Gå til innhold

Hva slags mat i kjøkkenskapet tiltrekker seg småkryp?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant en hel farm med krypdyr som lignet lus oppi bygg gryn mixen i dag. Har sett en og annen av disse dyrene på kjøkkenet, blandt annet på to knekkebrød når pakken stod ved siden av bygg gryn mixen før men nå fant jeg kilden! 

Har såklart fått panikk for at det ligger egg og krypdyr i andre matvarer. Sjekket spaghetti, pastaplater og sukker uten funn. Har mange uåpnede poser med mel og bakemixer i skapet, bør disse kastes for sikkerhetsskyld? 

Hva slags matvarer er det sånne krypdyr trives i?! 

Anonymkode: 43ea4...744

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fant en hel farm med krypdyr som lignet lus oppi bygg gryn mixen i dag. Har sett en og annen av disse dyrene på kjøkkenet, blandt annet på to knekkebrød når pakken stod ved siden av bygg gryn mixen før men nå fant jeg kilden! 

Har såklart fått panikk for at det ligger egg og krypdyr i andre matvarer. Sjekket spaghetti, pastaplater og sukker uten funn. Har mange uåpnede poser med mel og bakemixer i skapet, bør disse kastes for sikkerhetsskyld? 

Hva slags matvarer er det sånne krypdyr trives i?! 

Du har ike problemer med maten,men med huset........du har garantert råte og mugg i huset,det er slike ting som tiltrekker seg småkryp.  Bodde selv i et eldre hus med samme problem,du blir ALDRI kvitt det!

Anonymkode: 3709b...81f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har ike problemer med maten,men med huset........du har garantert råte og mugg i huset,det er slike ting som tiltrekker seg småkryp.  Bodde selv i et eldre hus med samme problem,du blir ALDRI kvitt det!

Anonymkode: 3709b...81f

Jeg kjøpte denne leiligheten for 5 mnd siden så det hadde vært fryktelig kjipt.. Den fremstår moderne og nyoppusset men er i en eldre blokk.

Hvis det hadde vært leiligheten ville jeg ikke sexy dyrene mer spredt utover og ikke bare i bygg gryn mix posen og på knekkebrødene som står i samme kurv ved siden av bygg gryn posen? 

Bygg gryn mixen er minst 3 år gammel og har vært med på flyttelasset etter min ex som spiste det, jeg spiser det ikke så er derfor jeg ikke var oppdaget krypdyrfarmen før nå når jeg skulle sortere i kjøkkenskapet 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis det hadde vært leiligheten ville jeg ikke sexy dyrene mer spredt utover og ikke bare i bygg gryn mix posen og på knekkebrødene som står i samme kurv ved siden av bygg gryn posen? 

Uffda for en skrivefeil 😅 Skal såklart stå "ville jeg ikke SETT dyrene mer spredt utover"

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg finne ut om dyrene er skadedyr i leiligheten eller noe tilfeldig i matvarer? Tenker da med tanke på reklamasjonsrett på leiligheten! 

AnonymBruker
Skrevet

I salgsoppgaven stod det at det var observert pelsbille/melbiller i vinduskarmen, men det hadde jeg i forrige leilighet også og de jeg så på kjøkkenet var ikke sånn bille men noen avlange tynne som ser ut som hodelus nesten

AnonymBruker
Skrevet

Hmm… naboene burde jo også være plaget dersom dette gjelder bygget? Kanskje husforsikringen vet når man bør sjekke med skadedyrkontroll? Hørt med styret i borettslaget?

Anonymkode: 39c44...c0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hmm… naboene burde jo også være plaget dersom dette gjelder bygget? Kanskje husforsikringen vet når man bør sjekke med skadedyrkontroll? Hørt med styret i borettslaget?

Anonymkode: 39c44...c0c

Nei jeg har ikke involvert styret i borettslaget da jeg er av den oppfatning at det må gjelde maten og ikke blokka siden hele farmen var oppi en pose bygg gryn og ikke andre steder. Er det feil å tenke det?

AnonymBruker
Skrevet

Er det melbiller da? 

hvordan ser de ut, har du klart å bekrefte type insekt ved hjelp av google? 

Hvis du har noe i maten kan det bety at det kom fra maten. Ikke nødvendigvis fra huset…

Anonymkode: 4b8bb...2fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Melbiller sikkert, de elsker bla annet mandler, nøtter og ris. Har hatt de på kjøkkenet.

Anonymkode: 97b3f...031

AnonymBruker
Skrevet

Ts her!FAEN det er melbille, googlet etter bilde nå og dette står oppgitt i salgsoppgaven ar har vært sett i leiligheten! Hva pokker gjør jeg nå? 

Trodde melbille var samme som brun pelsbille,  de ufarlige som ofte er i vinduskarmen... Men ser nå at jeg har tatt helt feil og at det jeg har i leiligheten er skadedyr! Sånn ser de ut de jeg har sett:

Sagtannet-melbille.jpg

Kastet naturligvis posen med bygg gryn kort. Bør jeg kaste uåpnede melposer også tilfelle det er flere der? Hva mer kan jeg gjøre? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg ville sikkert kastet ting som virket litt suspekt, og så kanskje pakket resten inn i plastposer som knyttes igjen og gitt alt en runde i fryseboksen. Ellers gjelder det vel å få inn skadedyrfirma

Anonymkode: 1dbf0...b7d

Skrevet

Vi fikk noen biller i en pakke gryn fra butikken. Vi kasta alle tørrvarer og spraya kjøkkenskap og langs sokler med insektspray. Ble kvitt billene, trengte ikke skadedyrsfirma.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...