AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Del Skrevet 7. juli 2023 Jeg har en 2009 Ford Focus (diesel) som er EU godkjent til februar 2025. Km er ca. 165.000. Bilen har hatt svært lite problemer, og har blitt fulgt opp på service. Jeg har kvitteringer på alle verkstedsbesøk. Litt rust her og der, men ellers er bilen veldig pen og godt holdt. Nå skal den selges i løpet av sensommeren/høsten. Jeg har sjekket på kvd, og det ser ut som bilen er endel mer verdt nå enn da jeg kjøpte den. Merkelig, men sånn ser det ut. Men: Til problemet. Tross pen behandling, EU-godkjenning, forholdsvis lav km og plettfri service: Bilen er gammel. Jeg er litt redd for å selge den privat, fordi jeg frykter bråk med ny eier dersom noe skulle inntreffe med bilen kort tid etter kjøp. Den er tross alt 14 år gammel, så ting kan skje. Vurderer nettbil.no. Noen som har erfaringer med disse? Hvor mye "taper" jeg hvis jeg selger via nettbil? Virker så betryggende at de tar ansvar for evt. reklamasjoner og sånt i 2 år. Eller kanskje ta kontakt med en bruktbilforhandler? Det er tøffe tider nå, så jeg vil selvfølgelig gjerne få så mye penger for bilen som mulig - men helst uten problemer.. Tips og råd mottas med stor takk! Anonymkode: 334be...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #2 Del Skrevet 7. juli 2023 For en sånn type bil ville jeg uten tvil valgt Nettbil. Det man ser som salgspris på finn stemmer ikke overens med hva de faktisk selges for. Men du får mindre enn det du kunne fått ved privat salg, fordi du slipper ansvar fordi du selger til forhandler. Jeg solgte min gamle bil for 33 000, salgspris på finn lå på ca 50 000, men min hadde en feil som ville kosta meg rundt 15 000 å få fiksa. Så sånn sett så fikk jeg nesten det de lå for på finn, minus feilen. Anonymkode: 0baa9...567 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #3 Del Skrevet 7. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): For en sånn type bil ville jeg uten tvil valgt Nettbil. Det man ser som salgspris på finn stemmer ikke overens med hva de faktisk selges for. Men du får mindre enn det du kunne fått ved privat salg, fordi du slipper ansvar fordi du selger til forhandler. Jeg solgte min gamle bil for 33 000, salgspris på finn lå på ca 50 000, men min hadde en feil som ville kosta meg rundt 15 000 å få fiksa. Så sånn sett så fikk jeg nesten det de lå for på finn, minus feilen. Anonymkode: 0baa9...567 Takk for svar! Det er ingen (kjente) feil på bilen min. Men tar likevel til med rådet om å velge Nettbil. Anonymkode: 334be...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2023 #4 Del Skrevet 7. juli 2023 Jeg solgte nettopp en bil fra 2010. Undersøkte samme mulighet som deg og jeg endte opp med å få innbytte. Nettbil tilbydde meg 38.000 kr og forhandler fikk jeg 60.000 kr. Privat lå den på mellom 51-80.000 kr (skjønner ikke hvorfor spriket var så stort). Solgte den i Nord-Norge, og fikk bedre tilbud der enn her i Oslo. Anonymkode: 2592b...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 8. juli 2023 #5 Del Skrevet 8. juli 2023 Jeg solgte den forrige bilen min via Nettbil og har egentlig bare god erfaring med det. Det var veldig enkelt, du leverer bilen, så gjør de en naf-test og den blir lagt ut på en budrunde. De ordnet alt rundt salget og man slipper å bekymre seg for problemer med ny eier. Fikk pengene raskt inn på konto etter salget. Aner ikke hvor mye jeg tapte på det i forhold til å legge bilen ut på det åpne markedet. Men statistisk sett tar det minst en måned å selge en bil sånn, man må være tilgjengelig for folk på telefon og mail og ta imot evt kjøpere som skal se og prøve bilen, alt i alt kjøper man seg bort fra mye stress. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2023 #6 Del Skrevet 9. juli 2023 Ville valgt Nettbil med den bilen. Jeg har egentlig dårlig erfaring med Nettbil men det er mer pga udugelig saksbehandler enn selskapet selv. Anonymkode: a6d4c...749 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #7 Del Skrevet 19. juli 2023 TS her. Har vært i kontakt med Nettbil. De anslo ca. 10.000 +/- for bilen. På kvd.no står bilen listet til : Bilforhandlerpris 49 900 kr. Cirkapris hos bilforhandleren Privatpris 41 600 - 49 100 kr. Cirkapris ved kjøp hos privatperson Ser på Finn at de fleste tilsvarende ligger på over 30.000. Så da blir det litt for dumt å akseptere rundt 10.000. Nå tenker jeg å spandere en service på merkeverksted, og deretter legge den ut på Finn. Ser for meg at det kan være lurt med en rykende fersk service før jeg selger? Eller? Virker dumt å akseptere 10,000. Hva mener dere? Anonymkode: 334be...5ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #8 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 7.7.2023 den 19.43): Takk for svar! Det er ingen (kjente) feil på bilen min. Men tar likevel til med rådet om å velge Nettbil. Anonymkode: 334be...5ae Du har Inget ansvar så lenge du selger bilen som den er. Noe man alltid gjør. En bil fra 2000 må man forvente ting skjer med. Skulle noe skje så er det nye eiers problem. Enkelt å greit. Anonymkode: 4a601...31e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #9 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): TS her. Har vært i kontakt med Nettbil. De anslo ca. 10.000 +/- for bilen. På kvd.no står bilen listet til : Bilforhandlerpris 49 900 kr. Cirkapris hos bilforhandleren Privatpris 41 600 - 49 100 kr. Cirkapris ved kjøp hos privatperson Ser på Finn at de fleste tilsvarende ligger på over 30.000. Så da blir det litt for dumt å akseptere rundt 10.000. Nå tenker jeg å spandere en service på merkeverksted, og deretter legge den ut på Finn. Ser for meg at det kan være lurt med en rykende fersk service før jeg selger? Eller? Virker dumt å akseptere 10,000. Hva mener dere? Anonymkode: 334be...5ae Tenker den servicen er det lite vits med. Ligget de på 30tusen på finn, får du 25tusen kanskje. Anonymkode: 4a601...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #10 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tenker den servicen er det lite vits med. Ligget de på 30tusen på finn, får du 25tusen kanskje. Anonymkode: 4a601...31e Ok. Tenkte bare at det var mer betryggende med en service. Tenker å legge den ut for ca. 26.000. Anonymkode: 334be...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #11 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok. Tenkte bare at det var mer betryggende med en service. Tenker å legge den ut for ca. 26.000. Anonymkode: 334be...5ae De vil alltid prute. Så du må bestemme deg for hva det minste du vil ha er og holde deg på det. Anonymkode: 4a601...31e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 19. juli 2023 #12 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du har Inget ansvar så lenge du selger bilen som den er. Noe man alltid gjør. En bil fra 2000 må man forvente ting skjer med. Skulle noe skje så er det nye eiers problem. Enkelt å greit. Anonymkode: 4a601...31e Altså man har fortsatt ansvar i 2 år for skjulte feil og mangler. Men ja er veldig begrenset hva man vil kunne klage på for en så gammel bil som egentlig ikke er verdt særlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 19. juli 2023 #13 Del Skrevet 19. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ok. Tenkte bare at det var mer betryggende med en service. Tenker å legge den ut for ca. 26.000. Anonymkode: 334be...5ae Får du 20k så tror jeg du er veldig heldig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illuminatum Skrevet 19. juli 2023 #14 Del Skrevet 19. juli 2023 Selg privat med ny NAF test Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #15 Del Skrevet 19. juli 2023 Har brukt Nettbil. De anslo maks 20000 (måtte fikses for 20000 for å kunne brukes), vi fikk 37000 for den. Vi leverte nøkler i en kasse, Nettbil tok bilder og ordet alt, og etter salget tikket det inn masse meldinger om penger fra salget, fra Statens vegvesen og forsikring og alt sånt og bilen så vi ikke igjen. Helt sjokkert over hvor smidig alt var. Vår bil hadde en feil så for oss var det litt bingo, men alt over 10 000 hadde vi blitt fornøyd med. Anonymkode: f89cf...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2023 #16 Del Skrevet 19. juli 2023 Skal du ha 26k, legg den ut for 33k. Prutningsmonn! Anonymkode: 8c203...1b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå