Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #1 Del Skrevet 13. januar 2006 Prøver å kutte litt ned på kaloriene, men fikk så utrolig lyst til lage tacos i kveld Vil selvfølgelig bytte ut kjøttdeigen med kyllingkjøttdeig og bruke minimalt med ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 13. januar 2006 #2 Del Skrevet 13. januar 2006 Tacoskjellene er kaloribomber, så de bør du droppe. Lager du en tacosalat uten rømme, litt ost, mager kjøttdeig, masse grønnsaker (men ikke sløs med maisen), og salsa (ikke guacamole) så er det sunt, sunt, sunt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. januar 2006 #3 Del Skrevet 13. januar 2006 Og må du ha tacoskjell eller lefser så for all del velg tacoskjell, for de inneholder halvparten eller mindre av kaloriene til en lefse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 13. januar 2006 #4 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg leste at det var omvendt jeg..? Men mulig jeg tar feil. Hvor var det nå jeg leste det her da.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #5 Del Skrevet 13. januar 2006 2 skjell eller 1 lefse og 100 gr kjøttdeig + salat er det du kan spise når du går på Grethe Roedekurs. (eller enda bedre: bytte ut kjøttdeigen med karbonadedeig) Kesam er fin erstatning for rømme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 13. januar 2006 #6 Del Skrevet 13. januar 2006 At noe inneholder mye kalorier, betyr ikke automatisk at det er usunt. Så jeg vil bare legge til at avokado, og dermed også hjemmelaget guacamole, er noe av det desidert sunneste man kan spise, proppfullt av vitaminer, mineraler og sunt fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 13. januar 2006 #7 Del Skrevet 13. januar 2006 Å, søren! Jeg som trodde sånn mat var sunt... Vi har akkurat bestemt oss for å ha nachos i kveld. Med rømme og kjøttdeig og masse nachos chips og greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 13. januar 2006 #8 Del Skrevet 13. januar 2006 Ja, mulig innlegget mitt kan misforstås, men trådstarter sier hun vil kutte ned på kaloriene, og da er avocado rimelig bannlyst. I dette intervjuet så skriver kokken at skjell er mest usunt..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 13. januar 2006 #9 Del Skrevet 13. januar 2006 Kan jo hende at et skjell er sunnere enn en lefse, men per 100 gram er det kanskje annerledes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. januar 2006 #10 Del Skrevet 13. januar 2006 Kan jo hende at et skjell er sunnere enn en lefse, men per 100 gram er det kanskje annerledes.. ← Ja, det er det jeg mener. Kalorimessig kommer hun bedre ut med skjell, spesielt hvis hun spiser to prosjoner (altså to lefser eller to skjell). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde Skrevet 13. januar 2006 #11 Del Skrevet 13. januar 2006 Da er vi enige! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. januar 2006 #12 Del Skrevet 13. januar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 13. januar 2006 #13 Del Skrevet 13. januar 2006 Jeg fant forresten denne lenken om hvordan man kan gjøre taco mindre kaloririkt. Her går det også fram at typen fett/tilberedningsmåte gjør lefsene sunnere enn skjellene: Tacoskjell inneholder herdet fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #14 Del Skrevet 13. januar 2006 Takk for svar alle sammen! Men hvorfor bør jeg ikke sløse med maisen? :klø: Trodde det var sunt jeg.. *uvitende* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 13. januar 2006 #15 Del Skrevet 13. januar 2006 Mais inneholder mye kalorier i forhold til andre grønnsaker, men for all del, mais er ikke det verste du kan få i deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 13. januar 2006 #16 Del Skrevet 13. januar 2006 Tacoskjell er friterte (ergo: fett). Du får kjøpt maistortillas som ikke er friterte. De er sunnere enn både tortillas og skjell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmensita Skrevet 13. januar 2006 #17 Del Skrevet 13. januar 2006 Her var det mye nyttig. Takk for gode tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 13. januar 2006 #18 Del Skrevet 13. januar 2006 Kesam eller rømmekolle fremfor rømme. Potetlefse er magrere enn tacolefse, men det har jeg aldri smakt. Kyllingfilet kuttet i små biter og tilberedt som kjøttdeig hjelper også på. Og kutter du osten har du mer å gå på av det andre. Sååå mye smaker ikke osten da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Heidi* Skrevet 13. januar 2006 #19 Del Skrevet 13. januar 2006 Kesam eller rømmekolle fremfor rømme. Potetlefse er magrere enn tacolefse, men det har jeg aldri smakt. Kyllingfilet kuttet i små biter og tilberedt som kjøttdeig hjelper også på.Og kutter du osten har du mer å gå på av det andre. Sååå mye smaker ikke osten da.. ← Er det ikke like greit å ta kylling kjøttdeig da? Det er jo kjempe godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 13. januar 2006 #20 Del Skrevet 13. januar 2006 Lager du tacos av Karbonadedeig Lettost Kesam Hjemmelaget salsa(tomater, chili, koriander, løk, etc) salat tomat agurk løk og skjell eller lefse, så kan man ABSOLUTT kalle dette for en sunn middag. Det du bør unngå er den ferdiglagede salsaen, da den inneholder mye sukker, rømme, kjøttdeig, fet ost, og mais, pga stivelse, som omdannes til sukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå