Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter skal søke sin første jobb, hun er snart 17 år, ser at de aller fleste søker etter ungdom over 18 år, vil det være vanskelig for henne å få jobb? Går restaurant og matfag så tenker det kan være positivt i enkelte jobber. 

Anonymkode: c512e...9a2

AnonymBruker
Skrevet

Å få jobb handler aller mest om flaks og kontakter. Noen får jobb enkelt mens andre må sende 100 søknader. 

Snakk med venninner og kollegaer om at datteren din ser etter jobb og plutselig er det noen som vet om noen som trenger ekstrahjelp på sin arbeidsplass :)

Ellers bør du oppfordre henne til å levere søknader face to face og spørre om sjefen/daglig leder er der, og gi en kort introduksjon om seg selv ansikt til ansikt og si at hun er interessert i jobb på stedet hvis det trenger eller om det trengs senere og derfor vil legge igjen cven sin. 

Et åpent, blidt, sjarmerende vesen vinner. 

Anonymkode: 9cf61...e0a

• Liker 1
Skrevet

Nei. Ungene her har jobba fra de var 14-15. Aldri vært noe problem.

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (5 minutter siden):

Nei. Ungene her har jobba fra de var 14-15. Aldri vært noe problem.

Kan jeg spørre hvor de jobber og hvordan de fikk jobben?

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Min datter skal søke sin første jobb, hun er snart 17 år, ser at de aller fleste søker etter ungdom over 18 år, vil det være vanskelig for henne å få jobb? Går restaurant og matfag så tenker det kan være positivt i enkelte jobber. 

Send meg pm. Vi trenger folk og ansetter ned i 15år. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommer nok an på hvor dere bor og bekjentskaper. Mange typer jobber som var for ungdom før, må man være 18. Gå med avisen, reklame, jobb i matbutikk, lager krever truckførerbevis mm. De må ha referanser. Datteren min har valgt arbeidslivsfag og innsats for andre på ungdomsskolen, tror nok det er et pluss i boka seinere. Hun er 14. 

Anonymkode: cbd41...65e

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gatekjøkken. 

AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (1 minutt siden):

Send meg pm. Vi trenger folk og ansetter ned i 15år. 

Spørs hvor du bor da? Vi bor i innlandet fylke

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Diverse steder: Offentlig parkvesen, kafe, verksted, kiosk. Bare sendt søknad til kommunen, kiosk og kafe ved å stikke innom, verksted var et tilbud som ble gitt etter praksisopphold fra skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Gode muligheter for jobb som ekstrahjelp på cafe. Vanskelig å få jobb på restaurant og matbutikk siden hun ikke kan selge alkohol eller tobakk/snus. 

Anonymkode: 43530...026

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gode muligheter for jobb som ekstrahjelp på cafe. Vanskelig å få jobb på restaurant og matbutikk siden hun ikke kan selge alkohol eller tobakk/snus. 

Anonymkode: 43530...026

Tror faktisk de kan servere alkohol når de går restaurant og matfag, selv om de er under 18 år. 

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller prøvd det offentlige. Mange kommunale boenheter og eldresenter trenger kjøkkenassistenter. Tror ikke man trenger å være 18 for å jobber der. Men de lyser nok ikke ut slike sommerjobber, så man må nok kjenne noen i kommunen, eller ha flaks når man kontakter de.

Anonymkode: afc50...498

AnonymBruker
Skrevet

Her fikk min tenåring, og hennes venner jobber på rush, lekeland og svømmehallen. 

Anonymkode: b7529...b6b

AnonymBruker
Skrevet
Andro skrev (14 minutter siden):

Diverse steder: Offentlig parkvesen, kafe, verksted, kiosk. Bare sendt søknad til kommunen, kiosk og kafe ved å stikke innom, verksted var et tilbud som ble gitt etter praksisopphold fra skolen.

Her vi bor (større by) er det veldig vanskelig å få sommerjobb i kommunen for ungdom. De utlyser men tror det er veldig mange søkere eller de går til barn av ansatte. Det er også slik at Blåkors tar mange av jobbene til litt vanskeligstilt ungdom og det er fint, men det går jo ut over de andre som også ønsker seg en jobb men ikke har fylt 18. 

Anonymkode: cbd41...65e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tror faktisk de kan servere alkohol når de går restaurant og matfag, selv om de er under 18 år. 

Nei, det kan de definitivt ikke. Det finnes mange serveringssteder uten skjenking.
Kiosker, kafeer, kaffebarer, bensinstasjoner, konditorier, og mange restauranter trenger folk i oppvask og kjøkken.
Budtjenester, gartnerarbeid, gartnerutsalg, hagesentre, renhold, hoteller, fjellstuer, sigtseeingbåter, jordbærplukking, kålskjæring, skogplanting... Det er et hav av virksomheter som strever med å få nok folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...