Gå til innhold

På sommerfesten på jobb så tjuvhørte jeg tilfeldigvis to kollegaer omtale meg som en «First Price dame». Hva mente de med dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har plaget meg litt at jeg ikke skjønner helt hva de mente. Kan jo ikke bare spørre heller. Tenkte jeg kanskje er førsteprisen i en eller annen innbildt konkurranse gutta på jobben har? hva vet jeg.

Anonymkode: a999f...1b1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At du er prisbevisst og smart. Du føler ikke for å skulle måtte imponere alle, men går heller din egen vei. Dette var ikke baksnakk men heller fremsnakk. Bra jobbet!

Anonymkode: 67ca8...11d

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Firstprice? Det er jo et billigmerke

Anonymkode: 4fe96...ffb

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

At du er billig? 

Anonymkode: 22179...4fe

• Liker 11
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Lett på tråden? Kler deg utfordrende? Evt feil iforhold til kleskode?! Har du masse klær fra cubus, når dere bør ha klær fra Gucci? 

Anonymkode: 6e6a1...17f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte umiddelbart "fattig"..men vanskelig å si hva de mente 

Anonymkode: 5d211...d5d

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde spurt dem rett ut om hva de mente med det.

Anonymkode: 593a4...a56

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

De fleste mennesker er dritt. Drit i det.

Anonymkode: e8f27...e3a

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde spurt dem rett ut om hva de mente med det.

Anonymkode: 593a4...a56

Det hadde jeg også gjort! 

Anonymkode: 9ed13...707

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Billlig/ gjerrig /uflid 

Anonymkode: 1f575...ba9

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at dette handler om at du ikke er så fin på det når det kommer til mat. At du gjerne spiser fiskepinner og McDonald’s. Kanskje du også foretrekker vin til under 150kr, «for det smaker jo likt uansett». Har du fortalt andre at du syntes det er bortkastet å bruke penger på dyr mat og drikke?

Anonymkode: 87393...411

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lett på tråden? Kler deg utfordrende? Evt feil iforhold til kleskode?! Har du masse klær fra cubus, når dere bør ha klær fra Gucci? 

Anonymkode: 6e6a1...17f

Går i merkeklær og vesker (Gucci++). Nå er det meste av det kopier, men det vet jo ikke de på jobben..

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel egentlig et moderne uttrykk som tilsvarer "White trash".

Anonymkode: fd820...3dc

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Går i merkeklær og vesker (Gucci++). Nå er det meste av det kopier, men det vet jo ikke de på jobben..

høres ut som det er akkurat det de vet. Det mest harry som finnes er krampeaktige mennesker som går rundt i fake fæl 😂 

Anonymkode: 99d3b...8e8

• Liker 22
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eh jo... Det syns veldig godt at det er kopier og derfor ser de ned på deg og har gitt deg det kallenavnet. 

Anonymkode: be2c9...bc2

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber vi samme sted? 

Jeg fikk en nedlatende kommentar for at jeg bor i rekkehus (les: ikke enebolig).

Når arbeidsplassen ligger i Oslo og heller ikke betaler særlig godt, kan man ikke forvente at alle ansatte har råd til å punge ut et tosifret antall millioner til enebolig. 😳

Anonymkode: 5a2a2...c8c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

At du ses på som en billigere/dårligere versjon av noe og at det finnes bedre... 

Anonymkode: 8a733...dbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

høres ut som det er akkurat det de vet. Det mest harry som finnes er krampeaktige mennesker som går rundt i fake fæl 😂 

Er enig i at falske merkevesker er harry, og til dels respektløst overfor designeren.

Men snobbete mennesker som må bruke økonomi som argument for å trykke andre ned er vel enda mer harry, spør du meg.

Anonymkode: 5a2a2...c8c

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vet hva de faktisk mente, bedre å faktisk spørre en av de. Spør rett ut, så spør du den andre etterpå. Hadde lett stilt de til veggs hadde det vært meg. Plaprekjerringer finnes med peniser også i noen sammenhenger.

Anonymkode: 40458...5e3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Beklager, dagens kopier er så bra at det ikke er mulig å se forskjell.

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...