Gå til innhold

Noen som har fått dekket operasjon av tunge øyelokk her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel var du, hvordan foregikk prosessen og hvor lang tid tok det fra første kontakt med lege?

Anonymkode: b9668...35f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er over 1 år siden jeg fikk ja til operasjon. Venter enda.

48 år, gikk til legen og ba om henvisning, fikk time på sykehuset og innvilget operasjon.  

Anonymkode: 55432...fcd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 28 bare, var så tunge at jeg hadde daglig hodepine og så lite til sidene og opp. Ventet vel 6-8 mnd for 10 år siden. Veldig fornøyd, men dette er noe arvelig dritt som fortsetter å sige så jeg må nok ta det igjen. 

Anonymkode: 29a26...848

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er over 1 år siden jeg fikk ja til operasjon. Venter enda.

48 år, gikk til legen og ba om henvisning, fikk time på sykehuset og innvilget operasjon.  

Anonymkode: 55432...fcd

Takk for svar👍Vet ikke om det er så lett å svare på det, men var du veldig plaget med at øyelokket hang slik at det hemmet synet ditt?

AnonymBruker
Skrevet

Har bare hørt om eldre som får det ….

Anonymkode: 9c76a...f31

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var 28 bare, var så tunge at jeg hadde daglig hodepine og så lite til sidene og opp. Ventet vel 6-8 mnd for 10 år siden. Veldig fornøyd, men dette er noe arvelig dritt som fortsetter å sige så jeg må nok ta det igjen. 

Anonymkode: 29a26...848

Takk for svar👍 
Da hørtes du veldig plaget ut. Jeg har også ofte hodepine og føler jeg må løfte på øyelokkene hele tiden, veldig plagsomt.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Fjernet da var va 26. da tok de 1cm hud, er nå 42 og skal ta igjen. Betaler det selv, er ingen vits i å be min fastlege ordne henvisning. 

Anonymkode: 9b17f...b7d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fjernet da var va 26. da tok de 1cm hud, er nå 42 og skal ta igjen. Betaler det selv, er ingen vits i å be min fastlege ordne henvisning. 

Hvor lenge syntes det at du hadde operert? Jeg ønsker å ta mine "i hemmelighet" for daten min. Kan klare å skylde på mye jobb i 3-4 uker men vil det syntes i mange måneder etterpå mtp arr og sting?

Anonymkode: 2ef35...071

Skrevet

Jeg fikk dekket i 2013 pga tunge øyelokk. Betalte egenandel + litt, ca 500 kroner. Så fæl ut en stund etterpå men det var forbi i løpet av 10-12 dager. Dekkes fint av sminke. Synet var (selvsagt) ikke berørt. Var hos fastlegen som henviste videre, time fort og ble operert ganske raskt. Alt tok ett par måneder. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.7.2023 den 2.51):

Hvor lenge syntes det at du hadde operert? Jeg ønsker å ta mine "i hemmelighet" for daten min. Kan klare å skylde på mye jobb i 3-4 uker men vil det syntes i mange måneder etterpå mtp arr og sting?

Anonymkode: 2ef35...071

Hos meg helet det raskt, men stingene tas en uke til ti dager etter. Bruk øyenskygge over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...