Gå til innhold

Har vært forelsket i en 15 år eldre kvinne i over et år. Tyder det på at jeg virkelig vil ha henne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde jo først at det var et uskyldig crush. Hun skulle vikariere for en veileder jeg hadde en kort stund og jeg rakk på den korte tiden å få følelser. Hun hadde ikke denne rollen lenger enn noen uker. Etter hvert fikk jeg jobb ved en annen avdeling i samme bedrift så vi jobber i samme bygg. Trodde jo det skulle gå over men nå, etter et år tenker jeg fortsatt på henne hver dag og kjenner på en enorm rus hvis vi har vekslet ord og spesielt hvis hun har roset meg for en jobb jeg har gjort ol.

Hun har overhodet ingen veileder eller lederrolle ovenfor meg lenger. Hun er også singel og lesbisk. Kan jeg spørre henne ut da? Jeg er 28, hun er 43. Vet aldersforskjellen er stor men det ser ikke ut til at forelskelsen tar slutt 😶

Anonymkode: 08985...afa

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei det tyder bare på at du er i et hekt hvor du selv fôrer disse tankene og fantasiene. 

Anonymkode: f956a...055

• Liker 1
Skrevet

Du kan godt be henne ut :) men jeg tror du blir skuffa. Hun er ikke den du har bygd inni hodet ditt.
Vær forberedt på en avvisning, men ikke frykt det. Oppfører du deg fint, så kan både ja og nei gis på en fin måte.

Selv ville jeg ha opplevd det som utidig å bli lagt an på av noen som er så mye yngre - eller eldre - men folk er ulike.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å spørre. ❤️

Anonymkode: 22003...654

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du spørre. Enten går det bra eller så går det dårlig og da får du en sjanse til å komme over henne og gå videre.

Anonymkode: 482e5...393

• Liker 1
Skrevet

Oh my så dårlige råd folk lirer av seg! Det er klart du bør spørre henne. Bare start med noe uskyldig, som en kaffe eller noe. Om det viser seg å ikke være helt rett, ok. Men tenk om det er klaff? Vi snakker om livet ditt her, altså. Heia!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har en sønn på 26 i akkurat samme situasjon med ei på 40. Det var hun som tok iniativ. Jeg liker det ikke, men får ikke gjort så mye med det. 

Jeg bare råder deg til å stålsette deg for all den tiskingen og hviskingen det blir på jobben. Enkelte mennesker kan desverre være direkte ondskapsfulle. Og hvis det ikke fungerer mellom dere, så vær forberedt på at det ikke blir så trivelig stemning på jobb. 

En  eldre dame er ikke verdt det at du kanskje ender opp med å måtte slutte på jobb. 

Anonymkode: d3a8b...e88

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Selvfølgelig kan du spørre. Enten går det bra eller så går det dårlig og da får du en sjanse til å komme over henne og gå videre.

Anonymkode: 482e5...393

Takk :) Det er det fornuften min sier også. At det ikke er bra for meg i lengden å bruke så mye tid på å drømme meg bort med denne kvinnen hvis det uansett er dødfødt.

Agaton skrev (9 minutter siden):

Oh my så dårlige råd folk lirer av seg! Det er klart du bør spørre henne. Bare start med noe uskyldig, som en kaffe eller noe. Om det viser seg å ikke være helt rett, ok. Men tenk om det er klaff? Vi snakker om livet ditt her, altså. Heia!

Jeg har skikkelig lyst for det er tydelig at jeg har følelser for henne. Det er skummelt å kanskje bli avvist men samtidig så er jeg mer redd for å bruke livet mitt på å være redd for akkurat det. Mistet et nært familiemedlem i altfor tidlig alder for ikke så lenge siden og det har nok åpnet øynene mine litt. Vi må leve nå og ikke være så redd. Men lettere sagt enn gjort så klart 😅

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har en sønn på 26 i akkurat samme situasjon med ei på 40. Det var hun som tok iniativ. Jeg liker det ikke, men får ikke gjort så mye med det. 

Jeg bare råder deg til å stålsette deg for all den tiskingen og hviskingen det blir på jobben. Enkelte mennesker kan desverre være direkte ondskapsfulle. Og hvis det ikke fungerer mellom dere, så vær forberedt på at det ikke blir så trivelig stemning på jobb. 

En  eldre dame er ikke verdt det at du kanskje ender opp med å måtte slutte på jobb. 

Anonymkode: d3a8b...e88

Takk for innspill :) Avdelingene våre er heldigvis ikke så nære at vi må omgås daglig på jobb. Er mer ved spesielle omstendigheter at vi bistår hverandre. Om det skulle oppstå litt sladder etter et helt hypotetisk forhold og brudd så tror jeg ikke at det blir noen krise. Jeg har heller ikke like sterk tilhørighet til arbeidsplassen min enda, selv om jeg trives godt. Mens hun har jobbet der i 12 år og har spisskompetanse. Så mye lettere for meg å slutte om det skulle bli en problemstilling.

Anonymkode: 08985...afa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...