Grooo Skrevet 13. januar 2006 #21 Skrevet 13. januar 2006 Det er stor forskjell på kaloriinnholdet i tacolefsene så les bakpå pakka før du handler.. Minimais er mye sunnere enn vanlig mais på boks, så kanskje du kan bytte hvis du liker begge
Nella Skrevet 13. januar 2006 #22 Skrevet 13. januar 2006 Er det ikke like greit å ta kylling kjøttdeig da? Det er jo kjempe godt... ← Syns kyllingkjøttdeigen er ekkel og rar og tørr.... Skuffa over den og kommer ikke til å kjøpe igjen.
Gjest Gjesta Skrevet 13. januar 2006 #23 Skrevet 13. januar 2006 Og det pulveret man blander i kjøttdeigen består jo mest av sukker og salt
Gjest piaf Skrevet 13. januar 2006 #24 Skrevet 13. januar 2006 Når vi lager texmex-inspirert mat, feks chiliburgere, krydrer vi med en blanding av chilipulver, cayenne, spisskummen (kjempeviktig) og oregano. Med litt salt, pepper og hvitløk i tillegg, er jeg sikker på at den miksen ville bli en god erstatning for ferdigblandet tacokrydder (med det forbehold at jeg ikke har spist taco på mange, mange år... )
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #25 Skrevet 13. januar 2006 Jeg leste at det var omvendt jeg..? Men mulig jeg tar feil. Hvor var det nå jeg leste det her da.. :klø: ← Du har helt rett: taco-skjellene er de mest kaloririke. Det finnes en type "lefser" som er ganske kalorifattige.
Lassie Skrevet 13. januar 2006 #26 Skrevet 13. januar 2006 Uten at jeg skal si noe sikkert, siden jeg ikke er noen expert på dette, så er vel ikke taco nødvendigvis den verste maten man kan ha i seg? Det er jo masse grønnsaker og salat i det om man spiser det, og da kan vel ikke et par-tre skjell gjøre sååå mye? *prøver å rettferdiggjøre at jeg spiste taco i kveld*
Gjest 1111 Skrevet 14. januar 2006 #27 Skrevet 14. januar 2006 For å sette det litt i perspektiv: et tacoskjell inneholder 70 kalorier. En lefse inneholder alt fra 120-200 (kommer ann på størrelsen på lefsen). Men det er også en veldig fin måte å få i seg grønnsaker på, jeg er i alle fall en av dem som har mer grønnsaker enn kjøttdeig/ost
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2008 #28 Skrevet 27. januar 2008 Fullkorntortillas! :D - Ica Maxi Karbonadedeig eller kyllingkjøttdeig !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå