AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 Jeg har ikke noe imot det. Jeg vet både menn og kvinner fortsatt har øyne, selv om de er i forhold. Det er en jeg holder på med. Han er ikke verdens kjekkeste, men jeg elsker personligheten hans. Jeg får mye oppmerksomhet fra andre menn, men har øynene kun for han. Dette er ikke skryt, da jeg ærlig talt ikke syns jeg er så fin at folk skal stirre. Sliter mye med selvtillit og sånt, men er veldig aktiv. Tar trening på alvor og tar vare på meg selv. En ting han gjør som jeg ikke liker er å kommentere andre kvinner. Han gjorde det mye før, i begynnelsen. Jeg ble vant til det og gjør egentlig ingenting ut av det. Men så kjenner jeg at han traff et punkt nylig da han fortalte meg om ei han så på jobben, med den kroppen og de puppene. Da ble jeg forbauset, for han pleide aldri kommentere kroppen til noen på den måten. Jeg selv hadde aldri gjort det, da jeg syns det er respektløst ovenfor en partner. Greit man sier oi hun der er flink til å trene eller hun der hadde interessant utseende. Men å snakke om kroppen til noen på den måten er å gå over en grense. Spesielt siden jeg vet 100% han aldri hadde likt om jeg snakket om en fyr på den måten. Så nå har det endret måten jeg ser på han på. Kjenner at jeg tar mer avstand, da jeg ikke trodde han var en av sånne. Jeg vil ikke være sammen med noen som hele tiden ser på andre 😕 Hva syns dere? Og, jeg vet det er vanlig i noen forhold, men jeg har aldri vært med på dette. Anonymkode: fcf30...614 5 6 4
Brunello Skrevet 7. juli 2023 #2 Skrevet 7. juli 2023 Du har rett i at veldig mange ser på andre. Det er imidlertid ikke så vanlig å fortelle om det. Han virker å mangle sosiale antenner. 21 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Skrevet 7. juli 2023 Syns det er respektløst. Så dersom du reagerer på dette må du kommunisere det til han. At du blir usikker, og ikke syns det er greit. Hvorfor skal han si sånn til deg? Dust.. Anonymkode: f09cc...b6a 9 1 2
Helene1982 Skrevet 7. juli 2023 #4 Skrevet 7. juli 2023 Enig! Alle – både kvinner og menn ser på andre, men man må ikke fortelle om det hjemme. 6 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #5 Skrevet 7. juli 2023 Oi, den er vanskelig og overse og glemme. Anonymkode: 6ec39...30c 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #6 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oi, den er vanskelig og overse og glemme. Anonymkode: 6ec39...30c Har aldri selv opplevd dette i et forhold, hadde ikke likt det. Anonymkode: 6ec39...30c 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #7 Skrevet 7. juli 2023 Vi har vært sammen lenge og kan glatt spøke om andre. Om jeg tar han i å slenge et ekstra blikk i retning en vakker dame, kan jeg finne på å si noe som "Ser du noe du liker eller?" med et glis. Når det er sagt, så hadde vi ikke kommentert og pratet om andre sine kropper til hverandre. Det er jo bare utrolig lite sexy og ulekkert. Da hadde jeg sagt klart i fra at det finner jeg meg ikke i. Syntes du skal gjøre det klart for han at det ikke er OK i det hele tatt, og at du forventer at han viser deg mer respekt enn det. Blir han sur da, får du sende han på dør til "hun med de puppene" og slenge døren i trynet på han. Det hadde jeg gjort! Anonymkode: 38f6d...e97 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #8 Skrevet 7. juli 2023 Si det til han. Kanskje er det siste gangen du hører det. Om ikke, da mangler han respekt og du går videre. Anonymkode: 97cd4...d2c 4 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #9 Skrevet 7. juli 2023 Brunello skrev (10 minutter siden): Du har rett i at veldig mange ser på andre. Det er imidlertid ikke så vanlig å fortelle om det. Han virker å mangle sosiale antenner. Det er det jeg også tenker. Man kan ikke noe for at man syns noen er fin å se på, men å komme og fortelle om det er å gå over en grense og helt unødvendig. Anonymkode: fcf30...614 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #10 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi har vært sammen lenge og kan glatt spøke om andre. Om jeg tar han i å slenge et ekstra blikk i retning en vakker dame, kan jeg finne på å si noe som "Ser du noe du liker eller?" med et glis. Når det er sagt, så hadde vi ikke kommentert og pratet om andre sine kropper til hverandre. Det er jo bare utrolig lite sexy og ulekkert. Da hadde jeg sagt klart i fra at det finner jeg meg ikke i. Syntes du skal gjøre det klart for han at det ikke er OK i det hele tatt, og at du forventer at han viser deg mer respekt enn det. Blir han sur da, får du sende han på dør til "hun med de puppene" og slenge døren i trynet på han. Det hadde jeg gjort! Anonymkode: 38f6d...e97 Sånn er jeg også! Har spøkt med han flere ganger som du beskriver. Men når han fortalte meg det i dag, rullet jeg med øynene og sa ingenting. Var stille resten av kvelden, for jeg visste ikke hvordan jeg skulle si at jeg ikke likte det. Tenkte kanskje la det være for å tenke over situasjonen først, og ikke forhaste meg. Men ser jo nå utifra svarene her at det ikke er normalt i det hele tatt. Anonymkode: fcf30...614 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #11 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sånn er jeg også! Har spøkt med han flere ganger som du beskriver. Men når han fortalte meg det i dag, rullet jeg med øynene og sa ingenting. Var stille resten av kvelden, for jeg visste ikke hvordan jeg skulle si at jeg ikke likte det. Tenkte kanskje la det være for å tenke over situasjonen først, og ikke forhaste meg. Men ser jo nå utifra svarene her at det ikke er normalt i det hele tatt. Anonymkode: fcf30...614 Syntes det er viktig du sier ifra, eller så kommer han til å tro det er OK og fortsette. Håper han forstår og respekterer deg. Anonymkode: 38f6d...e97 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #12 Skrevet 7. juli 2023 Gjør det samme tilbake. Anonymkode: 100f0...67f 5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #13 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Syns det er respektløst. Så dersom du reagerer på dette må du kommunisere det til han. At du blir usikker, og ikke syns det er greit. Hvorfor skal han si sånn til deg? Dust.. Anonymkode: f09cc...b6a Ikke enige i at hun må kommunisere til han at dette ikke er greit. I min verden er det en selvfølge å selv forstå at sånt sier man ikke til kjæresten sin. Det handler om respekt og integritet og sosiale antenner ikke minst. Forstår han ikke det av seg selv og dette fortsetter hadde det vært kroken på døra for min del. Da har han vist at han har helt andre verdier enn jeg kunne levd med og for meg hadde dette vært lavmål og turnoff Anonymkode: 999bf...0cc 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #14 Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Sånn er jeg også! Har spøkt med han flere ganger som du beskriver. Men når han fortalte meg det i dag, rullet jeg med øynene og sa ingenting. Var stille resten av kvelden, for jeg visste ikke hvordan jeg skulle si at jeg ikke likte det. Tenkte kanskje la det være for å tenke over situasjonen først, og ikke forhaste meg. Men ser jo nå utifra svarene her at det ikke er normalt i det hele tatt. Anonymkode: fcf30...614 Siden du har tullet med slikt tidligere, tenkte han kanskje at det var ok å snakke med deg som han gjør med kompiser. Han har jo misforstått, i såfall. Det er bare å si at du vet det er naturlig å se på andre, men at kommentarene kan han heller ta med kompisene sine. Anonymkode: a2cb2...508 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 For meg er sånn oppførsel en dealbreaker. For det er respektløst ovenfor meg som partner, ovenfor et monogamt forhold og ovenfor de andre kvinnene som blir objektivisert av å bare eksistere. Dårlig kvinnesyn på så mange områder Anonymkode: fb259...2af 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Siden du har tullet med slikt tidligere, tenkte han kanskje at det var ok å snakke med deg som han gjør med kompiser. Han har jo misforstått, i såfall. Det er bare å si at du vet det er naturlig å se på andre, men at kommentarene kan han heller ta med kompisene sine. Anonymkode: a2cb2...508 Jeg mente jeg også har kommentert om jeg merket han så på noen at «er du interessert eller?» med ertende tone, men jeg har aldri hørt at han har kommentert kroppen til noen på den måten før eller at vi noen gang har snakket om hvor attraktiv noen var. Jeg har aldri tullet med slikt, fordi det sårer egentlig når en du er glad i snakker sånn om noen andre. Jeg husker jeg en gang kommenterte noe om at en fyr vi så på gymmen hadde gjort en imponerende jobb, for man kunne se disiplinen og det harde arbeidet på kroppen, og da så jeg at han ikke likte det. Så jeg har vært forsiktig med å ikke si ting som kan høres litt feil ut eller såre han. Anonymkode: fcf30...614 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #17 Skrevet 8. juli 2023 Den måten han gjør det på er respektløst. Jeg og mannen kan spøke med hvem er din "hall pass" og kommentere hvilke kjendiser vi syns er sexy. Bare med en spøkefull åpen tone. Men vi vil aldri gjøre det med folk vi kjenner. I hvert fall ikke kollegaer som ingen av den andre har møtt. Han høres mest ut som at han har manglende empati eller sosiale antenner mer enn noe annet. Eksen min var utro, og han nevnte ikke et eneste ord om hun han holdt på med. Han løy så det rant, og var sitt vanlige "omsorgsfulle" jeg gjennom hele utroskapen. Fant det ut av en bekjent som fersket dem. Så det din holder på med trenger ikke ha med potensiell utroskap å gjøre bare respektløs sjargong. Anonymkode: fc989...8db 5
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #18 Skrevet 8. juli 2023 Jeg mistenker han er en player-type og at jeg bare kanskje har vært naiv, og vil ikke deale med sånt om vi blir veldig seriøse. Da ender det hvertfall opp med at jeg blir knust og såret. Det orker jeg ikke igjen.. Anonymkode: fcf30...614 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #19 Skrevet 8. juli 2023 Sånn opplevde jeg med min første kjæreste. Jeg var 22 og han ble 27 det året. Han hadde før meg hengt mye med en mye yngre jente som han måtte fremme omtrent hver gang vi møttes. Syns det var så sårende. Husker jeg var stille i begynnelsen fordi jeg var redd for å virke sjalu, men jeg var jo det. Hvis noen av kameratene hans sa de ikke syns hun var noe så snakket han dem ned. Ble så lei til slutt at jeg sa rett ut hva jeg mente. Jeg skjønner ikke hva som feiler sånne. Hverken jenter eller gutter som holder på sånn. De liker jo ikke hvis den de er sammen med snakker om andre på den måten, så hvorfor gjør de det? Syns du skal fortelle han at det er en grense for hvordan man snakker om andre til kjæresten sin. Respekterer han ikke det er han ikke mye å ta vare på. Anonymkode: ef747...c27 3
Helene1982 Skrevet 8. juli 2023 #20 Skrevet 8. juli 2023 Jeg har et par spørsmål: Du sier at han er en fyr du holder på med, men også at han er en partner. Hvor definert er forholdet deres? Det unnskylder ikke at han snakker om puppene til en kollega, men det er viktig at dere har samme ambisjoner for forholdet deres. Hva enn det er. Det du sier om ham er at han ikke er så kjekk, men han har en bra personlighet. Du derimot får mye oppmerksomhet fra andre menn. Det du tenkte da han snakket om puppene til en kollega, var at menn alltid ser på andre. Ikke hva han sa, eller om han var respektløs ovenfor deg og sin puppete kollega. Det jeg mener er at jeg vet ikke om dette er en bra fyr eller ikke eller om dere har et bra forhold, men du må sette grenser for hvordan du aksepterer å bli behandlet, og spørre om det du ønsker deg fra andre. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå