Gå til innhold

Samfundet skole og menighet, en skole bygget på sosial kontroll

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fortsetter under...

Jeg kjenner en som er i menigheten , og virker ikke som hun er preget av sosial kontroll.  Men det ser kanskje annerledes ut for oss på utsiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
On 7/8/2023 at 10:27 PM, Topsi said:

Jeg kjenner en som er i menigheten , og virker ikke som hun er preget av sosial kontroll.  Men det ser kanskje annerledes ut for oss på utsiden

Jeg holder på med boka nå. 

Det er riktig det du sier - det som foregår innad i menigheten er usynlig for oss normale mennesker. Det i seg selv er et stort problem. 

Anonymkode: fbfb8...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres akkurat likt ut som jeg vokste opp… bare jeg vokste opp i smiths venner. 
Vi lærte at verden var farlig og at det var farlig å omgås de som var «av verden». Altså de utenfor sekten. 
Fikk ikke lov å se på tv/film eller høre radio heller. Som å ha vokst opp under en stein. 
i Bibelen står det du skal få så mange barn Gud gir deg og at du skal tukte dine barn. Så oppveksten kan du tenke deg…

kan ikke forstå at noen slike samfunn får statsstøtte. De burde blitt gjennomgått i sømmene regelmessig. 

Anonymkode: 353ad...eef

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topsi skrev (På 8.7.2023 den 22.27):

Problemet er vel desverre at de ikke betror seg til oss utenfor, da de blir opplært til at vi kan «forvirre» de.. Hun du kjenner er sikkert et sympatisk og hyggelig menneske, men jeg tviler på at hun enkelt kan avvike så mye fra det de i menigheten dikterer… men dersom hun snakker med deg om slikt, avfeies det og bagatelliseres med at det finnes så mye fordommer… Jeg har ingen problemer med tro generelt, er selv kristen - men menigheter som disse er skumle, jeg hadde aldri sluppet mine barn i nærheten… ❤️

Anonymkode: 8458d...d81

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...