Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags navn eller etternavn har dere som ikke vil bruke deres fulle ekte navn på sosiale medier? 

Jeg vil være mer anonym men vil heller ikke fremstå useriøs med å ha Anne Pannekakeelsker 

Noen tips? 

Anonymkode: 27699...ddb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Se på lista over de mest brukte etternavn i Norge og velg et av dem.

Anonymkode: 202c3...f33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Halve fornavnet og halve etternavnet

Feks..

Mari (anne Mari) Haug (haugsvær) 

Anonymkode: dc2a8...4fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker mellomnavnet mitt som fornavn på nett. Jeg har tidligere brukt mamma's pikenavn som etternavn, men har tenkt å bytte til det etternavnet en dag. Så nå bruker jeg pappa's fornavn med "sen" til slutt. Du kan jo gjøre det du også, eller en bestefar eller oldefar, er jo slik etternavn ble laget før i tiden. 

Anonymkode: 5bd85...19a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her her de 100 mest vanlige etternavnene

https://www.ssb.no/a/navn/alf/etter100.html

Anonymkode: 202c3...f33

Der ser du, topp 13 er "sen" navn 😂 Sikkert halvparten av etternavnene på listen er sen-navn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Der ser du, topp 13 er "sen" navn 😂 Sikkert halvparten av etternavnene på listen er sen-navn. 

Jeg har ikke bare et, men to sen navn, føler meg heldig ja 😅😂

Anonymkode: ee33f...4bc

Skrevet (endret)

Tips? Det er jo bare å finne på et navn... Du kan jo hete akkurat det som passer deg, og være akkurat det kjønnet du vil ha, med den profilen du ønsker.

Jeg har en pseudonymkonto på Facebook, slik at jeg kan være aktiv i grupper uten å avsløre navnet mitt og ikke minst at alle mine venner ikke skal se det. Det er den jeg er aktiv på. Min privatkonto har ligget brakk i 8 år nå, og har ikke engang skiftet profilbilde! ;) 

Trenger du profilbilde så finner du forskjellige ansiktsgeneratorer på Facebook, som lager deg et profilbilde av en person som ikke eksisterer.

For øvrig bruker jeg navnet som mine foreldre egentlig tenkte jeg skulle hete, og bruker etternavnet til min bestemor, et helt vanlig etternavn, men som har dødd ut i slektsgangen i vår familie.

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet

Grunnen til at jeg syns det er vanskelig å bare finne på et navn er fordi jeg har kollegaer der og en seriøs rolle i en gruppe med kollegaer og andre innad bedriften. Vil ikke ha spørsmål eller at de skal tenke jeg er helt skrullete. 

Anonymkode: 27699...ddb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...