AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Skrevet 7. juli 2023 Særlig boks til ris strever jeg med å finne for når jeg skal helle tørr ris over i desilitermål for å måle opp mengde så faller det enten veldig lite eller veldig mye ris ut av beholderen så det søler overalt! Hvilke oppbevaringsbeholdere er dere mest fornøyd med og til hva? Anonymkode: f0860...668
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Til ris ha jeg en stor beholder som tar 4-5 kg, så jeg kan kjøpe stort. Oppi der ligger en øse som er 1 dl og som jeg bare øser direkte oppi vannet meg. Anonymkode: e6f10...024 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Til ris ha jeg en stor beholder som tar 4-5 kg, så jeg kan kjøpe stort. Oppi der ligger en øse som er 1 dl og som jeg bare øser direkte oppi vannet meg. Anonymkode: e6f10...024 Lurt med øse! Men hvor setter du en så stor beholder hen? Det hadde ikke fått plass i skapet hos meg.. Anonymkode: f0860...668 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 Hvorfor flytte over i beholdere? Her oppbevares slikt i eskene de kommer i. Anonymkode: a041e...3bd 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Risen har vi i den 10 kg sekken vi kjøpte den i og bruker målebegeret som fulgte med riskokeren til å øse risen over fra sekken til riskokeren. Har ingen spesielle oppbevaringsbokser. Har alt i emballasjen det kom i. Helt bortkastet med noe annet spør du meg. Anonymkode: eb69f...0c9
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 Jeg har noen 30 år gamle fra Tupperware. God kvalitet og stor nok åpning. Jeg bruker stort sett bare oppbevaringsbokser til ris, mel og sukker. Dette for å unngå søl og for å beskytte mot dyr/melbiller. Pasta har jeg stort sett i originalforpakningen, unntaket er makaroni og "kort" pasta (penne etc) som jeg ofte heller over i boks. Fordelen med bokser er at det blir mer oversiktlig i skapet, at det tar mindre plass og at det som sagt beskytter mot søl og mot biller. Men strengt tatt er det jo unødvendig. For å unngå søl og skadedyr kan man putte melpose i en gjennomsiktig plastpose og lukke med klype, f.eks. Anonymkode: f3525...f76
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor flytte over i beholdere? Her oppbevares slikt i eskene de kommer i. Anonymkode: a041e...3bd De færreste kjøper da ris i esker. Til TS: er fornøyd med de fra Clas Ohlsson. Anonymkode: 11993...6fc 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Støtter Clas Ohlsson. De har stort utvalg. Som en over nevner har jeg også målebeger for cup eller half cup i de fleste beholderne, så slipper man å skitne til et desilitermål. Anonymkode: cb258...b0e 2
Million Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 Til ris og pastatyper bruker jeg Kilner oppbevaringsglass med hermetisk tett glasslokk med gummiert ring under lokket, og "Norgesglass-lukning". Finnes mange størrelser og typer.
Gjest Adobyen Skrevet 9. juli 2023 #10 Skrevet 9. juli 2023 Tomme smågodtbokser er gratis for de som vil ha i mange butikker, f.eks Europris. De kan brukes til mye forskjellig. Jeg bruker disse til ris og pasta. (Disse boksene er supre til å ha dill og dall oppi. Skruer, bolter, pussepapir, slangekoblinger, småredskap osv)
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #11 Skrevet 9. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Lurt med øse! Men hvor setter du en så stor beholder hen? Det hadde ikke fått plass i skapet hos meg.. Anonymkode: f0860...668 Jeg har kolonialskuffer Anonymkode: e6f10...024
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #12 Skrevet 9. juli 2023 Jeg har brukt disse fra Clas Ohlson i mer enn 10 år nå. De er solide og tette, og er effektive om du har dem i skuffer og skap. Om de er fulle av noe tungt bør de ikke løftes etter lokket, da kan boksen falle av. https://www.clasohlson.com/no/Coline-oppbevaringsboks/p/34-9465 Anonymkode: bf830...d70 1
Amossa Skrevet 9. juli 2023 #13 Skrevet 9. juli 2023 Jeg bruker Norgesglass til alt av pasta, ris, nøtter, sukker, salt. Har dem i flere størrelser. Har åpne hyller på kjøkkenet, og de er dekorative også.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #14 Skrevet 9. juli 2023 Jeg bruker lufttette bokser som er godkjent for matlagring. For lagring over 10+ år, så lagrer jeg i mylar poser som er tømt for all luft. Anonymkode: fb501...8d1
Mardina Skrevet 9. juli 2023 #15 Skrevet 9. juli 2023 Bruker kun boil-in-bag ris og de oppbevarer jeg på Norgesglass eller plastbeger med lokk. Det samme gjør jeg med pasta. Samme med mel, sukker osv. Synes det blir finere og mer oversiktlig 😊
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2023 #16 Skrevet 10. juli 2023 Posen de kommer i. Anonymkode: 48e14...bfc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå