Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har en alvorlig sykdom og sykehuset har nå gitt han opp.

Jeg ønsker han skal finne ut om han kan få en second opinion på et privat sykehus her i landet eller utlandet, men han mener at Jesus styrer dette og at vi må be om full helbredelse.

Han har blitt litt troende i løpet av det siste året og gått til forbønn i diverse kirker, og det skjønner jeg godt når helsevesenet ikke har så mye å stille opp med, men han taper jo ikke noe på å sjekke ut om private sykehus kan hjelpe han, mener jeg.

En bekjent av meg var hjelpepleier på sykehuset og fortalte om en eldre dødssyk dame som de trodde kom til å dø i løpet av den kommende natten.

Morgenen etter stod hun på beina og spurte etter frokost og en dusj, og alle var sjokkerte over forandringen.

Uken etter ble hun skrevet ut fordi hun var for frisk til å være på sykehuset.

Hun var kristen og hele menigheten hadde bedt i ukesvis for henne.

Hvor vanlig er det at man blir frisk av forbønn?

Anonymkode: fa78b...750

• Liker 2
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke si noe om hvor vanlig det er, jeg kjenner til tilfeller. MEN i alle tilfeller er det viktig med oppfølging av helsevesenet, mitt syn er at Gud oftere bruker helsevesenet til å helbrede enn en mirakuløs hendelse. 

For å si det sånn, hvis du har en sykdom og helsevesenet helbreder deg, så ville ikke Gud at du skulle dø.

• Liker 5
  • Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tror du selv, innerst inne? Hvis det virkelig finnes en god og allmektig Gud, hvorfor krever han total underkastelse og likevel velger å hjelpe bare noen få utvalgte?

• Liker 25
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har selv sett to ganger at folk har blitt friske ved forbønn. En person satt i rullestol, og en annen var blind. Vil tro det også kan virke mot denne sykdommen.

Anonymkode: 74473...cfe

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (4 minutter siden):

Hva tror du selv, innerst inne? Hvis det virkelig finnes en god og allmektig Gud, hvorfor krever han total underkastelse og likevel velger å hjelpe bare noen få utvalgte?

For en kjip Gud du tror på!! 
Den Guden jeg kjenner dømmer absolutt ingen, og ingen trenger å underkaste seg noen ting!

Anonymkode: 26561...549

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sendt han flere linker til private leger/ sykehus han må ta kontakt med, men han har nå full tillit til at Jesus ordner opp og helbreder han.

Jeg kan jo ikke tvinge han heller til å få en second opinion, men det hadde vært greit å vite at alle steiner er snudd før det ikke går lenger liksom..😐

Ts

Gjest diddums
Skrevet

Det er gjennomført flere store seriøse studier på dette blant annet av Templeton foundation og Duke university,m, som viser at forbønn ikke har noen effekt.

AnonymBruker
Skrevet
diddums skrev (Akkurat nå):

Det er gjennomført flere store seriøse studier på dette blant annet av Templeton foundation og Duke university,m, som viser at forbønn ikke har noen effekt.

Så det er helt tilfeldig hvis syke folk blir bedre eller helt friske?

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts

Ja, helt tilfeldig. Det finnes ingen gud som helbreder. 

Anonymkode: b755f...45e

• Liker 15
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Janei, om det skjer så er gud ganske tilfeldig/jævlig når det kommer til hvem han gidder å hjelpe. Kurerte en jeg kjenner sine fotvorter(!), men ikke min søsters kreftsykdom (hun var bare 14).

Anonymkode: c824e...dc8

• Liker 15
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts

Tja, det er vel ingen statistikk som viser st det hjelper,  men personlig tror jeg jeg hadde vært død hvis ikke bønn hjalp

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Ja, helt tilfeldig. Det finnes ingen gud som helbreder. 

Anonymkode: b755f...45e

Løgn.

Jesus er veien, sannheten og livet. 

Anonymkode: 26a7f...aba

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (34 minutter siden):

Tror ikke du kjenner Gud personlig.

Anonymkode: 26a7f...aba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på hvor stor innvirkning det psykiske og sinnstilstanden vår har på den fysiske helsen (stress gir lavere immunforsvar, de som nylig har mistet ektefellen sin har større sjanse for å bli alvorlig syk, de som har vokst opp med voldelige foreldre er mer disponert for autoimmune sykdommer og kreft osv) tror jeg absolutt at det kan virke på noen. Fordi de tror så sterkt at det faktisk virker inn på kroppen.

Ikke bare forbønn, men hva som helst egentlig. Hvis man for eksempel er totalt overbevist om at det å svømme med delfiner er den ultimate kuren, så kan det faktisk være det. Ikke for alle, men for noen.

Anonymkode: 406f9...4ef

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For en kjip Gud du tror på!! 
Den Guden jeg kjenner dømmer absolutt ingen, og ingen trenger å underkaste seg noen ting!

Anonymkode: 26561...549

Hvorfor helbreder han ikke kjæresten til ts da? 

Anonymkode: b3506...4b4

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Man blir ikke frisk av forbønn, men det hender at folk blir uventet frisk. Det skjer noen ganger etter forbønn, noen ganger etter de har spist nugatti, og noen ganger etter de har hilst på en giraff. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror litt på den at man må prøve selv og ikke bare sitte og be om at gud ordner opp.

Hørt denne historien før (husker bare sånn ca):

Det var en gang en mann som bodde i et hus. Så ble det varslet flom. Det kom en nabo til mannen og sa han måtte flykte så han ikke druknet, men mannen ville ikke flykte. «Jeg har full tillit til at Gud redder meg hvis jeg ber» sa mannen og ba.

Flommen kom og mannen klatret opp på taket. Først kom en båt, og så kom et helikopter og ville redde han, men mannen nektet for han stolte på at Gud ville redde han. Og mannen ba.

Til slutt druknet mannen. Han kom til himmelen og spurte Gud «Hvorfor reddet du meg ikke?» Gud sukket og sa «Først sendte jeg naboen, så sendte jeg båten og helikopteret, men du ville ikke hver gang.»

Poenget: Om du tror eller ikke, ta ansvar selv og grip de få mulighetene som dukker opp. Det skader aldri å be, men ikke erstatt mulighet for hjelp av noe helsevesen med bønn.

Anonymkode: 1d045...89d

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror litt på den at man må prøve selv og ikke bare sitte og be om at gud ordner opp.

Hørt denne historien før (husker bare sånn ca):

Det var en gang en mann som bodde i et hus. Så ble det varslet flom. Det kom en nabo til mannen og sa han måtte flykte så han ikke druknet, men mannen ville ikke flykte. «Jeg har full tillit til at Gud redder meg hvis jeg ber» sa mannen og ba.

Flommen kom og mannen klatret opp på taket. Først kom en båt, og så kom et helikopter og ville redde han, men mannen nektet for han stolte på at Gud ville redde han. Og mannen ba.

Til slutt druknet mannen. Han kom til himmelen og spurte Gud «Hvorfor reddet du meg ikke?» Gud sukket og sa «Først sendte jeg naboen, så sendte jeg båten og helikopteret, men du ville ikke hver gang.»

Poenget: Om du tror eller ikke, ta ansvar selv og grip de få mulighetene som dukker opp. Det skader aldri å be, men ikke erstatt mulighet for hjelp av noe helsevesen med bønn.

Anonymkode: 1d045...89d

Skjønner hva du mener.

Han har prøvd alle behandlingene det offentlige helsevesenet har tilbydd, og nå mener jeg han må sjekke ut om han kan få en second opinion.

Jeg har funnet frem til noen private leger/sykehus både her i landet og utlandet og sendt han kontaktinformasjon, men det er han som må ta kontakt med de siden han sitter på sin helseinformasjon og det er han som er syk.

Mer kan jeg ikke gjøre.

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Må ikke være så naiv at du tror på sånt vas.

Anonymkode: c3539...7cb

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ett tilfelle der vedkommende var gitt opp av legene (kreft) og var dager fra å dø, men er i dag 100 % frisk (ble en personlig kristen og ble bedt for av kristne). Legene selv sier det må være Gud, da det egentlig ikke skal gå an det som skjedde. Vedkommende er også 100 % tilbake i jobb. 

Anonymkode: 96b3c...5d0

• Hjerte 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...