Gå til innhold

Er så sliten hele tiden

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er trøtt hele tiden. Morgen, på dagen, på kvelden. Hele tia. Om jeg sover lenge, til 11 tia, er jeg enda mer trøtt. Noen ganger så trøtt at jeg nesten blir litt ør i hodet. Vil bare lukke øynene. Og føler meg bare sliten. Jeg gjør ting likevel, jobber som vanlig. Men føler meg bare så sliten HELE tiden. 

Vært hos legen, mangler d- vitamin og folat. Tatt det 1 uke, merker ikke forskjell enda, men kanskje ikke gått på det lenge nok. 

Andre som har det sånn? Hva gjør dere for å føle dere mer opplagt?

Anonymkode: f08b2...500

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har det på samme viset. Varme bad, sol og bare å tvinge seg ut døra hjelper på. Tilskudd må du gå på i månedsvis før du er på normale verdier, på en uke er det ingen forskjell.

Anonymkode: f091f...c91

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan ta 1-2 måneder før du merker effekt av vitaminene.

Jeg har det likens, bare ikke vitaminmangel. Vet ikke årsak. Har ikke funnet noe som fungerer ordentlig, må bare få i meg masse koffein for å overleve dagen.. Forsøkte å kutte ut koffein i 3 mnd, men det medførte at jeg ikke klare gjøre noen verdens ting.. Jeg er sliten av å være sliten, men forsøker å finne glede i de tingene jeg gjør i hverdagen uansett. Det gir bedre humør hvertfall, men energien er lav.

Anonymkode: 7f38d...66a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare en tanke, men om man har mange daglige oppgaver og kanskje store ansvarsoppgaver, så blir det lite tid til å faktisk slappe av og kose seg.

Om man er i stress modus nesten hele tiden vil det påvirke kroppen negativt, og når man da først skal slappe av så er man utslitt etter 'fight or flight' modusen har gått over til avslappet modus. Dette er fortsatt ikke kommet et klart svar på, men noen sier at binyrene blir  'tappet' for kortisol og dermed føler en seg trøtt og sliten.

Enklere sagt enn gjort, men prioriter deg selv mer. Hva gir deg glede og ro? Gjør mer av dette, og om mulig ta bort stressfaktorer fra livet ditt. 

Anonymkode: 25f06...342

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Bare en tanke, men om man har mange daglige oppgaver og kanskje store ansvarsoppgaver, så blir det lite tid til å faktisk slappe av og kose seg.

Om man er i stress modus nesten hele tiden vil det påvirke kroppen negativt, og når man da først skal slappe av så er man utslitt etter 'fight or flight' modusen har gått over til avslappet modus. Dette er fortsatt ikke kommet et klart svar på, men noen sier at binyrene blir  'tappet' for kortisol og dermed føler en seg trøtt og sliten.

Enklere sagt enn gjort, men prioriter deg selv mer. Hva gir deg glede og ro? Gjør mer av dette, og om mulig ta bort stressfaktorer fra livet ditt. 

Jeg har ikke så mye ansvar sånn sett. Eier hus, men ingen barn. Min far er syk, det gjør meg ganske stresset. Jobber natt så døgnrytmen min er jo også i ulage. Det hjelper sikkert ikke på. Vet ikke helt hva som gir meg ro egentlig. Jeg er nok ikke flink nok til å gjøre ting for meg.

Skrevet

Hvis innetemperaturen din er for høy vil du sløves ned. Kort og godt. Jeg bor i en kald og deilig betongblokk. Ser mange som har det altfor varmt inne hos seg, klikker helt bananas jeg da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har ikke så mye ansvar sånn sett. Eier hus, men ingen barn. Min far er syk, det gjør meg ganske stresset. Jobber natt så døgnrytmen min er jo også i ulage. Det hjelper sikkert ikke på. Vet ikke helt hva som gir meg ro egentlig. Jeg er nok ikke flink nok til å gjøre ting for meg.

Håper du begynner å prioritere deg selv. Kjenn etter hva du har lyst til som oppleves som positivt. Det øker energien, fordi en får liksom 'gnisten' tilbake etterhvert om en bruker nok tid til å skape positive opplevelser for seg selv. Det kan være så lite som å se på en serie du vet du synes er morsom, bare for å le litt høyt. Det er en rask måte å skape ro i kropp og sinn☺️ 

Jeg har selv gradvis blitt flinkere til å sette grenser, si nei om jeg kjenner at jeg ikke har energi til det jeg blir spurt om. Tid til seg selv, og det å prioritere seg selv når man ikke er vant med det er en prosess. Men, jeg lover deg at det er verdt det☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forresten det med at faren din er syk har jeg veldig medfølelse for. Har hatt en vanskelig tid ganske nylig pga sykdom hos både mor og far. Dette er veldig belastende, derfor viktig at du ikke stresser for mye, og får tid til å koble litt ut. Håper det går bra. ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...