Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg med omkalkulering av mengder i kakeoppskrift...? 🙏🙏🙏

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Formen til kaken jeg skal bake, skal ifølge oppskriften være 26 cm - men jeg har selvfølgelig ikke større enn 23 🫤 

Hvordan nedskalerer jeg oppskriften så den passer formen min? Håper noen har løsningen 💔

Anonymkode: 97f0f...1ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk vanlig oppskrift..den vil nok bare bli litt høyere..og kansje noen minutter lenger i ovnen 

Skrevet

Jeg ville bare hatt litt lengre steketid, men fulgt med med en kakepinne, kniv etc. fra det tidspunktet som er oppgitt i oppskriften. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil hoppe over hele regnestykket - lag oppskriften som den står. Fyll så den formen du har så mye som den skal fylles. Og så heller du resten av røren oppi en liten ildfast form - så har du en liten minikake til en dag du får besøk eller bare har lyst på noe godt selg 😊

Anonymkode: dac6a...443

Skrevet

Bare å spise mer deig det 😋

Skrevet

Hvis du vil ha samme fyllingsgrad i din form på 23 cm, ganger du oppskriften med 0,8. Arealet av din form er 415,5 kvadratcentimeter, en form på 26 cm er 530,9. Forholdet mellom arealene er 0,8.

AnonymBruker
Skrevet
andy capp skrev (Akkurat nå):

Hvis du vil ha samme fyllingsgrad i din form på 23 cm, ganger du oppskriften med 0,8. Arealet av din form er 415,5 kvadratcentimeter, en form på 26 cm er 530,9. Forholdet mellom arealene er 0,8.

Tusen takk 🤩

TS

Anonymkode: 97f0f...1ce

Skrevet

Bare lytt på kaka. Når den er stille er den ferdig.  Du hører tydelig at det bobler, da må den stå lengre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...