AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Jeg skal på fest i dag og "må" drikke alkohol. Jada, selvsagt må jeg ikke, men jeg har ikke lyst til å være helt edru. Skal selvfølgelig ikke drikke meg dritings, drikke vann og spise mat. Men problemet mitt er at jeg i det siste har blitt dårlig uansett hva jeg gjør! Jeg drikker vanligvis tørr hvitvin eller rosé, men nå går ikke det heller. Ender opp med intens kvalme og hodepine hele neste dag, selv om jeg er edru før jeg legger meg og har drukket en liter vann. Tenkte å kjøpe slike bokser på matbutikken i dag, enten cider eller de ferdigdrinkene. Jeg blir så full i magen av de at jeg ikke klarer mer enn en sekser, antakelig ikke det en gang. Men hvilken er best for å unngå fyllesjuka? Jeg tenkte å unngå de med sukker i, for jeg leste at mye sukker gjør fyllesjuka verre. Men bør jeg gå for cider eller ferdigdrink? Noen som vet? Anonymkode: 89fd6...d37
Olaug Olsen Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 Anbefaler å drikke 3- tre- cider. Du kan kjøpe en flaske Mozell, og drikke brus senere på kvelden. Da ser det ut som du har noe i glasset, men du vil ikke bli fyllesyk. En sekser er for mye!
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Alkholfri… Anonymkode: 2460f...2d8 Hehe, ja, selvfølgelig Jeg tar nok med noen alkoholfrie også, så kan jeg veksle litt. Men som sagt ønsker jeg ikke å være HELT edru, da kommer jeg bare til å gå hjem veldig tidlig, og vennene mine kommer til å lage et nummer av det. Dessverre. TS Anonymkode: 89fd6...d37
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Olaug Olsen skrev (Akkurat nå): Anbefaler å drikke 3- tre- cider. Du kan kjøpe en flaske Mozell, og drikke brus senere på kvelden. Da ser det ut som du har noe i glasset, men du vil ikke bli fyllesyk. En sekser er for mye! Takk! Det var lurt 3 cider tror jeg nok skal gå bra. Anonymkode: 89fd6...d37 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg skal på fest i dag og "må" drikke alkohol. Jada, selvsagt må jeg ikke, men jeg har ikke lyst til å være helt edru. Skal selvfølgelig ikke drikke meg dritings, drikke vann og spise mat. Men problemet mitt er at jeg i det siste har blitt dårlig uansett hva jeg gjør! Jeg drikker vanligvis tørr hvitvin eller rosé, men nå går ikke det heller. Ender opp med intens kvalme og hodepine hele neste dag, selv om jeg er edru før jeg legger meg og har drukket en liter vann. Tenkte å kjøpe slike bokser på matbutikken i dag, enten cider eller de ferdigdrinkene. Jeg blir så full i magen av de at jeg ikke klarer mer enn en sekser, antakelig ikke det en gang. Men hvilken er best for å unngå fyllesjuka? Jeg tenkte å unngå de med sukker i, for jeg leste at mye sukker gjør fyllesjuka verre. Men bør jeg gå for cider eller ferdigdrink? Noen som vet? Anonymkode: 89fd6...d37 Ender opp med intens kvalme og hodepine hele neste dag men likevel skal du drikke alkohol? Anonymkode: 752c3...a0d 2
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 Olaug Olsen skrev (2 minutter siden): Anbefaler å drikke 3- tre- cider. Du kan kjøpe en flaske Mozell, og drikke brus senere på kvelden. Da ser det ut som du har noe i glasset, men du vil ikke bli fyllesyk. En sekser er for mye! Signerer. Blir dårlig etter vin og annet, men hvis jeg drikker cider, er det ok neste morgen 😁 Anonymkode: 9b6a7...13c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ender opp med intens kvalme og hodepine hele neste dag men likevel skal du drikke alkohol? Anonymkode: 752c3...a0d Ja, etter å ha drukket vin, eller sterke drinker. Men da har jeg drukket meg godt brisen. Nå tenker jeg å prøve cider/rusbrus, for det klarer jeg ikke å drikke meg full på, og se om det går. Ønsker ikke å leve 100% avholds. Skal også på fest med noen venner jeg ikke har sett på lenge, som garantert vil mase om det hvis jeg ikke drikker (i tillegg til å mase seg til å bli kjørt hjem, og det gidder jeg ikke, hehe). Derav spørsmålet mitt TS Anonymkode: 89fd6...d37
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Signerer. Blir dårlig etter vin og annet, men hvis jeg drikker cider, er det ok neste morgen 😁 Anonymkode: 9b6a7...13c Takk for innspill! Håper jeg har samme greia som deg, haha. Merkelig, for jeg ser mange skriver at tørr hvitvin ikke gjør dem fyllesyke, men all vin blir katastrofe for meg. TS Anonymkode: 89fd6...d37
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #10 Skrevet 8. juli 2023 Slutt å drikk så mye vann. Det er ingen grunn til å gi leveren din mer jobb enn nødvendig når den allerede må håndtere alkohol. Drikk vann om du er tørst, som normalt. Ikke hell nedpå om du ikke er tørst. Kroppen reagerer på alkohol som om det er gift. Når man er dårlig dagen etterpå, så er det fordi man har forgiftningssymptomer. Ta en paracet/ibux før du legger deg på kvelden. Det vil hjelpe. Anonymkode: d5150...05c 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 Det er noe som heter Hard Seltzer, det er ikke så søtt som cider ol. Ellers liker jeg ingefærøl, lav prosent og blir ikke fyllesyk av det. 3-4 enheter holder for å få en liten buzz. Fyll glasset med is først så holder flaskene lenge og du får i deg vann samtidig. Anonymkode: 6bd1e...041 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 Fikk forresten dette tipset av en kompis som er farmasøyt, ta én paracet, en multivitamin og en antihistamin før du legger deg, skyll ned med stort glass vann, da er formen fin dagen derpå. Muligens litt overkill etter 3 cider 😄, men generelt funker det. Anonymkode: 6bd1e...041
Entern Skrevet 8. juli 2023 #13 Skrevet 8. juli 2023 Vurdert øl av den kraftige sorten? Den bruker man en del tid på å drikke. Stout, porter, noen surøl, osv. hold deg unna rødvin og brun sprit.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Fikk forresten dette tipset av en kompis som er farmasøyt, ta én paracet, en multivitamin og en antihistamin før du legger deg, skyll ned med stort glass vann, da er formen fin dagen derpå. Muligens litt overkill etter 3 cider 😄, men generelt funker det. Anonymkode: 6bd1e...041 Hvorfor antihistamin? Anonymkode: 9b6a7...13c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Slutt å drikk så mye vann. Det er ingen grunn til å gi leveren din mer jobb enn nødvendig når den allerede må håndtere alkohol. Drikk vann om du er tørst, som normalt. Ikke hell nedpå om du ikke er tørst. Kroppen reagerer på alkohol som om det er gift. Når man er dårlig dagen etterpå, så er det fordi man har forgiftningssymptomer. Ta en paracet/ibux før du legger deg på kvelden. Det vil hjelpe. Anonymkode: d5150...05c Hææ, har alltid hørt at man skal drikke mye vann, siden man blir dehydrert av alkohol? Hvis ikke jeg drikker vann blir det verre, føler jeg. Men 1 liter pga. litt cider er kanskje overkill, ja 😅 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er noe som heter Hard Seltzer, det er ikke så søtt som cider ol. Ellers liker jeg ingefærøl, lav prosent og blir ikke fyllesyk av det. 3-4 enheter holder for å få en liten buzz. Fyll glasset med is først så holder flaskene lenge og du får i deg vann samtidig. Anonymkode: 6bd1e...041 Takk! Det høres ut som om det kan være noe for meg ja, og tipset om is var lurt! AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fikk forresten dette tipset av en kompis som er farmasøyt, ta én paracet, en multivitamin og en antihistamin før du legger deg, skyll ned med stort glass vann, da er formen fin dagen derpå. Muligens litt overkill etter 3 cider 😄, men generelt funker det. Anonymkode: 6bd1e...041 Har prøvd antihistamin FØR jeg drikker uten hell, men jeg skal prøve å ta det før jeg legger meg! Takk for tips! Entern skrev (3 minutter siden): Vurdert øl av den kraftige sorten? Den bruker man en del tid på å drikke. Stout, porter, noen surøl, osv. hold deg unna rødvin og brun sprit. Kan ikke fordra øl, ellers hadde jeg prøvd det! Takk for tips Rødvin og brun sprit har jeg gitt opp for lengst, hvitvin-fyllesjuka er bare barnemat i forhold til hvordan jeg blir av mørk alkohol, huff... Hilsen TS (veldig stolt over at jeg fikk til multisitering 😎😂) Anonymkode: 89fd6...d37 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 De har vel fortsatt ikke helt fastslått hvorfor man blir fyllesyk, men det siste jeg leste var at når kroppen bryter ned alkohol blir det et giftstoff som gir en betennelsesreaksjon i kroppen, og den gir den fyllesyke følelsen (ble vel nevnt lenger opp også). Antihistamin hjalp meg som alltid kastet opp dagen derpå, men kanskje ikke for hodepine, f.eks. Hodepine kommer gjerne av dehydrering, og visstnok brytes enkelte vitaminer ned når kroppen brenner alkohol, derfor denne coctailen av tabletter + vann. Nå drikker jeg ytterst sjelden de mengdene jeg drakk da jeg var yngre, men rødvin kjenner jeg nesten alltid dagen derpå, selv bare et par glass. Det koker vel ned til at det eneste som virkelig hjelper er å være avholds 😄 Anonymkode: 6bd1e...041
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #17 Skrevet 8. juli 2023 Å drikke noe med lavere prosent er gull her, samt spise og drikke masse vann underveis (ikke bare før du legger deg), og stoppe å drikke tidlig. Liker du hvitvin, bland den ut i en mugge med tropisk juice, sprite, masse isbiter og litt lime/frukt etc. By på en smak til vennene, og du får både stjerne i boka, drikker mindre selv og er i bedre form i morgen. Anonymkode: d63cc...501
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #18 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hææ, har alltid hørt at man skal drikke mye vann, siden man blir dehydrert av alkohol? Hvis ikke jeg drikker vann blir det verre, føler jeg. Men 1 liter pga. litt cider er kanskje overkill, ja 😅 Hilsen TS (veldig stolt over at jeg fikk til multisitering 😎😂 Anonymkode: 89fd6...d37 Man skal gjerne drikke vann, men det er unødvendig å tvinge i seg masse vann. "For mye vann" er en greie 😅 Ha med en flaske vann, også før du legger deg tar du en paracet og en allergitablett med et glass vann Anonymkode: d5150...05c
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #20 Skrevet 8. juli 2023 Jeg blir dårlig av øl, vin, whisky & cognac. Alt som har garvesyre eller malt. Merkelig nok går det helt fint med vodka og rom. Kjøp/ bland drinker? Svake sådan Anonymkode: 00c28...414 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå