? Du burde jo bestemt dette for lenge siden «den uka skal vi på hyttetur», «den helgen drar vi til Sverige», den uken har vi ingen planer og skal daffe hjemme, den uken syns jeg vi to skal finne på noe på ettermiddagene mens vi er her hjemme, hva tror hun om tur i skogen, filmmaraton? Så skal jeg finne ut når det passer at vi besøker tante Tone, og jeg kommer til å be venninnen min på middag og kanskje hun blir med på noen turer. Tror du venninnene done kanskje vil være her litt?» Anonymkode: db242...c3c 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #10 Skrevet 8. juli 2023 Din datter er bare bortskjemt. Enebarn? Jeg har datter på 15 og to yngre brødre. Datter på 15 er overlykkelig med tusenfryd. Nei vi er ikke fattige. Bare takknemlige. Anonymkode: b912a...4a2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 Jeg har sluttet å spørre tenåringen. Han får beskjed om at i dag "skal vi" Legger opp til aktiviteter, jeg vet han vil like. Spør jeg, vil han ingen ting og det meste er kjedelig. Når vi kommer i gang, ser jeg at han koser seg. Anonymkode: 5f80f...57f 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 Det er jo alderen for at alt er kjedelig. Så du får bare si at nå får hun pakke sakene sine, for nå blir det camping eller hva du vil finne på. Blir nok ikke så kjedelig når en først kommer fram dit en skal. Anonymkode: 8b0a3...0ed 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #13 Skrevet 8. juli 2023 Vet du hva det er litt dritt når det er sånn det skjønner jeg godt. Jeg har en på 16. Vi skulle dra 3 uker på hytta men han nektet å dra så vi har bare vært hjemme i år. Her ble også alle forslag som dra på bade etc stemt ned. Jeg satte krav om en gåtur sammen vær dag etter lunsj. Det har faktisk gått uten protest. Vi har spist lunsj på terassen hver dag og gått tur etterpå. Ellers har vi holdt på med vær være hobbier. Spilt Mario på tvn på stua et par kvelder, sett en felles serie "The witcher" og hatt mye sakte tid sammen. I dag var vi ute å spiste han ville på kino men så plutselig ikke så må sitter jeg på terrassen og leser bok i stedet. Jeg tenker at disse tenårene nesten er litt unntak tilstand. Vi har nå hatt en fin ferie selv om den ble annerledes. Jeg er litt heldig i år med ferie i år så jeg skal 2 uker på hytta alene og han til pappa. Første gang jeg er alene på hytta på veldig mange år. For jeg bestemte meg for at jeg også måtte få litt den ferien jeg ville. Sender deg en klem ❤️ting blir kansje litt anderledes men man må prøve nyte de få årene man har de hjemme. Blir alene ferier snart rundt hjørnet når de forlater rede så litt anderledes i epoken her får det bare bli 🥰 Anonymkode: 94cb5...e2b 2 4
elskersommer Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Absolutt ingenting… 😫 hun kjeder seg og vil egentlig finne på noe. Men avviser mine forslag og har ingen selv… har foreslått: rideleir campingtur Fjelltur dra til en annen del av landet (by) dra til Sverige tusenfryd Anonymkode: 89222...bf6 Om hun ikke vil noe av de tingene der så bare bli hjemme tenker jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 13 er sånn ca når ‘hjernen stenges for ombygging’. Alt er ‘kjeeedelig’, mens egentlig trenger de å bli sett av voksne og fine opplevelser mer enn noen gang. Selv om de utad stritter imot. Kan være vanskeligere enn en toåring i trassalder å sette igang…, Men når en først har dratt blir det stort sett fint like vel. Og om de furter, så husker de ikke det selv etterpå. De danner gode minner Ville nok bare bestemt noe, som du vet hun egentlig vil ha glede av, og så gjort det. 13-åringer vet ikke alltid selv hva de egentlig vil, og trenger like mye hjelp med selvregulering sv følelser som toåringer i trassalder Anonymkode: ec740...2f4 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 WhisperingWind skrev (9 timer siden): Da får hun bare kjede seg da. Forslagene dine er jo kjempefine❣️ Det kommer da hekt an pp hva tenåringen liker Anonymkode: 09db9...24a
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #17 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Din datter er bare bortskjemt. Enebarn? Jeg har datter på 15 og to yngre brødre. Datter på 15 er overlykkelig med tusenfryd. Nei vi er ikke fattige. Bare takknemlige. Anonymkode: b912a...4a2 Ikke alle liker karuseller eller camping , er ikke bortskjemt pga det Anonymkode: 09db9...24a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #18 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hm går det ann å involvere en venninne. Her får jeg tenåringen med på det meste sålenge en kompis er med. Anonymkode: eda11...0cc Det gjorde vi ogdå Anonymkode: 09db9...24a 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #19 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Din datter er bare bortskjemt. Enebarn? Jeg har datter på 15 og to yngre brødre. Datter på 15 er overlykkelig med tusenfryd. Nei vi er ikke fattige. Bare takknemlige. Anonymkode: b912a...4a2 Bortskjemte barn finnes både i søskenflokker og som enebarn. Jeg er ikke av den oppfatning at enebarn generelt er noe mer bortskjemte og vanskelige enn andre barn. Anonymkode: 668ef...007 2 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 8. juli 2023 #20 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det kommer da hekt an pp hva tenåringen liker Anonymkode: 09db9...24a Tenåringen nekter å komme med noe. Da får hun bare kjede seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå