Gå til innhold

Når man sitter på hver sin kant og venter på den andre...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt en mann som er av typen "jeg skal aldri erkjenne noe som helst og jeg skal i alle fall ikke ta kontakt først". Han er en vettskremt fyr som utsetter alt som er skummelt. For mange sår, nokså skadet egentlig. Men han har avslørt mer enn en gang at han har falt for meg. Han vil likevel bare ikke gi lyd først. 

Når vi var sammen sist, avtalte vi å møtes i morgen eller søndag. Han har jo ikke gitt lyd 🙄det var hans forslag å møtes da. Jeg sa vi meldes når det nærmer seg. Men han er stolt som bare det. Og jeg har bestemt meg for å se om han faktisk klarer ta kontakt. 

Så nå går vi antakelig på hver vår kant og lurer på om den andre snart gir lyd. Fytti dette er kjipt. Bør jeg likevel ta kontakt eller stå i bestemmelsen min? Jeg trenger handling fra hans side! 

Anonymkode: bec6d...033

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger handling. Han gjør ingen handling. Du må gå videre.  

Anonymkode: a8150...3c8

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal du med noe skada og tafatt?

Anonymkode: 3faec...dcf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å si rett ut til han at du trenger at ikke alle initiativ kommer fra deg? Jeg vet ikke hvor lenge dere har holdt på, men folk er ikke alltid obs på egne handlemønster. 

Worst case så blir det ikke bedre og dersom han ikke klarer å jobbe med seg selv så sier vel det nok.

Anonymkode: 85948...c5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skal du med noe skada og tafatt?

Anonymkode: 3faec...dcf

Og TS er akkurat lik

Anonymkode: 7aaee...77d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva med å si rett ut til han at du trenger at ikke alle initiativ kommer fra deg? Jeg vet ikke hvor lenge dere har holdt på, men folk er ikke alltid obs på egne handlemønster. 

Worst case så blir det ikke bedre og dersom han ikke klarer å jobbe med seg selv så sier vel det nok.

Anonymkode: 85948...c5a

Eller bare ta hintet om at han ikke er så interessert og uansett om han bar det uansett aldri hadde blitt den partneren ts trenger. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Eller bare ta hintet om at han ikke er så interessert og uansett om han bar det uansett aldri hadde blitt den partneren ts trenger. 

partneren TS trenger? Hva med mannen i denne historien? 

To stykker gjør akkurat det samme, men mannen gjør feil og kvinnen riktig? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er dame men var akkurat som han inntil nylig. Har latt menn jeg virkelig likte gå fordi jeg ventet men de sendte ikke noe, så hadde jeg heller kjærlighetssorg enn å ta initiativ. Nå er jeg akkurat like redd og kan fremdeles gråte ved en avvisning men har jobbet hardt med meg selv og sender likevel hvis jeg virkelig vil, selv om det er helt jævelig. Enda verre at han er mann og bruker det som unnskyldning. Nei, dette hadde jeg droppet. Det er som sagt jævelig, men som en person med angst kan jeg skrive under på at er han verdt det tar han kontakt uansett. Så han er ikke verdt det 

Anonymkode: d17d7...b08

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

partneren TS trenger? Hva med mannen i denne historien? 

To stykker gjør akkurat det samme, men mannen gjør feil og kvinnen riktig? 

Nei det har jeg ikke sagt. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Dere trenger ikke finne på en annen historie enn den som er sann. Sannheten er at vi har følelser for hverandre,ønsker treffes men begge er så stolte som vi kan få blitt. Jeg syns jo HAN bør ta kontakt, eller hva? Var hans forslag å møtes..... 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her. Dere trenger ikke finne på en annen historie enn den som er sann. Sannheten er at vi har følelser for hverandre,ønsker treffes men begge er så stolte som vi kan få blitt. Jeg syns jo HAN bør ta kontakt, eller hva? Var hans forslag å møtes..... 

Du vet ikke sannheten. Han kan si hva han vil og lyve. Handling sier mer enn ord. Slutt med dette barnslige greiene!

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke gjør det så vanskelig 😊 Han har vel vært sånn fra start? Ta det heller opp med han, ikke gå å vent. Ikke lag unødvendig drama ut av noe som kan bli bra, send melding!

• Hjerte 2
Skrevet

Handlingskraft er sexy. Å være passiv er ikke å være stolt. Si at du vil treffes og etter hvert kan du si at du trenger at han også tar initiativ av og til. Hvis dere liker hverandre er det jo latterlig at dere sitter på hver deres sted og venter på den andre. Om han er generelt tafatt finner du ut det etterhvert, men det betyr ikke at du behøver å være passiv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Poenget er vel at du også er ganske sta og stolt, for du har ikke problemer med å ta kontakt med ham, du bare vil ikke.

Problemet deres er at dere ikke greier å kommunisere godt nok sammen, og greier dere ikke endre det, da har dere uansett ikke noen fremtid sammen.

Har har du en mann som er blitt veldig såret før, i så stor grad at han er "vettskremt" for å bli det igjen. Likevel har han faktisk vært modig nok til flere ganger fortelle deg at han har fått følelser for deg.

Og så tar han initiativ til at dere skal møtes i helgen...

Mens du sitter på din prinsesse-vil-ikke-stol og mener han bør ta mer initiativ.

Kanskje prinsesse-vil-ikke bør ta mer initiativ selv? Eller kanskje innse at et forhold ikke nødvendigvis består i å veie enkeltepisoder opp mot hverandre.

Og noen ganger er det slik at den ene må gi litt mer i en periode, for at den andre skal bli trygg nok på seg selv og forholdet til å åpne enda mer opp.

Det virker egentlig som om du ikke har følelser nok for ham. Hadde du hatt det hadde du spilt på lag med ham, sett at det kostet ham å foreslå å gjøre noe sammen i helgen, og så kommet ham imøte med å følge det opp. Det har du valgt å ikke gjøre, og da sender du signaler til ham om at du eeegentlig ikke er så himla interessert i ham.

Om du mener alvor - da bør du slutte å telle millimeter i forholdet og heller kommunisere ordentlig og komme ham i møte.

Anonymkode: aedec...084

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Folk er utrolig raske med "dropp ham" eller "gå fra ham" her inne. Det virkelig livet er som regel ikke så svart/hvitt. Han kan være en sjenert type. Så stormforelsket at han ikke ønsker å ødelegge ved å være for "på". Eller kanskje søsteren har havnet i en stygg bilulykke og han fikk andre tanker og prioriteringer akkurat denne helga. Forklaringene kan være så mangt. Ikke nødvendigvis at fyren er en taper med null initiativ. Eller en rundbrenner for den del.

Når det er sagt, så er det jo forunderlig at han ikke har tatt kontakt igjen når det var hans forslag, og dere avtalte å møtes i helga. Fra det du skriver i første innlegg, så virker han redd for å bli avvist, så det ligger kanskje mest der. Lett å bli handlingslammet hvis man er redd for avvisning.

Anonymkode: 38c7e...abc

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg hadde tatt kontakt. Du sier han er vettskremt og antagelig er dere fortsatt i bli kjent fasen der "alt kan skje". Han vil bli tryggere etterhvert og vettskremt tilstanden vil forsvinne.

Anonymkode: bbdcd...1bd

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Poenget er vel at du også er ganske sta og stolt, for du har ikke problemer med å ta kontakt med ham, du bare vil ikke.

Problemet deres er at dere ikke greier å kommunisere godt nok sammen, og greier dere ikke endre det, da har dere uansett ikke noen fremtid sammen.

Har har du en mann som er blitt veldig såret før, i så stor grad at han er "vettskremt" for å bli det igjen. Likevel har han faktisk vært modig nok til flere ganger fortelle deg at han har fått følelser for deg.

Og så tar han initiativ til at dere skal møtes i helgen...

Mens du sitter på din prinsesse-vil-ikke-stol og mener han bør ta mer initiativ.

Kanskje prinsesse-vil-ikke bør ta mer initiativ selv? Eller kanskje innse at et forhold ikke nødvendigvis består i å veie enkeltepisoder opp mot hverandre.

Og noen ganger er det slik at den ene må gi litt mer i en periode, for at den andre skal bli trygg nok på seg selv og forholdet til å åpne enda mer opp.

Det virker egentlig som om du ikke har følelser nok for ham. Hadde du hatt det hadde du spilt på lag med ham, sett at det kostet ham å foreslå å gjøre noe sammen i helgen, og så kommet ham imøte med å følge det opp. Det har du valgt å ikke gjøre, og da sender du signaler til ham om at du eeegentlig ikke er så himla interessert i ham.

Om du mener alvor - da bør du slutte å telle millimeter i forholdet og heller kommunisere ordentlig og komme ham i møte.

Anonymkode: aedec...084

Takk, denne trengte jeg faktisk. Alt du skriver her fikk meg til å åpne øynene litt. Du har helt rett i at jeg nå "trasser" litt og det er fryktelig barnslig. Men jeg er litt fed up av å være den som er mest "på", men kanskje er jeg det nettopp fordi han innerst inne er så redd for å bli avvist, gjøre seg sårbar, miste enda en, bli sviktet igjen. Og ja, han har vært modig og sagt noe om sine følelser, men han har også vært avvisende og kjølig overfor meg innimellom. Men alt i alt skjønner jeg jo at han ønsker å tilbringe tid med meg. Jeg orker ikke dette spillet, jeg skal sende han en melding i morgen og si at jeg ønsker treffe han. For det var jo fint at han tok initiativ til å treffes, men jeg syns fortsatt han kunne fulgt det opp med en melding.....Jeg trenger snakke med han om denne kommunikasjonen, for den er ikke optimal. Veldig bra kommunikasjon når vi treffes og er sammen, men i mellom, og på meldinger, det funker dårlig.....

Hva syns du ...beklager at jeg spør deg, men du høres veldig fornuftig og klok ut, ....jeg kan skrive til han i morgen, som på en måte dekker litt over for at ingen tok kontakt i dag? Skal jeg bare skrive "Hei, vi har en halvveis avtale i dag....Skal vi holde på den? alternativt kan jeg mandag. Har noen forslag til hva vi kan finne på..." eh...? jeg vet ikke jeg. Er så dårlig på dette. 

Takk for at du fikk det til å se det mer fra hans side enn jeg har vært villig til til nå. Det var faktisk en eyeopener for meg. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg hadde tatt kontakt. Du sier han er vettskremt og antagelig er dere fortsatt i bli kjent fasen der "alt kan skje". Han vil bli tryggere etterhvert og vettskremt tilstanden vil forsvinne.

Anonymkode: bbdcd...1bd

Ja dette har du veldig rett i. Jeg leste en artikkel en gang om et par som opplevde at alt var veldig skeivt  i starten. Kvinnen følte hun ga 160% mens mannen ga 40% fordi han var så redd. Hun ga seg aldri, hun visste innerst inne at om hun bare sto på så ville det betale seg. Og det gjorde det, hun kjempet for denne mannen og selvom det kostet henne å være så på og initiativrik og hun følte ofte at hun ikke fikk nok tilbake, så myknet han sakte men sikkert til fordi han så hvor god hun var med han, og hvor glad hun var i ham. 

Kanskje, bare kanskje, er det det denne mannen her også trenger. Jeg vet ikke, men jeg syns det er et poeng det du også skriver her. Takk. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (1 time siden):

Handlingskraft er sexy. Å være passiv er ikke å være stolt. Si at du vil treffes og etter hvert kan du si at du trenger at han også tar initiativ av og til. Hvis dere liker hverandre er det jo latterlig at dere sitter på hver deres sted og venter på den andre. Om han er generelt tafatt finner du ut det etterhvert, men det betyr ikke at du behøver å være passiv.

Ja, takk for gode innspill :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
CMHuser skrev (1 time siden):

Ikke gjør det så vanskelig 😊 Han har vel vært sånn fra start? Ta det heller opp med han, ikke gå å vent. Ikke lag unødvendig drama ut av noe som kan bli bra, send melding!

Ok, will do! Og jada, han har vært sånn fra start, men hadde en periode der han sendte mye meldinger.....men det var veldig veldig tidlig. Ettersom alvoret har kommet og følelsene har blitt sterkere så har han faktisk blitt mer avskrudd. Jo sterkere følelser, jo mer av.....Veldig rart, ikke sant? eller kanskje ikke, for det er vel da frykten slår inn.....

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...