Gå til innhold

Glemt medisin hjemme - er på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har astma, er på ferie og har prestert å glemme astmamedisin hjemme. Er ikke så veldig plaget men er avhengig i perioder og akkurat nå har jeg vært litt forkjølet og tettheten henger i. Det er vel ingen mulighet å bruke norsk resept på Helse-Norge og få utlevert medisin på apotek i Danmark? Da må jeg vel isåfall oppsøke lege i Danmark? 

Anonymkode: 1e44a...e90

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke noe sikkert, så hvis du får svar fra noen som vet, kan du se bort fra mitt svar 😊
Men jeg bor i Danmark, og det jeg ville gjort var å ringe til vaktlægen og høre. De kan noen ganger hjelpe over telefon/video. 

Anonymkode: d51c1...8cb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte medisin da jeg var i Sverige, legen min sa den gang at jeg måtte bare gå på legevakta og vise den norske resepten så de skjønte jeg hadde fra før,  så ordna de det. Drt gjaldt A preparat da, men mener man må oppsøke lege i utland uansett 

Anonymkode: 4db3c...02d

AnonymBruker
Skrevet

Jo det kan du, hele eøs.

kravet er at resepten skal være på et språk de forstår (f.eks engelsk), men i Danmark burde ikke det være et problem.

Anonymkode: b6fe9...6c7

AnonymBruker
Skrevet

E resept fungerer bare i Norge. 

Anonymkode: 976f0...0eb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

E resept fungerer bare i Norge. 

Anonymkode: 976f0...0eb

Det er riktig det. Sjekket litt på mr google 🙂 Apotekene skriver det.

Anonymkode: 1834b...5e1

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har norsk resept (ikke e-resept) på det så gå til en lege der og vis den så kan det jo hende det ordner seg. 

Eller ringe til din norske lege og hør hvordan det kan ordnes.

Anonymkode: 1834b...5e1

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar! Fins det noen som har fysiske resepter idag? 😅 jeg har kun e-resept på helsenorge ja. Får kontakte lege i Danmark 😊 

Anonymkode: 1e44a...e90

AnonymBruker
Skrevet

Du kan sikkert be legen din fakse/sende resepten på en sikker måte til et apotek i Danmark. 

Ville kontakta legen din hjemme i Norge og bedt om en løsning for papirresept før du evt drar til legen i Danmark. 

Anonymkode: 95bdb...11a

AnonymBruker
Skrevet

Du maa nok paa legevakta.

De kan selvsagt hjelpe. Mi venninne fikk e-coli i Kroatia. I ett gudsforlatt sted hvor legen ikke snakket engelsk ( vi klarte det med at mi venninne var sykepleier saa det gikk paa  “ medisin-spraak “ og ved hjelp av en vaktmester paa sykehuset som kunne litt engelsk).

Hvis vi klarte aa faa medisiner der, saa klarer du det i Danmark!

Anonymkode: 1db15...174

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...