AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 Når jeg har medisiner i håndbagasjen, er det sikkerhetskontrollen som vil henge seg opp i det, eller tollerne i landet jeg skal til? Jeg mener førstnevnte kun er opptatt av ting knyttet til flysikkerheten? Anonymkode: 7004a...74b
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Skrevet 7. juli 2023 Det kommer an på hvor du skal. Om du skal reise utenfor Schengen anbefaler jeg sterkt en legeerklæring på engelsk som forklarer at dette er din personlige medisin. Skal du reise innen Schengen går det nok sikkert bra, men du kan ordne med en Schengen attest på apoteket, mener det er gratis om du melder deg inn i apotekets kundeklubb. Uansett skal medisiner oppbevares i originalforpakning i håndbagasjen. Jeg har reist mye, og har fått bruk for dokumentene to ganger på innreise til USA og en gang på innreise til Bali. Men du ser nå selv hva du velger å gjøre. Anonymkode: c1967...cec 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 Kommer ann på hva slags medisiner du har. Alt skal være i orginalinnpakkning, dosett funker ikke. Jeg spurte om attester forrige gang jeg skulle utenlands, mine medisiner trengte ikke attest Anonymkode: 21ee5...ac5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 Hvs du søker opp medisinen i felleskatalogen, ser du om du trenger attest eller ikke Anonymkode: db5be...9ad 1
Topsi Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Må alle oppbevares i originalemballasje, også C-preparater?
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 Ingen grunn til å sitte her og spekulere og spørre - Alle regler om slikt finner dere på offentlige sider på få minutter om dere søker på "ta med medisiner utenlands" eller lignende. Anonymkode: 831be...7d6
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #7 Skrevet 10. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 0.43): Når jeg har medisiner i håndbagasjen, er det sikkerhetskontrollen som vil henge seg opp i det, eller tollerne i landet jeg skal til? Jeg mener førstnevnte kun er opptatt av ting knyttet til flysikkerheten? Anonymkode: 7004a...74b Hva spør du etter, egentlig? Sikkerhetskontrollen vil spørre hva dette er om du har et hvitt pulver i en gjennomsiktig pose som er uoriginal, som for eksempel Movikol pulver som brukes ved obstipasjon. Har du pulveret i originalpakningen, er det ingen som lurer. Anonymkode: 22001...628
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #8 Skrevet 10. juli 2023 Kommer an på hva det er. Jeg har flydd mye med IVF medisiner. Opp til 30 sprøyter, med mer. De ser det så ofte at de knapt gidder å kaste et blikk i mappa. Men i Asia var jeg forsiktig, selv om jeg da ikke reiste med noe sterkere en Paracetamol holdt jeg det i originalpakka. Anonymkode: 65cc2...42e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #9 Skrevet 10. juli 2023 All medisiner selv vitamintabletter bør oppbevares i originalemballasje. Anonymkode: 73a26...78e
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #10 Skrevet 10. juli 2023 Topsi skrev (På 8.7.2023 den 21.32): Må alle oppbevares i originalemballasje, også C-preparater? Ja. Må ha den lappen fra apoteket på med ditt navn og hvordan du bruker det. Anonymkode: 83803...eff 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå