Gå til innhold

Selvtillit eller apati? Når en ikke frykter å miste sin partner

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
Skrevet

Som dere sikkert vet fra nylige tråder, har jeg vært en romantisk terminator i 29 år.
Det var ikke før i Mai noe klikket på plass og jeg nå vurderer dating og forhold.
Men der er noe jeg grubler på, og jeg kan ikke bestemme meg om dette er et filosofisk eller psykologisk spørsmål haha

På engelsk sier man "I want you, but I don't need you".
Dette betyr at man er såpass selvstendig og selvsikker at en kan fungere optimalt som singel, og være lykkelig.

Men hvor går grensen mellom denne type selvtillit og ren apati?
Hvordan skiller man en som enkelt kan "adapt and overcome"
etter et breakup/utroskap (fra partners side) fra en som er apatisk?
Hvor går grensen mener du?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det som at en klarer seg selv, og er sammen med partneren fordi han gjør meg lykkeligere, ikke fordi jeg er ensom og tar hva som helst for å ha noen å være med + noen til å hjelpe meg med bilen og andre handy greier,eller til å forsørge meg.

Anonymkode: 2e659...ae7

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har helt misforstått betydningen. 

Det betyr at man ikke trenger en partner for å fikse seg, for å være lykkelig, for å kunne ta vare på seg selv, heales, føle livet komplett, status osv. Men at man vil ha en partner fordi man elsker den og vil skape et liv sammen fordi man trives så godt sammen at man ønsker det. Men ikke trenger det.

Anonymkode: f4def...783

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker utsagnet som at man ikke er klengete og har sitt eget liv utenom forholdet. Feks egne venner og hobbier. At man er en egen person, ikke bare del av et kjærestepar som alltid skal leie, gå i like klær og gå oppi hverandre 24/7.

Anonymkode: 56c40...977

Gjest Inverto
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det betyr at man ikke trenger en partner for å fikse seg, for å være lykkelig, for å kunne ta vare på seg selv, heales, føle livet komplett, status osv. Men at man vil ha en partner fordi man elsker den og vil skape et liv sammen fordi man trives så godt sammen at man ønsker det. Men ikke trenger det.

Anonymkode: f4def...783

Ja det er det jeg mener

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette.

Minner om regelen vedr. skriftspråk i forumet: 

Sitat

* Innlegg skal være skrevet på bokmål, nynorsk, engelsk, dansk eller svensk.

Matas, mod. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...